Silnik kręci ale się nie uruchamia.
Rozrusznik kręci?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
ja próbowałem odpalić a ojciec patrzył i mówi że coś kręci paskami. Tak jakby próbował łapać ale tylko przez sekundę. wyciągałem ten bezpiecznik ten b5 coś tam i na dwóch pinach był taki jakby smar.
Moje Wozidło – viewtopic.php?f=312&t=125565
- Od: 10 sie 2011, 13:36
- Posty: 69
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f '01 2.0 16V DITD
objawy typowe na padnięty akumulator, DiTD potrzebuje dużo mocnego prądu. Próbowałem w zimę odpalić mazdę na kable z busa ale i to nie dawało rady a bus przygasał jak mazdę odpalałem.
Jak naładujesz i dopalisz to sprawdź ładowanie, jak jest w porządku to szukaj powoli akumulatora. Masz szczęście bo w lato akumulatory są tańsze
Jak naładujesz i dopalisz to sprawdź ładowanie, jak jest w porządku to szukaj powoli akumulatora. Masz szczęście bo w lato akumulatory są tańsze

Mam nadzieję że to akumulator. Było by to najprostsze i najłatwiejsze do zrobienia. Uzupełniłem wodę i się ładuje do jutra wieczorem.
Dzięki za pomoc.
Dzięki za pomoc.
Moje Wozidło – viewtopic.php?f=312&t=125565
- Od: 10 sie 2011, 13:36
- Posty: 69
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f '01 2.0 16V DITD
Proszę o poradę.
Nie udało mi się dziś uruchomić auta. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręcił dwa razy, a później słychać było odgłos podobny do grzechotki. Przygasał również kontrolki.
Na co mogą wskazywać takie objawy? Pierwsza myśl to akumulator, ale martwi mnie ten dziwny grzechoczący dźwięk z rozrusznika
Nie udało mi się dziś uruchomić auta. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręcił dwa razy, a później słychać było odgłos podobny do grzechotki. Przygasał również kontrolki.
Na co mogą wskazywać takie objawy? Pierwsza myśl to akumulator, ale martwi mnie ten dziwny grzechoczący dźwięk z rozrusznika
Pozdrawiam!
Moja Magdalena to 323F 2.0 DiTD 2003 r.
Moja Magdalena to 323F 2.0 DiTD 2003 r.
- Od: 16 mar 2009, 17:38
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD
akumulator – to normalne odgłosy jak jest za słaby żeby zakręcić, ale jeszcze próbuje
podładuj i powinien normalnie odpalić – ale nie wiem czy by go nie pasowało czasem zmienić
podładuj i powinien normalnie odpalić – ale nie wiem czy by go nie pasowało czasem zmienić
Podłączyłem rano pod prostownik, zobaczymy czy to coś da... Ale pewnie trzeba będzie kupić nowy, ten jest w aucie od nowości, więc ma już 8 lat 
Oby to było to, przeraż mnie myśl o wymianie rozrusznika itp.
Oby to było to, przeraż mnie myśl o wymianie rozrusznika itp.
Pozdrawiam!
Moja Magdalena to 323F 2.0 DiTD 2003 r.
Moja Magdalena to 323F 2.0 DiTD 2003 r.
- Od: 16 mar 2009, 17:38
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD
Orzelek napisał(a):.... ale martwi mnie ten dziwny grzechoczący dźwięk z rozrusznika
To chyba pierwszy rozładowany akumulator w twoim, życiu, bo taka grzechotka to typowy dźwięk, jak akumulator nie daje rady zakręcić, ale ma jeszcze trochę siły żeby strzelić bendixem.
Steve napisał(a):To chyba pierwszy rozładowany akumulator w twoim, życiu, bo taka grzechotka to typowy dźwięk, jak akumulator nie daje rady zakręcić, ale ma jeszcze trochę siły żeby strzelić bendixem.
Heheh nie no bez przesady, jeżdżę już 17 lat
Ale przyznam, że do tej pory z takim dźwiękiem się nie spotkałem. Wcześniej jeździłem benzyniakami i kiedy akumulator siadał, to przekręcał rozrusznikiem albo i nie, a potem była cisza.
Pozdrawiam!
Moja Magdalena to 323F 2.0 DiTD 2003 r.
Moja Magdalena to 323F 2.0 DiTD 2003 r.
- Od: 16 mar 2009, 17:38
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD
Witam.
Czy wie może ktoś ile czasu przy temp. minusowych od 0 do -5 stopni powinny grzać świece żarowe?
Mam problem z odpalaniem z rana zimnego silnika. Ciepły odpala ok.
Jeżeli jest zimny albo dłużej pokręci i odpali.
Albo podgrzewam świece 3x i odpala dużo lepiej.
Świece żarowe sprawdzone i są ok!
Sprawdzałem miernikem czy dochodzi prąd do nich! I tu mi coś nie pasuje. Świece dostają napięcie na mniej niż sekunde. przekaźnik tylko cyknie jak by się włączył i od razu wyłączył.
Czy wie może ktoś ile czasu przy temp. minusowych od 0 do -5 stopni powinny grzać świece żarowe?
Mam problem z odpalaniem z rana zimnego silnika. Ciepły odpala ok.
Jeżeli jest zimny albo dłużej pokręci i odpali.
Albo podgrzewam świece 3x i odpala dużo lepiej.
Świece żarowe sprawdzone i są ok!
Sprawdzałem miernikem czy dochodzi prąd do nich! I tu mi coś nie pasuje. Świece dostają napięcie na mniej niż sekunde. przekaźnik tylko cyknie jak by się włączył i od razu wyłączył.

Pierwsze co to nie patrz na kontrolkę tylko nasłuchuj przekaźnika. Przy takiej temperaturze powinny grzać około 6-7 sekund na oko. Jeśli na zimnym silniku przekaźnik tylko włączy się i wyłączy to znaczy że on jest przyczyną bo powinien trzymać dłużej. Jest temat o przekaźniku i świecach 
Neonixos666 napisał(a):Pierwsze co to nie patrz na kontrolkę tylko nasłuchuj przekaźnika. Przy takiej temperaturze powinny grzać około 6-7 sekund na oko. Jeśli na zimnym silniku przekaźnik tylko włączy się i wyłączy to znaczy że on jest przyczyną bo powinien trzymać dłużej. Jest temat o przekaźniku i świecach
Problem rozwiązany, wina przekaźnika!
Świece grzeją teraz jak należy! Przy tej temp. ponad 10 s.

Czemu to się tak dzieje, ze niektore DiTD bez grzania świec nie pala, a inne czy grzejesz czy tez nie i tak pali od kopa
Moj potrzebuje swiec tak dopiero w okolicach -10 czy -15.
Nie pamietam dokładnie
, w kazdym razie musi byc juz porzadny mróz.
A i tak zapaliłby bez grzania, tylko już nie w pół obotu, a na dwa
.

Moj potrzebuje swiec tak dopiero w okolicach -10 czy -15.
Nie pamietam dokładnie

A i tak zapaliłby bez grzania, tylko już nie w pół obotu, a na dwa
Witam wszystkich.
Nie sądziłem, że i mnie spotka taki problem – ale jednak.
Jako, że to wątek "problemy z odpalaniem" to i ja szukam pomocy
Zaczęło się tak kilka miesięcy temu... Coraz ciężej odpalała – co nie znaczy że tak żle – aż do teraz.
Wcześniej było kręcenie tak na 2 razy rozrusznikiem – czy to zimny czy ciepły – bez różnicy.
Postaram się opisać problem najlepiej jak potrafię:
1. Świece są sprawne – sprawdzał mechanik.
2. Aku sprawny.
3. Kontrolka błędów nie wyświetla .
4. Paliwo – dobre + dodatek do diesla.
Objawy:
1. Po nocy – cięzkie palenie na zimnym -po odpaleniu ( kilka, może 10 sek. kręcenia) zapala i pracuje normalnie
2. Nie kopci na czarno, biało i niebiesko.
2.1. Filtr paliwa, powietrza – wymienione
3. Płynu nie ubywa, oleju nie przybywa.
4. Syczenie korka od wlewu – wcześniej mniejsze teraz większe – robiłem próbę, czy to nie przyczyna – chwilę jeździłem z poluzowanym – nic nie dało.
5. Myślałem, że może ukł. paliw. zapowietrzony – założyłem na próbę 2 zawory zwrotne – powietrza nie ma – problem nadal jest.
6. Po podpompowaniu pompką na filtrze pali dużo lepiej – krócej kręcę rozr.
7. Auto nie pali więcej ani mniej niż wcześniej
8. Na ciepłym silniku pali lepiej ale nie od strzała – kilka kręceń rozr.
9. Przy obciążonym silniku i dość dynamicznym przyspieszaniu – wrażenie jakby przy ok.3,5 tyś. obr. i wyżej – ma za małą dawkę paliwa, tzn. dawniej ciągnął silnik równo, nawet do 4 tyś. a teraz jakby słabiej – ale silnik nie szarpie.
Wnioski – mam wrażenie ( nie jestem mechanikiem), że problem jest gdzieś między filtrem paliwa a pompą i ew. dalej.
Proszę o pomoc dla znawców tematu a i każda rada mile widziana – może Jaksa pomoże ?
Nie sądziłem, że i mnie spotka taki problem – ale jednak.
Jako, że to wątek "problemy z odpalaniem" to i ja szukam pomocy
Zaczęło się tak kilka miesięcy temu... Coraz ciężej odpalała – co nie znaczy że tak żle – aż do teraz.
Wcześniej było kręcenie tak na 2 razy rozrusznikiem – czy to zimny czy ciepły – bez różnicy.
Postaram się opisać problem najlepiej jak potrafię:
1. Świece są sprawne – sprawdzał mechanik.
2. Aku sprawny.
3. Kontrolka błędów nie wyświetla .
4. Paliwo – dobre + dodatek do diesla.
Objawy:
1. Po nocy – cięzkie palenie na zimnym -po odpaleniu ( kilka, może 10 sek. kręcenia) zapala i pracuje normalnie
2. Nie kopci na czarno, biało i niebiesko.
2.1. Filtr paliwa, powietrza – wymienione
3. Płynu nie ubywa, oleju nie przybywa.
4. Syczenie korka od wlewu – wcześniej mniejsze teraz większe – robiłem próbę, czy to nie przyczyna – chwilę jeździłem z poluzowanym – nic nie dało.
5. Myślałem, że może ukł. paliw. zapowietrzony – założyłem na próbę 2 zawory zwrotne – powietrza nie ma – problem nadal jest.
6. Po podpompowaniu pompką na filtrze pali dużo lepiej – krócej kręcę rozr.
7. Auto nie pali więcej ani mniej niż wcześniej
8. Na ciepłym silniku pali lepiej ale nie od strzała – kilka kręceń rozr.
9. Przy obciążonym silniku i dość dynamicznym przyspieszaniu – wrażenie jakby przy ok.3,5 tyś. obr. i wyżej – ma za małą dawkę paliwa, tzn. dawniej ciągnął silnik równo, nawet do 4 tyś. a teraz jakby słabiej – ale silnik nie szarpie.
Wnioski – mam wrażenie ( nie jestem mechanikiem), że problem jest gdzieś między filtrem paliwa a pompą i ew. dalej.
Proszę o pomoc dla znawców tematu a i każda rada mile widziana – może Jaksa pomoże ?

Sugestie dwie, a w sumie 3
:
1. Sprawdzić ustawienie rozrządu
2. Sprawdzić czy pompa nie zasysa powietrza wraz z paliwem (szczelność przewodów, ich połączeń itd.)
3. Sprawdzić czy nie cofa się paliwo do baku – Tu również szczelność układu się kłania. Wiem że zakładałeś zawory zwrotne ale to nie eliminuje braki szczelności między pompą a filtrem.
1. Sprawdzić ustawienie rozrządu
2. Sprawdzić czy pompa nie zasysa powietrza wraz z paliwem (szczelność przewodów, ich połączeń itd.)
3. Sprawdzić czy nie cofa się paliwo do baku – Tu również szczelność układu się kłania. Wiem że zakładałeś zawory zwrotne ale to nie eliminuje braki szczelności między pompą a filtrem.
Ostatnio edytowano 23 lis 2011, 09:46 przez say, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
maxpayne25 napisał(a): Po podpompowaniu pompką na filtrze pali dużo lepiej – krócej kręcę rozr.
say napisał(a):Sprawdzić czy nie cofa się paliwo do baku – Tu również szczelność układu się kłania
to bym obstawiał
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6