Głośna praca zimnego silnika TDVI w Mazdzie 626.

Postprzez ziutek2002 » 24 paź 2008, 00:03

Witam wszystkich!
Szukam pomocy w diagnozie/zidentyfikowaniu dziwnego odgłosu pracy tylko i wyłącznie zimnego silnika w maździe 626 TDVI. Na początku trochę danych: mazda 626 TDVI 110KM z 2001 r,przebieg 170 tys, 6 tys przejechane po wymianie filtrów i oleju (castrol magnatec 5W/40) od pewnego czasu słychać dziwne odgłosy jakby słabe metaliczne pukanie. Odgłos ten słyszalny jest po upływie ok 10s od uruchomienia i po ok. 10 min pracy silnika. Jak napisałem wyżej dzieje się to tylko na zimnym, wychłodzonym silniku i dotychczas nie miało to miejsca. Po rozgrzaniu – kompletnie nic. Co do pracy silnika – jak zawsze rewelacja, żadnych objawów typu spadek mocy, błędów, kopcenia itd. Tylko ten odgłos. Wydobywa się jakby z okolic rozrządu choć później tak się roznoś że sam już nie wiem. Autko zaprowadziłem do mechanika (miał już do czynienia z niejedną mazdą). Wykonane czynności to: regulacja zaworów, sprawdzenie i ocena rozrządu (wymieniany kompletny przy 120 tys), pompy wody. Zawory miały co prawda luz więc przekonani byliśmy, że to może być przyczyną. Auto odpalone po 24h postoju (w garażu i to był chyba błąd) i nic cisza. Po postoju całonocnym na dworze i od paleniu – znów to samo. Zauważyłem też, że nie zawsze występuje ten odgłos (mówię cały czas o zimnym silniku).
Z takiego pisania pewnie nie wiele wynika, więc wpadłem na pomysł i nagrałem krótki filmik, w którym wyraźnie ów ,,paskudztwo'' słychać. Gdyby któryś z szanownych kolegów chciał posłuchać i pomóc w rozwiązaniu zagadki byłbym wdzięczny. Proszę tylko o info i wyślę na prywatnego maila (rozmiar 14MB).
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie...
Ostatnio edytowano 25 paź 2008, 10:15 przez ziutek2002, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2007, 16:15
Posty: 18
Skąd: Nekla
Auto: Mazda 626, 2.0, TDVI

Postprzez Redoo » 24 paź 2008, 19:33

Przesyłaj! Redoo@poczta.fm posłuchamy. a napisz-masz łańcuch czy pasek rozrządu?
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez xANDy » 24 paź 2008, 23:53

Redoo napisał(a):masz łańcuch czy pasek rozrządu?

Ehh – ale dziwne pytanie – DiTD.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez poflek » 26 paź 2008, 14:12

Na początek dobra rada, wywal to:
ziutek2002 napisał(a):castrol magnatec

Mobil, Shell... w poradniku jest napisane. Ja też miałem castrola mordercę za pierwszym razem.

Też mi tak klekotała, na zimnym strasznie, na ciepłym mniej a na porządnie rozgrzanym już w miarę cicho było. Czasem było to rytmiczne metaliczne klekotanie a czasem jakby zanikające, na wychłodzonym silniku jak traktor. W obecnej chwili jest duuużo lepiej... Sprawdziłem wtryski, ale okazały się dobre i założyłem nowe (nieoryginalne) podkładki pod nie (wcześniej jedna mi puszczała).

Poczytaj tu: Wtryski
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez ziutek2002 » 26 paź 2008, 21:43

Czytałem ten poradnik, niestety już było po wymianie.Kontynuowałem tylko poprzedni olej, na którym auto zostało przyprowadzone tj. Castrol TXT. Dziś już go nie produkują a odpowiednikiem jest Magnatec, więc aby nie mieszać zalałem go właśnie tym. Abstrahując: jakiego konkretnie na moim miejscu użyłbyś oleju (biorąc pod uwagę oczywiści przebieg)?
Dexelia jest strasznie droga...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2007, 16:15
Posty: 18
Skąd: Nekla
Auto: Mazda 626, 2.0, TDVI

Postprzez variator » 26 paź 2008, 21:48

Ja proponuje Elf EVOLUTION SRX 5W30, ktory byl polecany tutaj przez pare osób. Ja wlasnie jezdze na takim i narazie wszystko jest ok.
Pozdrowienia
SG
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 17:51
Posty: 65
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Saab 9-3 SS 1.8t Arc Hirsch Performance 195KM '04

Postprzez bodzioklb » 27 paź 2008, 00:01

ziutek2002 napisał(a):Gdyby któryś z szanownych kolegów chciał posłuchać i pomóc w rozwiązaniu zagadki byłbym wdzięczny


kucharski@interia.pl




poflek napisał(a):Na początek dobra rada, wywal to:
ziutek2002 napisał(a):castrol magnatec

Mobil, Shell... w poradniku jest napisane. Ja też miałem castrola mordercę za pierwszym razem.

Też mi tak klekotała, na zimnym strasznie, na ciepłym mniej a na porządnie rozgrzanym już w miarę cicho było. Czasem było to rytmiczne metaliczne klekotanie a czasem jakby zanikające, na wychłodzonym silniku jak traktor. W obecnej chwili jest duuużo lepiej... Sprawdziłem wtryski, ale okazały się dobre i założyłem nowe (nieoryginalne) podkładki pod nie (wcześniej jedna mi puszczała).

Poczytaj tu: Wtryski


z regoly bywa tak ze najwiecej do powiedzenia w temacie maja ci co nie uzywaja tego oleju....

pierwsze co przyciaga zle skojarzenia to olej klasy 5W40 w dieslu... wbrew temu co pisza producenci kazdy DOBRY mechanik powie ze olej tej klasy w dieslu nie jest najlepszym rozwiazaniem... z oczywistych wzgledow... po krotce przytocze to ponizej

w "dieslu" mamy wieksze stopnie sprezania niz w benzynowych silnikach co wiaze sie z wikszym obciazeniem elementow...

"diesle" lubia wyzsza temperature pracy

... im rzadszy olej tym wieksze prawdopodobienstwo ze gdy zgasimy silnik mocno rozgrzany olej raczej w wiekszym stopniu niz polsyntetyk czy mineralny grzecznie nam powedruje do misy olejowe /scieknie/ i po ponownym odpaleniu auto na syntetyku dluzej bedzie nam pracowalo "niedooliwione"...

dlatego dla aut z przebiegami powyzej 50 000 zalecaja juz oleje polsyntetyczne...

co do oleju castrol...zawsze na tym jezdze – i powiem ze 3 silniki smarowne tym olejem w innych autach raczej nie odczuwaly dotkliwych skutkow ani nawet po ich rozkreceniu nie byly widoczne zadne niepokojace zmiany...

pozatym KAZDY olej nalewany w rozlewniach w polsce ODBIEGA od olei nalewanych za granica JAKOSCIA... dlatego oleje kupuje z niemiec czy francji, pozatym cena tam jest o 40% nizsza niz w polsce no i oczywiscie banieczki 5 litrow!!! a nie 4 tak jak w PL

heh a pozatym moj dieselek chodzi jak pszczolka i nie brakuje mu mocy a ma juz nakrecone ponad 200 000 km i nie kopci przy ostrej jezdzie <jupi>

ponizej slychac prace silnika /i nie tylko/
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0KQOWRMhL9c&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/0KQOWRMhL9c&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

i nie ma mowy ze to bylo palenie na oleju... zorientowani poznaja to po charakterystyce pisku opon :D i po kolorze dymka <lol>
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Paweł Mo » 27 paź 2008, 08:39

bodzioklb napisał(a):
pierwsze co przyciaga zle skojarzenia to olej klasy 5W40 w dieslu... wbrew temu co pisza producenci kazdy DOBRY mechanik powie ze olej tej klasy w dieslu nie jest najlepszym rozwiazaniem...

Moje auto, którego właścicielem był Włoch jeździło na takim właśnie oleju a ja dalej to kontynuuję.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez poflek » 27 paź 2008, 11:32

bodzioklb napisał(a):z regoly bywa tak ze najwiecej do powiedzenia w temacie maja ci co nie uzywaja tego oleju....

poflek napisał(a):Ja też miałem castrola
Magnatec 10W40, w 323 BG przez 4 lata miałem Castrola i strasznie syfi silnik.
Zmieniłem na Mobil Super S Turbodiesel 10W40 – lepsza kultura pracy.
Co do Castrola to moje zdanie nie jest odosobnione, wystarczy poczytać forum.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez ziutek2002 » 28 paź 2008, 07:18

Za parę godzin prześlę Ci filmik (bodzioklb). Co do tego oleju – bardzo dobrze wiem o co chodzi (sprawa beczek), ja swojego Magnateca zakupiłem właśnie w bańce 5l z niemiec...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2007, 16:15
Posty: 18
Skąd: Nekla
Auto: Mazda 626, 2.0, TDVI

Postprzez xANDy » 28 paź 2008, 10:40

Castrol to jest kiepski wybór – on się nadaje do silników niemieckich a nie japońskich (toyota po wpadce wycofała się z niego całkowicie). Nie ważne jak niszczy – ważne że zbyt wiele osób miało zbyt drastyczne po nim przeżycia. Japońskie motory mają (z grubsza mówiąc) inny sposób smarowania silnika i to wpływa na owe problemy.
Jak już nie chcesz kupować drogich olejów to chociaż Shell Helix Diesel (może być półsyntetyk) byle NIE MINERALNY.

Co do samego tematu – szukać trzeba co tak stuka – może być to podkładka pod wtryskami.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ziutek2002 » 28 paź 2008, 12:38

OK. Zacznę od wymiany oleju. Przy przebiegu 173tys. chyba mogę już przejść na półsyntetyk? Rozumem że doradzacie:Shell Helix Diesel lub Elf EVOLUTION SRX 5W30.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2007, 16:15
Posty: 18
Skąd: Nekla
Auto: Mazda 626, 2.0, TDVI

Postprzez bodzioklb » 29 paź 2008, 10:13

taka mala sugestia na poczatek...zmien paski klinowe bo duzo "szumu" robia... kup sobie bosh 1050 szt2...z ząbkami – bo najprawdopodobniej masz "plaskie" paski bez zabkow i one bardzo szumią

a na moje ucho co do stukania to brzmi to jak popychacze zaworow... zmienilbym olej na polsyntetyk i zobaczyl czy dalej to bedzie slychac jesli sie to uspokoi – to nic bym nie robil :D

co do tego ze wydaje ci sie ze to slychac dobrze w okolicach rozrzadu – sciagnij plastikowa oslone/ma pianke wygluszajaca/ z pokrywy zaworow i wtedy sluchaj
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Riki » 29 paź 2008, 11:15

bodzioklb napisał(a):nie brakuje mu mocy


szkoda że nie jesteś z Warszawy :P ;)

bodzioklb qrcze nie szkoda tak katować auta? :]

Co do oleju... zalewam Shella 10W-40 (Diesel) zmieniam co 7-8tys.km i jest OK.. filtry tylko oryginalne.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez ziutek2002 » 29 paź 2008, 13:31

I tu mam drobny problem. Naczytałem się tyle i każdy pisze co innego – kwestia przechodzenia z syntetyka na półsyn. W moim przypadku: kontynuować syntetyczny olej czy zmieniać na półsyntetyk (być może przy kontynuacji syntetyka i przejściu na ELF Ewolution 10W/30 będzie to samo....)Proszę o dobrą poradę kolegów z forum.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2007, 16:15
Posty: 18
Skąd: Nekla
Auto: Mazda 626, 2.0, TDVI

Postprzez poflek » 29 paź 2008, 18:40

ziutek2002 napisał(a):Proszę o dobrą poradę kolegów z forum.

Ja Ci nie poradzę ale powiem jak radzi Mazda (626 GF/GW Workshop Manual Supplement):
Obrazek
Wg mnie bardziej pasującym przedziałem temperatur dla naszego klimatu jest od -15 do 40 niż zawsze poniżej 10 stopni. Zgodnie z powyższym ja stosuję 10W40 (nie wiem jaki zalewał poprzedni właściciel).
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez bodzioklb » 29 paź 2008, 22:20

Riki napisał(a):szkoda że nie jesteś z Warszawy

bodzioklb qrcze nie szkoda tak katować auta?



heheheh nie zebym tak codziennie:P...
ale jeden taki co mu sie wydawalo ze ma mocne 150koni puszczal dymki jak z popularnego z filtrem wiec mu pokazalem ... jak to powinno wygladac
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Paweł Mo » 31 paź 2008, 10:56

Przy następnej wymianie zalewam Elf EVOLUTION SRX 5W30.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez malkolm2 » 31 paź 2008, 18:04

ja stosuje mobila 10w40 turdodiesel s i wszystko w porządeczku, myślałem o syntetyku ale przy tak częstych wymianach jak w tym aucie to lepiej półsyntetyk i częściej wymieniać, przynajmniej moim zdaniem
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez ziutek2002 » 1 lis 2008, 11:53

Zgodnie z zapowiedzią: zalałem moją mazdę: Elf EVOLUTION SRX 5W30. Za parę dni odezwę się i napiszę o efektach. Na razie mogę napisać tylko tyle: zużyty Castrol nie wyglądał najgorzej (sprawdzenie oleju starą metodą ,,pana Rysia'' z warsztatu), ALE!!! – po wymianie i powrocie do domu miałem wrażenie, że jednostka pracuje wiele ciszej i co dało się odczuć – jakby przybyło jej mocy – ,,ciągnie'' jak głupia i w ogóle nie słychać żeby się męczyła przy gwałtownych przyspieszeniach. Podczas wymiany postarałem się wywalić jak najwięcej starego oleju (,,cyknięcie'' na moment aby zrzucił wszystko z wału i wydmuchanie powietrzem komory). Więcej nie zachwalam, muszę trochę teraz pojeździć i zobaczyć czy opisany przeze mnie problem w temacie zniknie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2007, 16:15
Posty: 18
Skąd: Nekla
Auto: Mazda 626, 2.0, TDVI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6