Filtr paliwa- jak wymienić?

Postprzez Yard » 16 lip 2010, 22:47

Erastotenes napisał(a):
malkolm napisał(a):
Erastotenes napisał(a):Przed wymiana należy odłączyć aku

a po co??

Bo tak mam w książce serwisowej opisany krok po kroku demontaż i wymianę. Domniemam, po to aby nie spalić czujnika wody przy filtrze – w dieselu

Przestań czytać takie książki. Zawsze piszą żeby przed każdą czynnością odłączyć akumulator. Jeszcze trochę to napiszą, że przed jazdą odłączyć akumulator. hahaha
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez alk80 » 30 gru 2010, 21:53

parę dni temu korzystając z chwilowej odwilży wymieniłem filtr paliwa, poprzedni był założony jeszcze u naszych zachodnich sąsiadów (zawalony tak że nie wiem jakim cudem silnik dostawał jeszcze paliwo :) ), opisany Mazda R2L1 13 ZA5A Denso, chciałem kupić taki sam tzn Denso ale to u nas chyba nie możliwe, chyba że w aso, padło więc na JC Premium, nie znam dobrze angielskiego ale z tego co wyczytałem na starym filtrze, była na nim instrukcja montażu, to po wkręceniu nowego filtra trzeba włączyć silnik i pozostawić na chwile, nie było tam nic o pompowaniu paliwa pompką w obudowie filtra, i tak zrobiłem a powiem szczerze że bardzo się bałem wymiany filtra żeby nie zapowietrzyć układu ale silnik pracował równo i nie dał żadnego znaku żeby dostał powietrze zamiast paliwa
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 31 gru 2010, 11:40

jak mechanik mi wymieniał to pompował, ale w T4 1.9 TD zapomniał nalać ropy do filtra i z pustym filtrem odpaliłem trochę pochodził trochę się potrząsł ale dał rade. Myślę ze lepiej napełnić filtr pompując wtedy mazda nie zająknie się po odpaleniu bo po co ma się męczyć. U jednych może być dobrze a u jednych kicha. Po to jest pompka żeby napompować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez poflek » 2 sty 2011, 00:13

Neonixos666 napisał(a):Po to jest pompka żeby napompować.

Jeśli jest to oczywiście, że tak. Na niektórych podstawach filtra w DiTD nie ma pompki. W serwisówce jest napisane żeby po wymianie kręcić rozrusznikiem i pompa się sama odpowietrzy, ale nie dłużej niż 30sek. :| Chyba nie miałbym serca tak katować...
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez Riki » 3 sty 2011, 00:44

poflek napisał(a):Na niektórych podstawach filtra w DiTD nie ma pompki.


.......nie widziałem podstawy bez pompki :P ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez poflek » 3 sty 2011, 11:06

Riki napisał(a):.......nie widziałem podstawy bez pompki

Kiedyś widziałem zdjęcie na forum ale teraz nie mogę znaleźć :P
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez Riki » 4 sty 2011, 02:06

poflek napisał(a):
Riki napisał(a):.......nie widziałem podstawy bez pompki

Kiedyś widziałem zdjęcie na forum ale teraz nie mogę znaleźć :P


Spoko... ;) ...może ktoś sobie przerobił :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Boss429 » 22 lut 2011, 19:45

Witam!
Mój wątek wylądował w koszu dlatego podpinam się pod ten
W sobotę zmieniłem sobie filtr paliwa chyba z oryginalnego:
Obrazek
na Knechta kc100
Obrazek
Przejechałem 150km z Kielc do Łodzi i wszystko było dobrze do dzisiaj. Po postoju na mrozie (chyba było w nocy -18) w Łodzi rano pojawił się problem z odpaleniem. Wnioskuję odłożenie się parafiny w filtrze.
I tak proszę poprawcie mnie jeśli to ci piszę nie jest prawdą.
Oryginalny filtr w środku jest "dziurawy" tzn można przez niego patrzeć na wylot natomiast w Knechcie jest dziwnie w środku zrobiony jakims ciemnym materiałem.

Oryginał:
Obrazek

Knecht KC!00
Obrazek

Materiał ten jest odpowiedzialny pewnie za filtrowanie paliwa ale czy nie odkłada się na nim parafina przy dłuższym postoju na mrozie.
Zaznaczam że w grudniu były również w Łodzi takie przymrozki i nigdy nie było problemów z odpaleniem na starym filtrze.

Pomóżcie
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Siwy19 » 22 lut 2011, 19:56

mam ten sam filtr zamontowany co ty, a oryginal mialem inny i nie mialem dziury na wylot ja mialem Mazda Denso, i po wymianie pali normalnie jak mam aku naladowany bo rano to mam lipe nawet z kabli jest problem odpalic, ale watpie zeby to mialo cos z filtrem paliwa a dobrze go dokreciles, sprawdziles np na dpalonym, ze jak wsiadzi palec pod gorny kolniez tego filtra czy jest sucho? ja mialem slabo dokrecony i bylo troche paliwa wokol niego musialem mocniej dokrecic.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez thy » 22 lut 2011, 20:32

Boss429 napisał(a):W sobotę zmieniłem sobie filtr paliwa chyba z oryginalnego:

Nie, to nie jest filtr oryginalny. Jest to zamiennik (IMHO niższych lotów).
Co do KC100 na mrozy – od lat na forum można znaleźć wpisy, że Knecht się nie nadaje przez wzgląd na "zbyt dokładną filtrację", sam padłem ofiarą Knechta przy -28, 2 lata temu, z tym, że nie miałem wtedy Stanadyne pod maską.
Podsumowując – Knecht+podgrzewacz=zimą nie ma problemów, zwykły filtr (zamiennik) również nie ma problemów. Sam Knecht KC100 – postój murowany. :)
Ostatnio edytowano 22 lut 2011, 20:33 przez thy, łącznie edytowano 1 raz
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Bandit » 22 lut 2011, 20:33

Boss429 napisał(a):Mój wątek wylądował w koszu

Chyba nie masz do mnie o to żalu ? Przecież był powielony ;)
Boss429 napisał(a):dlatego podpinam się pod ten

Wzorowo <spoko>
Co do tematu to tu i ja się wypowiem:
W styczniu 2010 wymieniłem ori filtr paliwa (nie pamiętam jaki był) na jakiś zamiennik (też nie wiem jaki), po prawie roku (grudzień 2010) wymieniłem (profilaktycznie, bo nigdy z powodu mrozu, nawet po tygodniu bezruchu przy -28 w górach nie miałem problemu z odpaleniem) na Knechta i też nie mam żadnych problemów, ale teraz w grudniu dołożyłem (ori i też profilaktycznie) podgrzewacz filtra paliwa z M6 ;)
Jeśli chodzi o zapychający się filtr to najważniejszym i jedynym czynnikiem jest paliwo, a właściwie brak dodatku w paliwie (depresatora) zapobiegającemu wytrącaniu się z ropy parafiny przy ujemnych temperaturach. Zalej najpierw Forte (dostępne na forum u Ogień82) http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+ADie ... ioner.html wyczyścisz tym układ paliwowy i jakieś porządne zimowe paliwo (możesz też dodać np. skyd), ja tankuję na orlenie albo na neste – dziękuję
Aha, nie żałuj na ori mazdowy filtr jeśli nie masz podgrzewacza ;) (z Belgii, Holandii nie miały, z niemiec niemal wszystkie miały ;) )
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 22 lut 2011, 20:37

Tak jak mówi miłościwie nam panujący Moderator (ale wazelina :P ) Nawet z najlepszym paliwem warto wlać środek zapobiegawczy aby nie tylko mazda odpaliła ale tez miała lekko bo przez to pompa dostaje i inne podzespoły. Ja po 3 dniach odpaliłem mazdę miała ciężko ale dała radę (siwo było)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 22 lut 2011, 20:40

Boss429, wielu już "płakało" po założeniu KC100, co nie zmienia faktu, że jest bardzo dobry, ale
thy napisał(a):Knecht+podgrzewacz=zimą nie ma problemów, zwykły filtr (zamiennik) również nie ma problemów. Sam Knecht KC100 – postój murowany
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Boss429 » 22 lut 2011, 21:21

A jaki depresator polecacie? Czy jak wleję do prawie pełnego baku 1-2 l benzyny to pomoże?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 22 lut 2011, 21:25

w sumie obojętnie jaki byle by skuteczny :P teraz to już pozamiatane ale zawsze przed tankowaniem wlej środka (zobacz jego dozowanie) i potem diesla wlej dobrego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 22 lut 2011, 21:26

Boss429 napisał(a):A jaki depresator polecacie? Czy jak wleję do prawie pełnego baku 1-2 l benzyny to pomoże?

Ja bym Pb nie lał, szkoda pompy, ale pomoże, wlej cokolwiek może być skyd ze stacji benzynowej tylko zgodnie z instrukcją ;) ale on ci pomoże jak będzie cieplej, a nie jak już się wytrąci parafina ;) Gdzieś już to omawialiśmy chyba w dziale CiTD <co?>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 22 lut 2011, 21:38

nawet tu o tym było że to zapobiega a nie leczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 22 lut 2011, 21:43

Szukałem obudowy filtra paliwa z podgrzewaczem ale z marnym skutkiem. Czy dobrym wyjściem będzie zamontowanie jakiegoś innego podgrzewacza?Co polecacie?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Bandit » 22 lut 2011, 21:46

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 22 lut 2011, 21:48

Fabryczny podgrzewacz to lipa bo też działa ale jak już jest za późno. Co do osobnego to jest temat o tym i możesz sobie poczytać bo jest fotorelacja nawet.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6