Pompa wtryskowa RF2A czyli gdzie diabeł nie może,tam Tadziola pośle :)

Postprzez tadziol » 26 mar 2012, 12:01

Neonixos666 napisał(a):A ja mam fajne pytanko :)

czy jeśli dali byśmy pompę przepływową przed pompą wtryskową to mogło by to zachwiać regulacją czasu wtrysku z powodu za wysokiego ciśnienia wewnątrz pompy?

czas wtrysku pozostanie ten sam,zmieni się jedynie dawka rozpylona przez wtrysk.
Neonixos666 napisał(a):gdy i on nie wyrobi i właśnie co wtedy.

<szok> wybuch <co?> hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 14:23

tadziol napisał(a):czas wtrysku pozostanie ten sam,zmieni się jedynie dawka rozpylona przez wtrysk.


a mógłbyś to wyjaśnić bo ja myślałem że dawka zależy od średnicy tłokorozdzielacza i jego skoku (fali) (pomijając działanie spv) a właśnie ciśnienie wewnątrz pompy ma wpływ na kąt wtrysku bo gdy sitko lub filtr jest zapchane pompa wstępna nie może wytworzyć odpowiedniego ciśnienie to wiadomo że wyskoczy błąd związany z kątem wtrysku bo nie da się go odpowiednio wysterować.
Wytłumacz laikowi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 26 mar 2012, 16:20

Neonixos666 napisał(a):Wytłumacz laikowi :P

proszę Cię <lol> laikowi hahaha
Neonixos666 napisał(a):(pomijając działanie spv)

czyli co ? jakby go nie było ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 16:38

tadziol napisał(a):czyli co ? jakby go nie było ?


Twój patent z blaszką :) i max dawką
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 26 mar 2012, 19:55

Neonixos666 napisał(a):bo ja myślałem że dawka zależy od średnicy tłokorozdzielacza i jego skoku

tadziol napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Wytłumacz laikowi :P

proszę Cię <lol> laikowi hahaha
Neonixos666 napisał(a):(pomijając działanie spv)

czyli co ? jakby go nie było ?
Neonixos666 napisał(a):
tadziol napisał(a):czyli co ? jakby go nie było ?


Twój patent z blaszką :) i max dawką

proszę:
im większe ciśnienie wewnątrz pompy,tym więcej paliwa zostanie wtłoczone do przestrzeni w głowiczce,a tym samym sprężone przez tłokorozdzielacz i wydalone przez wtrysk.
w ten sposób w mechanicznych pompach wtryskowych wzbogacano dawkę paliwa w zależności od stopnia doładowania turbo.po prostu był zawór,który "domykał" wypływ paliwa z pompy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 20:44

tadziol napisał(a):im większe ciśnienie wewnątrz pompy,tym więcej paliwa zostanie wtłoczone do przestrzeni w głowiczce,a tym samym sprężone przez tłokorozdzielacz i wydalone przez wtrysk


myślałem ze przestrzeń w głowiczce zawsze jest napełniana taką samą objętością za każdym razem bo chyba nie może być go mniej czy więcej, nie ma powietrza które mogło by zastąpić paliwo a przecież ON się nie jest ściśliwe (ciecz). Jedyne co rozumem to to że przestrzeń w głowiczce przy wyższym ciśnieniu może napełniać się szybciej ale czy może tam być więcej czy mniej paliwa <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 26 mar 2012, 21:13

no to z innej beczki.....
silnik benzynowy-wtrysk paliwa.np.626/FS
czas trwania wtrysku 2ms.
przy ciśnieniu paliwa na listwie ok.2,5 bar dawka będzie mniejsza niż przy ciśnieniu 4,0 bar,a czas wtrysku ten sam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 21:21

tadziol napisał(a):no to z innej beczki.....
silnik benzynowy-wtrysk paliwa.np.626/FS
czas trwania wtrysku 2ms.
przy ciśnieniu paliwa na listwie ok.2,5 bar dawka będzie mniejsza niż przy ciśnieniu 4,0 bar,a czas wtrysku ten sam.

to rozumem bo jest logiczne ale dalej nie wiem jak z czegoś o danej pojemności może wylecieć więcej lub mniej bez zmiany tej pojemności zawsze wypełniając. Pojemność w głowiczne zawsze jest taka sama i tłokorozdzielacz zawsze pcha tą samą ilość paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 26 mar 2012, 21:33

tadziol napisał(a):w mechanicznych pompach wtryskowych wzbogacano dawkę paliwa w zależności od stopnia doładowania turbo.po prostu był zawór,który "domykał" wypływ paliwa z pompy.

więc wytłumacz jak to działa ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 21:54

tadziol napisał(a):więc wytłumacz jak to działa ??


niestety brak wiedzy na ten temat ale postaram się odrobić lekcje :)

A pomijając już zwiększenie ciśnienia, to jeśli było by takie urządzenie które by zmieniało sygnał idący do tcv i przyśpieszało by wtrysk to czy PCM to wyłapie i automatycznie skoryguje to <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tom1985 » 28 kwi 2012, 21:27

Witam gdzie ktoś robi taka regeneracje i ile na takiej pompie pojeździ auto ?? mi wlasnie mechanicy stwierdzili ze pompa siadła i muszę kupić używkę. A kupilem auto z przestawionym rozrzadem i podobno to bylo specjalnie zrobione ze by szybciej zaplon nastapil bo pompa nie dawala juz dobrego cisnienia. Moze ktos z was bym mi zregenerowala pompe jak by byl chetny to pisac i ile by to kosztowalo?? a to jets mazda Premacy 2,0 ditd pompa RF2A
Początkujący
 
Od: 1 mar 2012, 18:06
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2000r.

Postprzez kierownik » 28 kwi 2012, 22:10

tom1985 napisał(a): A kupilem auto z przestawionym rozrzadem i podobno to bylo specjalnie zrobione ze by szybciej zaplon nastapil bo pompa nie dawala juz dobrego cisnienia

do przestawienia zapłonu wystarczy przestawić pompę na mocowaniu, może za to niech się zabiorą "mechanicy"?
coś się jeszcze dzieje oprócz przestawionego rozrządu i mułowatości?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tom1985 » 29 kwi 2012, 10:15

jak byl rozrzad przestawiony to strasznie dlugo krecilem ale zapalal i czasem gasl na luzie a czasem wystarczylo wlaczyc swiatla lub skrecic kierownica ale przez miesiac dobrze palil na dyk i to w mrozy ale pewnego razu akumulator padl i od tamtej pory juz musilaem dlugo krecic. Wymienilem akumulator i dalej to samo. Slychac bylo jak rozrusznik jak by krecil coraz szybciej to w tedy wydaje mi sie ze pompa dawala wieksze cisnienie i dopiero w tedy odpalal. Teraz jak rozrzad jest ustawiony tak jak powinien byc wogule juz tak nie zapali jedynie jak blakiem do tapicerki fukne mu w weza ktor idzie od silnika do pompy to w tedy zalapie ale i tak gasnei trzeba go trzymac na gazie. Hmm mowisz ze na mocowaniach nie wiem popytam bo ja sie na tym nie znam wogule
Początkujący
 
Od: 1 mar 2012, 18:06
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 29 kwi 2012, 12:11

Coś mi mówi ze to problem z kątem wtrysku, za bardzo jest opóźniony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tom1985 » 29 kwi 2012, 20:28

czyli co trzeba zrobic dokladnie??
Początkujący
 
Od: 1 mar 2012, 18:06
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2000r.

Postprzez kierownik » 29 kwi 2012, 22:03

podmienić TCV?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 29 kwi 2012, 22:26

kierownik napisał(a):podmienić TCV?


albo przeczyścić bo może syfu pełno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tom1985 » 30 kwi 2012, 07:48

no przeczyscilem ale nic nie dalo
Początkujący
 
Od: 1 mar 2012, 18:06
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2000r.

Postprzez 121 » 29 maja 2012, 13:57

Witam.Jak sprawdzić pompę bez demontażu,czy jest możliwość regeneracji we własnym zakresie,co należy wymienić.Mam problem z mocą wszystko zostało zrobione ,została pompa i wtryski dodam że pali na zimnym i na ciepłym bez problemu,sitko na wlocie czyste.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 12 cze 2012, 20:39.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6