Spadek mocy 2.0 DITD

Postprzez alk80 » 12 kwi 2011, 19:39

say napisał(a):czy w tym silniku i roczniku były B5B4?

a co to i do czego ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 12 kwi 2011, 19:40

w 626 z tymi przekaźnikami było różnie raz przy kompie a raz pod maską już była dyskusja o tym i okazało się że przy kompie jest B5B4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 12 kwi 2011, 19:52

Tak jak pisałem, to pytanie miało otworzyć szerzej oczy alk80.

alk80, poszperaj w dziale...jeśli to to...jakoś się rozliczymy :D (taki żarcik)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez alk80 » 12 kwi 2011, 19:57

ale mi Mazda jeździ normalnie, to xxxROMxxx ma kłopot z szarpiącym silnikiem a ja chce mu jakoś pomóc
na temat tego przekaźnika, a raczej chyba jego odpowiednika, znalazłem to:
–> viewtopic.php?p=1437927#p1437927
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez say » 12 kwi 2011, 20:01

Wybacz, miałem na myśli oczywiście xxxROMxxx'a, za pomyłkę przepraszam.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez xxxROMxxx » 12 kwi 2011, 20:50

Ale chyba się nie zrozumieliśmy <nie> U mnie przekażnik od SPV (B5B4)jest jak najbardziej dobry ;) ,chodzi mi o czujnik sprzęgła przy pedale,bo mam go na bank zepsuty,i gdzieś na forum wyczytałem że uszkodzony może powodować szarpnięcia,ale nie wiem czy to prawda.A propo w 323 przekażnik B5b4 znajduje się pod maską a u mnie w 626 gf jest pod nogami pasażera,przy kompie nazywa Z 05(chyba).
alk80jeśli możesz odpiąć ten czujnik sprzęgła i sie przejechać i zobaczyć czy będzie szarpać przy raptownym dodaniu,lub odpuszczęniu gazu byłbym wdzięczny.Musze rozwiązać ten problem,bo jazda jest trochę nie miła ,kiedy auto zachowuje się jak kangurek ;)
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez Neonixos666 » 12 kwi 2011, 21:18

ja się przejechałem z odpiętym czujnikiem i nie zauważyłem różnicy. Podobno ten czujnik jest po to aby przy zmianie biegu silnik inaczej nie zachowywał niwelując szarpnięcie przy puszczeniu sprzęgła (podobno)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 12 kwi 2011, 21:31

ja już dawno myślałem nad tym po co on jest, gdyby to był automat to bym wiedział, ale wykombinowałem, nie wiem czy słusznie, że jest po to że "odłącza" turbo przy wciśnięciu sprzęgła żeby silnik nie wchodził gwałtownie na obroty z braku obciążenia,
po czym przestałem dochodzić po co on jest
:)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez xxxROMxxx » 12 kwi 2011, 21:33

Dzięki Neonixos666!
a więc to nie czujnik,to już nie mam pomysłów co to może być.Chyba jedyny taki przypadek na forum,no jeszcze robertsspisał,że ma podobnie.Raczej to niema nic wspólnego z turbo,bo w benzyniakach z tego co wiem to też jest taki czujnik sprzęgła,a tam nie ma turbiny.Ma ktoś jakiś pomysł?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez Neonixos666 » 12 kwi 2011, 21:41

czyli tylko po gwałtownym wciśnięciu jest szarpanie, a jak delikatnie to nic się nie dzieje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xxxROMxxx » 12 kwi 2011, 21:50

Tak,dokładnie tak.Jak pomalutku dodaje gazu to jest w porządku,ale gdy tylko chce mocniej to szarpnie tak ze trzy razy i dopiero przyspiesza.Tak samo w drugą strone jak odpuszczam,Widać na obrotomierzu jak wskazówka skacze. <co?>
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez Neonixos666 » 12 kwi 2011, 22:06

a może to coś z sygnałem od pedału gazu może przy gwałtownym wciśnięciu zły sygnał wysyła (to tylko wymyślona teoria)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomxl » 12 kwi 2011, 22:19

xxxROMxxx napisał(a):Jak pomalutku dodaje gazu to jest w porządku,ale gdy tylko chce mocniej to szarpnie tak ze trzy razy i dopiero przyspiesza


...a czy aktualnie dzieje się tak nawet na ciepłym i zimnym silniku ? i czy ma znacznie temp. zew. jaka panuje na dworze ?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez xxxROMxxx » 12 kwi 2011, 22:25

Też się zastanawiałem,tylko ja myślałęm o potencjometrze gazu,myślałem też że może to poduszka silnika przy chłodnicy bo trzeba ją wyregulować,bo po dodaniu gazu silnik trochę się buja,a po zgaszeniu autem szarpnie,ale przecież na obrotomierzu tego by nie było widać.Nie wiem już sam,auto nie kopci,spalanie w normie,ładnie przyspiesza i ładnie pali,tylko te szarpanie.Sporo ludzi miało przypadki szarpania na zimnym silniku,ale po rozgrzaniu szarpanie ustaje,niestety u mnie nie ma to znaczenia czy zimny czy gorący,szarpie cały czas. :(
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez say » 13 kwi 2011, 09:07

Czytałem (oj było to już dawno) o problemach/uszkodzeniach 'układów' pedału gazu, może faktycznie tu tkwi problem.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Riki » 13 kwi 2011, 16:34

Podmienić pedał gazu – uwaga, przed i polift ma inny. Ja mam od polifta na półce więc nie pomogę, i ew. puknąć młotkiem SPVa..... <czarodziej>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tomxl » 13 kwi 2011, 16:44

Riki napisał(a):puknąć młotkiem SPVa


...albo wykręcić i wymyć -choć pompa była robiona <oczy>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez alk80 » 13 kwi 2011, 17:38

Riki napisał(a):puknąć młotkiem SPVa

Riki pisałeś już o tym tutaj, parę postów wcześniej :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez xxxROMxxx » 13 kwi 2011, 18:23

Tak,Riki pisałeś wcześniej,SPV jest nowy,bo pompa jest po regeneracji,nie mogę nic pukać,bo wszystko jest zaplombowane.Zastanawia mnie jeden fakt,otóż jak odkręcam korek wlewu oleju,to dosyć mocno dmucha powietrze <co?> ,choć komina nie ma,no może delikatnie tóż po odkręceniu pójdzie dymek .Poprzednio też jeżdziłem dieselem,ale nie przypominam sobie żeby dmuchało,albo niezwracałem uwagi.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez Neonixos666 » 13 kwi 2011, 19:47

a naciągnij jakiś balon to zobaczysz czy napełnia się. Ogólnie odmą powinno wszystko wywalać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6