Witam.
Czy ten olej jest dobry na wymianę?:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300400336608&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Jaki olej przekładniowy do GF/FS
Strona 1 z 1
co do SAE też nie mogłem doczytać, ale wg mazdy powinien byc to API GL-4, lub API GL-5, a ten carlube jest GL-5
Carlube EP90 Hypoid Gear oil is specified for certain manual gearboxes and widely used in differential boxes where a GL-5 specification is required.
Specifications: API GL-5
- Od: 3 cze 2010, 17:40
- Posty: 25
znalazłem taki opis:
źródło: http://oleje_samochodowe.webpark.pl/klasyfikacja_olejow_przekladniowych.html
i co, lać?
EP – oleje mineralne, które dzięki dodatkom, zwiększającym ich odporność na działanie dużych nacisków, tworzą trwałą błonę na smarowanych powierzchniach, chroniąc je przed zatarciem i zużyciem w warunkach tarcia granicznego. Dodatkami tymi są przeważnie związki organiczne siarki, chloru lub fosforu, a działanie ich polega na reagowaniu w wysokiej temperaturze, (jaka występuje w miejscach stykania się współpracujących powierzchni) ze stalą, z jakiej wykonane są zęby przekładni i tworzeniu soli żelaza (chlorki, siarki, fosforki), które topią się w niższej temperaturze niż sam metal i w ten sposób nie dopuszczają do zatarcia zębów. Oleje przekładniowe o symbolu EP stosuje się do silnie obciążonych przekładni ślimakowych, ślimakowych stożkowych oraz do przekładni hipoidalnych. Litery EP są umieszczone po klasie lepkości oleju np. Spiral 80 EP.
źródło: http://oleje_samochodowe.webpark.pl/klasyfikacja_olejow_przekladniowych.html
i co, lać?
- Od: 3 cze 2010, 17:40
- Posty: 25
Dokładna, pełna specyfikacja w/g instrukcji:
API GL-4 lub GL-5 (SAE 75W90)
Wchodzi 2,7 litra
Przykładowe oleje:
http://moto.allegro.pl/item1087905774_m ... iwice.html
http://moto.allegro.pl/item1110161216_m ... mocja.html
http://moto.allegro.pl/item1115315813_v ... _lodz.html
API GL-4 lub GL-5 (SAE 75W90)
Wchodzi 2,7 litra
Przykładowe oleje:



- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
Witam. Przedwczoraj zmieniłem olej na shell 75w90.
W specyfikacji przeczytałem, że wchodzi 2,7 litra, mnie się zmieściło 3,7 litra.
Lałem do tej dziury pod sam korek.

Gdy zdjąłem ten korek nie miałem żadnej miarki/wskaźnika.
Pozdrawiam
PS zdjęcie zapożyczyłem od puznies0 bo nie miałem własnego
SG-Jaro Dziękuję
Dostałem odpowiedź. Śruba od poziomu oleju jest od strony chłodnicy, więcej na foto:

W specyfikacji przeczytałem, że wchodzi 2,7 litra, mnie się zmieściło 3,7 litra.
Lałem do tej dziury pod sam korek.

Gdy zdjąłem ten korek nie miałem żadnej miarki/wskaźnika.
Pozdrawiam
PS zdjęcie zapożyczyłem od puznies0 bo nie miałem własnego
SG-Jaro Dziękuję
Dostałem odpowiedź. Śruba od poziomu oleju jest od strony chłodnicy, więcej na foto:

Ostatnio edytowano 7 wrz 2010, 03:34 przez mahalnet, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 18 mar 2008, 03:07
- Posty: 68
- Skąd: wrocław
- Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony
Odnowiłeś, więc chyba chcesz odpowiedzi na tego starego posta a więc: Lać to se tam możesz, ale poziom oleju sprawdza się gdzieindziej. Zapierdzieliłeś skrzynie do pełna
Niezbyt pamiętam jak to jest w maździance, ale wydaje mi się, że otwór do wlewu/kontroli poziomu oleju jest z przodu skrzyni, od strony chłodnicy, na klucz chyba 17. Dolna krawędź otworu jest miarą poziomu oleju. Czyli jak to wykręcisz to poziom ustali się sam, tylko se jaką bańke
podstaw

podstaw

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6