Turbina regenerować ,wymienić czy wyjąć ? Problem z obrotami ,silnik się dławi

Postprzez Sylwek_626 » 30 sty 2009, 17:34

Panowie , jak w temacie , nie ma mocy pow. 2 tys obr.silnik sie dławi ... mechanik mówi turbina do regeneracji . I co mam zrobić regenerowac , kupić używke za 900zł czy może istnieje możliwość demontażu jak np. w COMPREX'sie i jeżdzić bez turbiny ?
Koszt regeneracji z montażem wycenił mechanik na 1600PLN zawsze to 500zł w kieszeni :D
Ostatnio edytowano 2 lut 2009, 18:43 przez Sylwek_626, łącznie edytowano 1 raz
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez wojowniczek » 30 sty 2009, 18:13

diagnoza jednoznaczna: turbina?
prędzej obstawiam dolot/intercooler – może zaistniała dziurka? :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Sylwek_626 » 30 sty 2009, 18:22

Dziś po zdjęciu obudowy z turbiny mechanik pokazał mi dzwignie w turbinie która (jak mówi) powinna się przesuwać podczas dodawania gazu , owa dzwignia nie przemieszczała się . Diagnoza mechanika była jednoznaczna , turbina do regeneracji , podobno dzwignia powinna przemieszczać się z chwila gdy silnik osiąga właściwy moment obrotowy i wtedy zaczyna szybciej pracować turbinka ... To wszystko co wiem na ten temat :)
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez thomass » 30 sty 2009, 18:24

nie wiem z kad bierzecie takich mechanikow,najlepiej to wymien silnik ,albo lepiej cale auto.Albo mechanika :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Sylwek_626 » 30 sty 2009, 18:29

bello napisał(a):nie wiem z kad bierzecie takich mechanikow,najlepiej to wymien silnik ,albo lepiej cale auto.Albo mechanika :D

No właśnie to nowy mechanik , znajomy polecił ktory jest zadowolony z jego usług :P
Poprzedniemu podziękowałem za dużo mnie skubał :|
Do ASO w Łodzi nie pojade , bo oni tam pojęcia o dieslach nie mają (opinia z forum) zresztą tyle floty nie mam w portwelu żeby im dać :]
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez thomass » 30 sty 2009, 18:39

sprawdz dolot.nie masz cisnienia,dolot nieszczelny[problem z zaworem westagate]jak ma sie przesuwac skoro nie ma podcisnienia.a moze byc zapieczony[rozruszaj go]ja miale podobny problem.rozwiazanie bylo proste:
wyczyscilem rury od interculera
wymontowalem turbine i wymylem cala benzyna,spryskalem wd 40
zawor westagate tez spryskalem wd i rozruszalem
sprawdzilem szczelnasc wszystkich rur i LACZEN
wyczyscilem kolektor dolotowy
NIC nie wymienialem!
efekt:auto zaczyna ciagnac od 1500 obr.turbina slyszalna,silnik ciagnie jak odkurzacz.auto mocniejsze.wyprzedzanie na 5 biegu od 80 km/h mozliwe [super wchodzi na obroty]mniejsze spalanie.
POWODZENIA
zmien mechaniora bo polecisz w koszty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez thomass » 30 sty 2009, 18:43

turbina to ostatecznosc,zobacz czy ci turbinka nie rzyga olejem.ja stawiam na nieszczelnosc.miales tak caly czas?ile masz przejechane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Sylwek_626 » 30 sty 2009, 18:49

Jak mam sprawdzić szczelnosc co zdemontować , gdzie sprawdzić czy "rzyga" ? 120tys. ale wiadomo pewnie coś cofnięte ma , przy zakupie zero problemów , specjalnie prosiłem żeby poprzedni właściciel nie włączał pojazdu że będe auto sprawdzał na zimnym . Od 3 m-cy zero problemów , wiadomo wymieniłem filtry oleje płyny itd.Jeśli mowa o wycieku oleju , to jest wyciek po prawej stronie na dole mniej wiecej pod akumulatorem znajduje sie duża rura i z niej coś tam kapać musi bo widać śladu oleju ,ale silnik oleju ani grama nie bierze .
to ta rura : http://artkom3.home.pl/pub/rurka3.JPG

http://artkom3.home.pl/pub/rurka2.JPG
Dodam jeszcze że mechanik mi jakąś rurke pokazał z której powietrze dmuchało (rurka z turbiny chyba )
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez MAZVAGTECH » 30 sty 2009, 19:23

Sylwek_626 napisał(a):Dziś po zdjęciu obudowy z turbiny mechanik pokazał mi dzwignie w turbinie która (jak mówi) powinna się przesuwać podczas dodawania gazu , owa dzwignia nie przemieszczała się . Diagnoza mechanika była jednoznaczna , turbina do regeneracji , podobno dzwignia powinna przemieszczać się z chwila gdy silnik osiąga właściwy moment obrotowy i wtedy zaczyna szybciej pracować turbinka ... To wszystko co wiem na ten

Ale bzdury Silnik RF4F Rozwiazanie identyczne jak w mazdzie 6 przed liftem Poszukaj po forum jest tego pelno o tych turbinach i ich sterowaniu
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Iktorn92 » 30 sty 2009, 19:40

Zmien mechanika lepiej na tym wyjdziesz. To ze dzwignia sie nie porusza to nic nie znaczy. Jezeli by ja wyjal i pokazal l ze np wirnik na walku ma luz badz tez cos innego to rozumiem. Pojedz gdzies inadziej. A dwa podejrzewam nieszczelnosc w dolocie...IC itd.. sprawdz to dokladnie.

Pzdr.
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez thomass » 30 sty 2009, 23:46

ZMIEN mechanika!szkoda madzi!a jej nic nie jest!ten wyciek to norma,jak oleju nie bieze to super.turbinka jest ok.nieszczelnosc!sprawdz laczenia rur,interculer.albo to nie jest wina turbiny,moze cos z dolotem paliwa?przyczyn moze byc wiele,przewaznie to nic powaznego.glowa do gory.pamietaj. jak z rurki dmuchalo to turbinaZYWA!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Sylwek_626 » 31 sty 2009, 13:51

bello napisał(a):. jak z rurki dmuchalo to turbinaZYWA!

No dmuchało ,ale nie z rurki wychodzącej z turbiny a do turbiny dochodzacej ... Mechanika zmienie , do Jaksy pojade i już :P A narazie rozbiore to co moge i posprawdzam , choć mechanik ze mnie żaden :( Głodny wiedzy jestem , więc czegoś się naucze .
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez Riki » 31 sty 2009, 20:06

Sylwek_626 napisał(a):może istnieje możliwość demontażu jak np. w COMPREX'sie i jeżdzić bez turbiny ?


a co jeszcze można wyjąć? przepraszam ale kompletnie nie rozumiem tego pytania :) skoro producent przewidział turbinę w DiTD to po co to "poprawiać"? używane, sprawne turbo to koszt ok 1000pln. Polecam regenerację ale tylko tam gdzie "znają temat"


Sylwek_626 napisał(a):Głodny wiedzy jestem


I <spoko> ale z autka nic nie demontuj ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez rafal_ldz » 1 lut 2009, 02:49

może waste gate przyciął się w niewlaściwej pozycji? ;)
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez frud » 1 lut 2009, 10:39

widze kolega leniwy i ma duzo kasy... a na samochodzie chyba Ci chłopie nie zależy..
poswiec pare godzin na czytanie i szukanie na tym forum. Odpowiedzi sa i to w paru tematach.

Riki:
na okres zimowy mozna zdemontowac układ chlodzenia, na jesien zbiornik z płynem do spryskiwaczy szyb (bo i tak z nieba pada), wisona- lato to proponuje wyrwac webasto i zerwac paski z tylniej szyby. W roku oleju nie wymieniac tylko przez durszlak w domu cedzić, raz na jakis czas przykleic nowe okładziny na klockach hamulcowych.. mam jeszcze pare innych pomysłów ale sa tak dobre jak Sylwka :)

Moze założyc nową kategorie: "Myślący inaczej", "Leniwi", "To już było.." i wrzucac tam takie pomysły
Pozdrawiam niedzielnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez Sylwek_626 » 1 lut 2009, 16:30

frud napisał(a):widze kolega leniwy i ma duzo kasy... a na samochodzie chyba Ci chłopie nie zależy..."


Człowieku jak by mi nie zalezalo na samochodzie to bym olał sprawe znalazł jelenia i pogonił auto ja stoi... "Leniwy" – jak mogę być leniwy skoro szukam odpowiedzi co jest przyczyną usterki , chyba nie do końca rozumiesz że każdy w postach podaje inne rozwiaznie inna przyczyne ,nie znam się na naprawach ,wiec zanim coś rozbiore (rozkręce ) pytam , to chyba logiczne , po cos to forum jest . "Ma dużo kasy" – jakby miał to by dał auto do serwisu i dalej by jeżdził nie wiedząc co pod maska ma ...
Może przyda się nowa kategoria "Malo wyrozumiali" albo "Nie wyrozumiali"
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez frud » 1 lut 2009, 17:58

no dobra, moze troche za ostro ale pomysły szalone z tym zaslepianiem :P I pamietaj ze nie ma glupich pytan.. glupie sa tylko odpowiedzi <jelen>
a kontrolka świec żarowych nie wyrzuca zadnych bledow ?
bo jest tam pare czujniczkow i jezeli cos sie dzieje z turbinka to powinno dac znac
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/mazda/
rozumiem ze typowe eksploatacyjne rzeczy takie jak filtry np. paliwa masz wymienione, a filtr powietrza nie plywa w oleju... EGR działa czy jest zaślepiony ?
No ale jesli juz zdiagnozowano ze to turbina to bello dobrze radzi <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez Sylwek_626 » 1 lut 2009, 19:03

frud napisał(a):EGR działa czy jest zaślepiony ?

Działa ,nic nie jest zaślepione . I pamietaj ja nie twierdze że zadaje głupie pytania ... bo takich nie ma <lol>
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez Sylwek_626 » 2 lut 2009, 10:37

Panowie do czego służą te elementy:
http://artkom3.home.pl/pub/zaw1.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/zaw2.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/zaw3.JPG
Do tego elementu na pierwszym i drugim zdjęciu wlewa się jakiś płyn ? jeśli tak to jaki ?

i gdzie jest zawór sterujący dawką paliwa ?
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez kierownik » 2 lut 2009, 17:05

Dziś po zdjęciu obudowy z turbiny mechanik pokazał mi dzwignie w turbinie która (jak mówi) powinna się przesuwać podczas dodawania gazu , owa dzwignia nie przemieszczała się .

a ona czasem nie powinna się przesuwać pod konkretnym obciążeniem? czyli w czasie jazdy a nie na parkingu z maską w górze?? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6