Migająca kontrolka świec żarowych.

Postprzez maad32 » 13 cze 2010, 20:30

Witam jestem posiadaczem Mazdy Premacy 2000r. 90KM mam problem również z świecą żarową zapala mi się dopiero po przejechaniu albo 100km, 10km, 2km objaw jest taki że spada moc i gaśnie. Odpalam i jakby nigdy nic znowu mogę jechać i cieszyć się Mazdą. Wyskoczył kod 050 i 090 . robiłem reset nic nie pomogło.Proszę może ktoś z Was mi pomoże . pozdrawiam i dziękuje
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 20:16
Posty: 5
Skąd: trojmiasto

Postprzez TheVoid » 16 cze 2010, 21:13

kierownik napisał(a):TheVoid – i jak po tym zaślepieniu EGR'a?

kierowniku, nie odzywałem się wcześniej, bo chciałem odczekać tydzień od ostatniego pojawienia się błędów w nadziei, że jednak się nie pojawią, jednak dziś w drodze z pracy błąd znów się pojawił. Tym razem nie miałem problemu z jego identyfikacją: P0403 – "Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction".
Standardowo zresetowałem błąd, ale wiem, że za ok. tydzień pojawi się znów – sam lub w parze z innym.
Skoro wcześniej przy otwartym obwodzie EGR występował ten błąd, a teraz przy zaślepionym też występuje, to o co chodzi?
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Postprzez kierownik » 16 cze 2010, 21:30

może o coś całkiem innego. może solenoidy? gdybać cobie możemy. dzwoń do Dygi Katowice, albo jedź ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez thy » 16 cze 2010, 22:11

TheVoid a membrane EGR rozruszałeś? w tym grzybku jest ruchomy element, który z pewnych powodów się 'zastaje' (przy drożnym EGR nadmiar sadzy=zastany zawór, przy zaślepionym moim zdaniem wysoka temp. od bloku silnika=zasmażona sadza w EGR efekt – zasmażony zawór/membrana). Obadaj u siebie, u mnie też był problem z 0403, ale po podlaniu/wymyciu przy użyciu WD40 i rozruszaniu palcami membrany od pół roku błędu nie ma.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez TheVoid » 16 cze 2010, 22:22

thy napisał(a):TheVoid a membrane EGR rozruszałeś?

kierownik obadał mi zawór EGR i był drożny i raczej czysty.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Postprzez wiki83 » 21 cze 2010, 19:36

Witam.
W listopadzie zakupiłam mazdę 626 rocznik 2000, disel. pojawił się problem z EGR, który po namowach mechaników został zaślepiony, Po jakimś czasie zapaliła się kontrolka ABS łącznie z hamulcem ręcznym. Wymieniłam klocki hamulcowe i tarcze. Kontrolki te rzadko gasną, a elektryk twierdzi, że gdy się palą to nie ma komunikacji i nie można podłączyć jej pod komputer. Żeby było mało przy około 3000 obrotów mazda przycina, nie reaguje na pedał gazu mruga świeca i kopci na biało. Maksymalna prędkość jaka osiąga to 100 km/h. Ponadto przed pojawieniem się problemów samochód słabo przyspieszał.
Proszę o pomoc.Pozdrawiam.
wiki83
 

Postprzez kierownik » 23 cze 2010, 10:43

błędy sprawdź kolego domowym sposobem. a jaki byłby sens podpinania pod kompa żeby sprawdzić błędy jeśliby " nie było komunikacji" jak one są?? to moglibyśmy sprawdzać tylko jak ich nie ma? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez 11wzkr » 8 lip 2010, 20:05

silnik 1.9td 101 km/74kw swieca żarowa sie swieci przy jezdzie pod górke 2000 obrotów co to może być wymiana świec czy coś innego??
11wzkr
 

Postprzez adam_CK » 15 lip 2010, 17:59

Witam, czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi jakie to błędy wyskakują ? proszę o pomoc. Prosze oto link : http://www.youtube.com/watch?v=_hGPZmR6su4
Początkujący
 
Od: 15 lip 2010, 17:48
Posty: 6
Skąd: Kielce / busko
Auto: Mazda 626 GW 2,0 DiTD 66 KW
rok 1998

Postprzez fantom » 15 lip 2010, 18:22

adam_CK napisał(a):Witam, czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi jakie to błędy wyskakują ? proszę o pomoc. Prosze oto link : http://www.youtube.com/watch?v=_hGPZmR6su4


Wedlug mnie
P0115 – ECT sensor malfunction – nieprawidłowe dzialanie czujnika temperatury silnika
P1402 – EGR valve position malfunction – nieprawidlowe dzialanie zaworu EGR (nieprawidlowy sygnal z czujnika polozenia zaworu EGR)
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez fantom » 15 lip 2010, 22:45

topik napisał(a):Witam. Kod P1649 to awaria modułu kontrolującego pracę silnika (ECM). Pozdrawiam


Bzdura.
P1649 – Injection pump EPROM malfunction – blad komunikacji z EPROM pompy wtryskowej. W EPROM-ie sa zapisane dane korekcyjne dla kazdej pompy po testach w fabryce tak aby optymalnie dobierac dawki paliwa dla danej pompy. Winne sa prawdopodobnie przewody polaczeniowe lub w ostatecznym wypadku sam EPROM (malo prawdopodobne). EPROM znajduje sie na pompie wtryskowej na przedniej scianie patrzac od przodu samochodu.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez adam_CK » 16 lip 2010, 00:44

adam_CK napisał(a):Witam, czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi jakie to błędy wyskakują ? proszę o pomoc. Prosze oto link : http://www.youtube.com/watch?v=_hGPZmR6su4


Czy te bledy beda objawiac sie szarpaniem silnika (tak jakby nie dostawal paliwa) i brakiem reakcji na pedal gazu ??

nadmienie mazda 626 gw 98` 2,0 ditd
Początkujący
 
Od: 15 lip 2010, 17:48
Posty: 6
Skąd: Kielce / busko
Auto: Mazda 626 GW 2,0 DiTD 66 KW
rok 1998

Postprzez fantom » 16 lip 2010, 10:23

adam_CK napisał(a):
adam_CK napisał(a):Witam, czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi jakie to błędy wyskakują ? proszę o pomoc. Prosze oto link : http://www.youtube.com/watch?v=_hGPZmR6su4


Czy te bledy beda objawiac sie szarpaniem silnika (tak jakby nie dostawal paliwa) i brakiem reakcji na pedal gazu ??

nadmienie mazda 626 gw 98` 2,0 ditd


Hmmm a czy to sie dzieje caly czas czy tylko jak silnik jest zimny ? ECT potencjalnie moze miec na to wplyw (chyba ?). Z kolei jesli nawalil zawor EGR i jest naprzyklad caly czas otwarty to silnik non stop dostaje spaliny do kolektora dolotowego i to tez moze mu nie sluzyc bo o ile troche spalin moze sie przydac o tyle duzo spalin juz niekoniecznie. Mozesz sprobowac zaslepic EGR-a i sprawdzic czy to cos da.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez adam_CK » 16 lip 2010, 12:42

Teraz nawet nie zdąży się rozgrzać, zaczyna szarpać i gaśnie, nie da się nawet 100 metrów przejechać. Po wymianie filtra paliwa jeden dzień było wszystko dobrze a następnego stanęła. Doprowadzenie paliwa jest sprawne, paliwo leje Bp ultimate lub verve więc myślę że syfu nie ma. Później dołączę filmik jak to wygląda.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2010, 17:48
Posty: 6
Skąd: Kielce / busko
Auto: Mazda 626 GW 2,0 DiTD 66 KW
rok 1998

Postprzez fantom » 16 lip 2010, 13:35

adam_CK napisał(a):Teraz nawet nie zdąży się rozgrzać, zaczyna szarpać i gaśnie, nie da się nawet 100 metrów przejechać. Po wymianie filtra paliwa jeden dzień było wszystko dobrze a następnego stanęła. Doprowadzenie paliwa jest sprawne, paliwo leje Bp ultimate lub verve więc myślę że syfu nie ma. Później dołączę filmik jak to wygląda.


A jak sie zachowuje na luzie, jakie ma obroty i co sie dzieje jak dodasz troche gazu ?
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez adam_CK » 16 lip 2010, 15:15

Początkujący
 
Od: 15 lip 2010, 17:48
Posty: 6
Skąd: Kielce / busko
Auto: Mazda 626 GW 2,0 DiTD 66 KW
rok 1998

Postprzez fantom » 16 lip 2010, 23:20

adam_CK napisał(a):jakbym trzymal go na gazie to jest ok tak ok 3k rpm.. odpal 1,2 i 3


1 ) http://www.youtube.com/watch?v=yAXh9JGC6_0
2 ) http://www.youtube.com/watch?v=jgPay3b45X0
3 ) http://www.youtube.com/watch?v=n0iLoGV5Mjk


Niestety nie mam doswiadczen z tego tytulu wiec nie pomoge w 100%. Napewno takie bledy moga miec wplyw na prace silnika szczegolnie w zakresie niskich obrotow ale z drugiej strony przyczyna moze lezec naprzyklad w zaworze SPV ktory jest odpowiedzialny za dawkowanie paliwa. Powinien sie tu wypowiedziec ktos kto mial do czynienia z takim przypadkiem jak twoj.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez fantom » 26 lip 2010, 14:46

Witam ponownie. Troszke poczytalem i wyglada na to ze sygnal z ECT ma wplyw na kat wyprzedzenia wtrysku a co za tym idzie jesli czujnik jest walniety to szczegolnie na zimnym silniku kat wtrysku moze byc nieprawidlowy (za bardzo wyprzedzony) a to z kolei moze powodowac spalanie stukowe (u ciebie tak to troche brzmi). Jezeli znasz sie troche na elektronice to pomierz sygnal z ECT (napiecie stale, wolnozmienne w czasie) i zobaczymy co tam w trawie piszczy.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez adam_CK » 27 lip 2010, 21:32

jak tylko znajde go to sprawdze :) mozesz mi powiedziec gdzie on sie znajduje ?
Początkujący
 
Od: 15 lip 2010, 17:48
Posty: 6
Skąd: Kielce / busko
Auto: Mazda 626 GW 2,0 DiTD 66 KW
rok 1998

Postprzez fantom » 27 lip 2010, 22:22

adam_CK napisał(a):jak tylko znajde go to sprawdze :) mozesz mi powiedziec gdzie on sie znajduje ?


Znajduje sie on z przodu silnika w jego bloku mniej wiecej po srodku zaraz pod kolektorem dolotowym.

Jedyneczka
http://img192.imageshack.us/f/silnikdc.jpg
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6