Brak mocy a teraz nie odpala (update, wykres z hamowni)

Postprzez garther » 8 paź 2009, 09:14

Witam,

Posiadam Mazdę 626, diesel 2.0, 101hp, rok 1999.

Auto było zmulone do około 2800rpm, potem zaczynało ciągnąć lecz wg. mnie troche za słabo jak na 100 konnego diesla.

Oddałem do serwisu w Krakowie, powiedzieli, że nic złego się nie dzieje i że te diesle tak chodzą.

Zrobiłem próbę V biegu (80 – 120) i po 20 sekundach miałem całe 87 km/h :(

Dodatkowo spalanie z ostatnich 2 baków oscyluje w granicach 8-9 l/100km.
Wprawdzie zdarzało mi się troszkę ją pogonić, lecz zazwyczaj starałem się trzymać dość niskie obroty.

Dwa dni temu spadek mocy zaczynał być coraz bardziej odczuwalny. Pod niektóre góry na które wyjeżdżałem na 4 biegu (z rozpędu) musiałem pokonywać na 2 (czasem nawet nie potrafił przyśpieszyć, jedynie utrzymać prędkość) lub nawet na 1.

Wczoraj wieczorem wracając do domu, z silnika zaczął dochodzić odgłos stukania.
Częstotliwość była zależna od obrotów silnika. Po przejechaniu 200 metrów auto dość mocno osłabło i pod wzniesienie wjeżdżałem na 1 biegu otoczony dość jasną chmurą wydostającą się z wydechu. Po holowaniu samochodu do domu, próbowałem ją odpalić, jednak bez powodzenia.

Stan płynu chłodzącego jest bez zmian, płyn jest czysty, nie ma śladów oleju.

Co teraz? :(

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Ostatnio edytowano 19 paź 2009, 09:38 przez garther, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 10:52
Posty: 8
Auto: 626, GW, 2.0TD (74kW), '99

Postprzez garther » 8 paź 2009, 21:50

Zacząłem trochę grzebać w silniku....

Rozrząd jest raczej ok. Koła ustawione dokładnie na znakach.

Po ściągnięciu plastikowej pokrywy silnika było widać wypchnięte dwie uszczelki dookoła doprowadzenia paliwa do wtrysków.

http://marcin.mojemail.com/mazda/wypchniete%20uszczelki.JPG

Odkręcenie górnej pokrywy pokazało:

BARDZO luźną śrubę przytrzymującą wtryski
http://marcin.mojemail.com/mazda/odkrecona_sruba.JPG

Zniszczone dwa uszczelnienia
http://marcin.mojemail.com/mazda/stan%20gumek.JPG

Od drgań został tak osłabiony przelew, że zaznaczony element odpadł
http://marcin.mojemail.com/mazda/urwany%20przelew.JPG

Po wyjęciu wtrysków, mniej więcej w 1/3 długości są zrobione rowki dookoła.
Czy tam powinna być uszczelka?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 10:52
Posty: 8
Auto: 626, GW, 2.0TD (74kW), '99

Postprzez garther » 10 paź 2009, 16:38

Zamówiłem uszczelnienia i pajączek przelewowy.

W serwisie zaczęli od 250zł za jedno uszczelnienie i 200zł za pajączek...

ostatecznie cena zatrzymała się na 125zł za uszczelnienie ;)

Zrobiłem dziś regulację zaworów, sprawdziłem też zawór westgate który chyba chodzi dobrze.

W środę mają przyjść części i będę składał całość...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 10:52
Posty: 8
Auto: 626, GW, 2.0TD (74kW), '99

Postprzez garther » 15 paź 2009, 22:18

Wszystko złożone.

Auto odpala praktycznie od razu, równo trzyma obroty.

Wg. mnie jest trochę lepiej ale jak dla mnie nadal coś jest kiepsko z mocą....

Czy jest ktoś z Krakowa kto ma taki sam silnik (do porównania) / kto mógłby rzucić okiem co mogło by być źle, bo już sam nie wiem....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 10:52
Posty: 8
Auto: 626, GW, 2.0TD (74kW), '99

Postprzez Wincam » 16 paź 2009, 09:10

Hmmm... ja nie jestem z Krakowa ale skoro masz problem z mocą i pali Ci dużo więcej to proponowałbym Ci sprawdzić kody błędów. Ja w swojej też mam problem z mocą i zwiekszone spalanie, ale z tego co sie dowiedzialem jest to spowodowane tym iż mam blad w komputerze i albo uszkodzony zawor wyprzedzenia kata wtrysku na pompie wtryskowej albo poprzecierane kabelki bo mam pzrerwe w obwodzie. dlatego jesli masz mozliwosc to sprawdz te kody.
Odnosnie spalania to sprawdz czy masz prawidlowy filtr powietrza, gdyz ma to wplyw na spalanie. Moja palila tez w granicach 7-8 l ale ja mialem zly filtr powietrza "zamiennik" ktory okazal sie filtrem do benzyniaka a nie do diesla!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez garther » 16 paź 2009, 11:04

Filtr muszę sprawdzić... o ile dobrze pamiętam jest to jakiś KAGER z katalogu FOTA

Z mocą to jak pisałem sam nie wiem. Nie jeździłem dieslem mazdy, ale jeździłem TDI i wg mnie chodził dużo lepiej.

Czy przy błędach powinno się coś wyświetlać na desce czy dopiero po spięciu w złączu diagnostycznym zacznie pokazywać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 10:52
Posty: 8
Auto: 626, GW, 2.0TD (74kW), '99

Postprzez garther » 19 paź 2009, 09:41

Filtr jest założony dobry.

Sprawdzałem błędy silnika.... nic nie ma.

Dziś rano byłem na hamowni i oto wynik:

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 10:52
Posty: 8
Auto: 626, GW, 2.0TD (74kW), '99

Postprzez robertss » 19 paź 2009, 17:30

witam, a czy nie ma dziury w dolocie np na zgięciu plastykowej rurki wchodzącej do kolektora? wygląda to jakby egr przepuszczał olej.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Riki » 19 paź 2009, 19:16

pompa?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Wincam » 20 paź 2009, 09:33

To zalezy od bledu, ale z reguly nie sa wyswietlane na tablicy, np jesli masz cos nie tak z pompa wtryskowa to dopiero jak podlaczysz do zlacza albo sprawdzisz metoda opisana gdzies na forum to sie dowiesz o bledach.
Ja np mam albo uszkodzony zawor wypzredzenia kata wtrysku albo gdzies przewody poprzecierane i tez mam spore problemy z moca i z duzym spalaniem.
No ale jak sprawdzales i nei ma bledow... to nie wiem co to moze byc... byc moze pompa wymaga regeneracji... czego oczywiscie nie zycze nikomu!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez Riki » 20 paź 2009, 21:51

Wincam napisał(a):moze pompa wymaga regeneracji


niestety... taka kolei rzeczy... :(
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez marcili » 21 paź 2009, 13:15

Riki napisał(a):
Wincam napisał(a):moze pompa wymaga regeneracji


niestety... taka kolei rzeczy... :(


Dla świętego spokoju warto zdiagnozować pompę.
Czy cena diagnozy pompy na stole pomiarowym nadal kosmiczna (powyżej 1000 zł)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Paweł Mo » 21 paź 2009, 14:42

Z tego co mi wiadomo cena stołu probierczego kompletnego to coś około 1,5 mln. zł. Specjalne wtryskiwacze do prób to coś około 10 tys. zł. za sztukę a litr specjalnego paliwa do pomiarów (bo przecież przez tak drogi wtryskiwacz nikt nie przepuści "byle gówna") chyba około 100zł. To są przybliżone ceny ale rząd wielkości podobny. Stąd min. cena diagnozy pompy na stole (mówię o Mabi). Coś takiego obiło mi się o uszy. :)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez garther » 27 paź 2009, 13:09

Po dokładnych pomiarach wyszło, że turbina dmucha jak chce.... a raczej nie dmucha :(

Po rozłożeniu okazało się, że ktoś już przy niej grzebał i złożył tak żeby była.....
W rezultacie nic z turbo nie nadają się do ponownego użycia łącznie z obudową :(

Jak się uda to dziś/jutro skończą mi robić nową i zamontują
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 10:52
Posty: 8
Auto: 626, GW, 2.0TD (74kW), '99

Postprzez Riki » 27 paź 2009, 16:53

garther czekamy na nowe wieści... i na nowy........ wykres ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez garther » 12 lis 2009, 12:13

Turbo zrobione. Całe nowe :)

Mocy jak nie było tak nie ma dalej :(

Po sprawdzeniu w serwisie wszystko jest ok z jednym wyjątkiem.... turbo włącza się 1000rpm za późno...
Wstępna diagnoza: "coś źle z układem paliwowym".... :| pewno skończy się pompą....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 10:52
Posty: 8
Auto: 626, GW, 2.0TD (74kW), '99

Postprzez Riki » 12 lis 2009, 14:42

garther napisał(a):Turbo zrobione. Całe nowe


warto było je ruszać? :)


garther napisał(a):Mocy jak nie było tak nie ma dalej


Póki nie weźmiesz się za pompę auto nie odżyje. To forum stworzyło na prawdę wiele ciekawych teorii n/t "problem z mocą w DiTD" a odpowiedź jest tylko jedna... i potwierdzi to każde ASO i każdy szanujący się warsztat, który zna te auta (nie ten co diesla poznał na 1.9 TDI – inna bajka, nieco.)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Paweł Mo » 13 lis 2009, 00:12

garther napisał(a):Po dokładnych pomiarach wyszło, że turbina dmucha jak chce.... a raczej nie dmucha :(
Po rozłożeniu okazało się, że ktoś już przy niej grzebał i złożył tak żeby była.....
W rezultacie nic z turbo nie nadają się do ponownego użycia łącznie z obudową :(

Najpierw turbina teraz nie daj Boże pompa.:( garther czy jak kupowałeś auto to coś wskazywało na to, że mogą dziać się takie rzeczy? Jak długo masz tę Mazdę?
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez xANDy » 23 lis 2009, 17:51

Czy wymieniłeś (NOWE) podkładki pod wtryskami (bo miałes luźne wtryski)??
Co z całym dolotem (jak turbina nie ma co pchać i dokąd pchać to ciśnenia nie wytworzy). Sprawdź rzeczy wokół czyli cały dolot: szczelność wszystkich rur, szczelność intercoolera (może jest po prostu pęknięty/dziurawy).
Niezależnie od wszystkiego – możliwe, że po prostu dodatkowo koniec pompy. Bo to, że miałeś mechanicznie uszkodzony silnik od góry (luźne wtryski) to nie podlega wątpliwości i tutaj pompa nie ma nic do rzeczy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 26 lis 2009, 01:36

garther jakieś wnioski?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6