
Fotorelacja z przywracania mocy w DiTD
Moim wcześniejszym autem był Opel Astra 1.7 diesel 60km bez turbiny:D do setki około 18,5s no ale spalanie 5l na 100km. Teraz jak przesiadłem sie z takiego zamulacza do 2.0 ditd 90km to...ŁAŁ:D:D ale za......
:D

- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
W jakim przedziale (milimetry), powinno poruszać się cięgno od westgate?,
Czy jak damy w podłogę (5 tys obrotów) na jałowym to z EGR powinno się kopcić?.
Czy jak damy w podłogę (5 tys obrotów) na jałowym to z EGR powinno się kopcić?.
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
Witam, ja swój pojazd odmuliłem tym że wyczyściłem dolot zaślepiłem egr a w międzyczasie skończyła się pompa czyli regeneracja i śmiga 70% lepiej jak na początku i tyle. Te auta niestety z racji przebiegu nie mają już pomp i są słabe. Teraz jakoś śmigam czuć tę moc. Ale nie liczcie że to będzie pocisk bo to tylko w moim przypadku 90 KM Pozdrawiam.
- Od: 16 wrz 2010, 08:11
- Posty: 29
- Skąd: ok. Bydgoszczy - Nakło
- Auto: mazda 323f 2.0 DiTD 99r.
renault scenic 1,9 dTi 2000
kiedyś wartburg 353 :)
Turbina załączała mi się od 2.2 tys obrotów, teraz załacza sie od 2,5tys czy to może być wina rury idącej od Intercoolera do turbiny? dodam że mi troche sie poci.
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
jak myslicie warto zainwestowac w ten uklad dolotowy? czy to bedzie tylko kwestia wizualna?
http://allegro.pl/dolot-uklad-dolotowy-mazda-121-323-323f-626-1-2-3-i2423513050.html

arteek napisał(a):jak myslicie warto zainwestowac w ten uklad dolotowy? czy to bedzie tylko kwestia wizualna?http://allegro.pl/dolot-uklad-dolotowy-mazda-121-323-323f-626-1-2-3-i2423513050.html
pomijając to że nic nie będzie pasowało to tylko wizualnie będzie fajnie
bo to zestaw do starszych benzynowych silników, widać to po adapterze do przepływki chyba klapkowej.
Witam, dzis czyscilem dolot. Wrazenia po zdjeciu masakra. Zawalone kanaly dolotowe, kolektor, intercooler nie wygladal najgorzej. Dostalem od ojca jakies ustrojstwo wredne do czyszczenia z oleji itp. Jak zalalem go to zaczelo sie pienic, ale wyczyscilo za drugim podejsciem. Nie obylo sie bez drapania, plukania, drapania, roboty co nie miara. Po zlozeniu wszystkiego, troche lepiej przyspiesza jest elastyczniejszy na kazdym biegu. Ogolnie na plus ale bez szalu. W kazdym razie jak ktos sie w to bedzie bawil to niech sobie zarezerwuje caly dzien.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
witam.wczoraj zabrałem się za uzdrawianie "madzi" i mam mały problem który mnie przerósł.Robiąc wszystko zgodnie z fotorelacją po kilku godzinach przeklinania na skośnookich inżynierów odkręciłem wszystkie śruby na kolektorze.Poradziłem sobie bez najmniejszego problemu z nakrętką za pompą(wybawcą był przegub kardana 1/4 i elastyczna przedłużka). Poległem natomiast przy próbie odkręcenia szpilek od głowicy. Żadne kombinacje nawet nie zruszyły szpilek.Już zacząłem sie zastanawiać czy szpilki mają"prawy czy lewy gwint". Specjalnie zeszlifowane cążki gięły się od nacisku a szpilki nawet nie drgnęły. Nie mam pomysłu jak odkręcić te ustrojstwa a muszę ,bo nagar ,który zobaczyłem po odchyleniu kolektora zalepił kanały w sporej części.Może ktoś ma pomysł , jak sobie poradzić
- Od: 15 mar 2010, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
- Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001
foytek napisał(a): Poległem natomiast przy próbie odkręcenia szpilek od głowicy.
A po co chcesz te szpilki wykręcać?
Kolektor dolotowy można wyjąć bez ruszania szpilek, przynajmniej mi się udało
Oto dowód, mój DITD

u mnie niestety jest konieczne wykręcenie szpilek. Nawet xANDY robiąc fotorelację zaznaczył,że może być problem ze szpilką.(różne auta mają pewnie różne długości szpilek,stąd może wynikać niespójność). Tak się zastanawiam , czy może pomóc podgrzanie głowicy i szpilki opalarką(temp.ok 550 stopni) i czy jest to bezpieczne-cała masa odkręconych przewodów paliwowych
- Od: 15 mar 2010, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
- Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001
zasadniczo mam "chyba" silnik rf4f, chociaż na obudowie bloku jest odlane rf2a, więc nie wiem.DZisiaj będę dalej walczył dalej ze ściągnięciem kolektora.I teraz zasadnicze pytania: czy szpilki na rogach kolektora można ewentualnie zamienić na śruby? czy pompa paliwa jest umiejscowiona pionowo, bo mam wrażenie że u mnie schodzi dołem w stronę silnika ? no i najważniejsze-jakim środkiem(nie chodzi mi o promile
) mogę się wspomóc,żeby nie męczyć się za bardzo przy drapaniu nagaru??
- Od: 15 mar 2010, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
- Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001
pompa jest lekko pochylona w stronę chłodnicy. Co grubsze zeskrob a co zostanie to trzeba moczyć najlepiej w jakimś rozpuszczalniku typu benzyna. Pamiętaj że do zakładania kolektor musi być czysty, bez ciał obcych typu szmata i wolny od jakichkolwiek specyfików
a więc nieszczęsna szpilka od strony rozrządu w końcu puściła i wielu godzinach rozkręcania i męki ukazał się nieszczęsny widok zawalonego kolektora.Tak z grubsza biorąc wyloty w kolektorze były zalepione w ok.30%(miejscami nawet więcej),myślę,że w głownym kanale kolektora było szlamu nawet więcej. W głowicy sytuacja wcale nie jest lepsza,ale nic na razie nie ruszałem bo nie mam kompresora i nie byłoby jak przedmuchać. Zostawiłem kolektor zalany benzyną i jutro biorę sie dalej do roboty. I znowu muszę spytać -Czy skrobiąc wloty w głowicy nie zrobię krzywdy silnikowi ,jeśli zbyt dużo nagaru poleci mi do silnika????? pytam z ciekawości bo "błota" jest naprawdę dużo
- Od: 15 mar 2010, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
- Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001
skrobiąc nic nie zepsujesz ale najlepiej to czyścić kanał gdy zawory są zamknięte potem tylko wydmuchasz co wleciało głębiej. Będzie pozytywne zaskoczenie po złożeniu całości 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6