Płytki pedał hamulca

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez griszka1983 » 12 sie 2010, 20:28

Witam,
Mam pytanie tyczące się hamulców.
Dziś zauważyłem, że jadąc wolno, albo podjeżdżając w przed światłami za pierwszym razem hamulec opada dość nisko. Przy kolejnych naduszeniach padała uskok robi się coraz płytszy i samochód słabo reaguje na nacisk.
Gdy przejadę kilkaset metrów z normalną prędkością (ok 60) pedał znów staje się elastyczny i ugina się dość głęboko i samochód prawidłowo reaguje na hamowanie.
Klocki hamulcowe wymieniałem jakieś 3000km temu.
Czym może bo być spowodowane?
Początkujący
 
Od: 8 cze 2010, 08:58
Posty: 13
Skąd: Lublin

Postprzez krabdul » 12 sie 2010, 21:53

Zapowietrzaniem się układu.
Stan płynu kontrolujesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez griszka1983 » 12 sie 2010, 22:01

Płyn jest ok.
Dzięki za podpowiedź. Długo zajmie w warsztacie odpowietrzenie?
Początkujący
 
Od: 8 cze 2010, 08:58
Posty: 13
Skąd: Lublin

Postprzez Enduro » 12 sie 2010, 22:37

lub system wspomagania ma nieszczelnosc albo pompa vaku jest lekko wyeksplatowana..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 13 sie 2010, 09:06

Dokładnie, zapowietrzenie to tylko jedna z opcji, która w dodatku może być przyczyną różnych usterek.
Tak czy siak trzeb robić to już bo to jakby nie było hamulce.

W sumie może to być coś z pompą bo zachowanie jakie opisałeś jest identyczne dla wyłączonego auta – czyli wtedy kiedy pompa przestaje pracować. Najpierw miękko, potem płytko i brak wspomagania hamowania, a jak odpalisz to znów ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez vilkolak » 13 sie 2010, 10:01

ja mialem te same objawy jak mi vacuum padalo, wymiana pomogla
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez griszka1983 » 26 sie 2010, 22:08

No i wszystko się wyjaśniło, chyba...
Pompę zamontowali nową i nic nie pomogło :) Więc zaczęli szukać dalej i jakieś problemy z ciśnieniem były. Trochę enigmatycznie to brzmi ale wydaje mi się, że jak chłopaki robili mi remont silnika to coś po prostu nie dokręcili i tyle. Jak wszedł na obroty to hamulce były, jak bez obrotów wcisnąć 3 razy i po hamulcach.
Ważne, że działa i za free zrobione.
Dzięki za sugestie co do rozwiązania.
Griszka
Początkujący
 
Od: 8 cze 2010, 08:58
Posty: 13
Skąd: Lublin

Postprzez rafal0929 » 28 sie 2010, 23:35

Witam ! Ja mam podobny problem tzn. chamulec za pierwszym wciśnięciem jest ok , ale za kazdym następnym coraz twardszy...tak jak przy wyłączonym silniku. Do tego hamulce zaczeły piszczec i tarcze sie bardzo nagrzewaja. Czy to może być uszkodzone serwo ? Prosze o pomoc i pozdrawiam !
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2009, 15:16
Posty: 9
Auto: MAZDA 6 2.0 D TS 2002

Postprzez Pawko_6 » 29 sie 2010, 09:23

rafal0929 napisał(a):Czy to może być uszkodzone serwo ?

Raczej tłoczki w zaciskach "zapieczone", nie cofają się.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6