Kod błędu 0403

Postprzez Yazeen » 21 mar 2012, 14:50

Witam. Nie wiem czy już to było czy nie...ale sprawa pilna i nie mam czasu szukać. Przepraszam z góry za to.
Czy ktoś wie, czy można kupić Czujnik Zaworu EGR w zamienniku?? Jeśli tak to gdzie i za ile??
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez YgooR » 21 mar 2012, 15:07

O jaki czujnik pytasz? Masz na myśli czujnik na zaworze EGR?
Jak tak to w zamienniku tego nie dostaniesz, szukaj na szrotach tam najszybciej.
Ty masz polifta RF4F? Bo tam nie ma takiego czujnika.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Yazeen » 21 mar 2012, 16:33

Tak, chodzi o czujnik w zaworze EGR. Mazda poliftowa z 2002 r. Ale z ASO otrzymalem informację, że czujnik jak najbardziej jest tylko nie sprzedawany osobno. Trzeba kupic cały zawór EGR....koszt ok 1100PLN, na zamówienie... :(
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Neonixos666 » 21 mar 2012, 18:56

a niby gdzie jest ten czujnik bo ja otwieram maskę i nie widzę jakoś nic na egr.

jesteś trochę na forum i powinieneś szukać w ditd odpowiedzi a nie tu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 22 mar 2012, 08:59

Neonixos666 napisał(a):a niby gdzie jest ten czujnik bo ja otwieram maskę i nie widzę jakoś nic na egr.

może ktoś kiedyś u niego takiego EGR'a założył?
cholera wie – kuzyn ma przedliftową i czujnika wzniosu brak, wtyczka przy EGR sobie wisi, a w trybie serwisowym pokazuje błąd czujnika wzniosu. a auto tak jeździ kilka lat i nic się nie dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Yazeen » 22 mar 2012, 09:33

Neonixos666 napisał(a):a niby gdzie jest ten czujnik bo ja otwieram maskę i nie widzę jakoś nic na egr.

jesteś trochę na forum i powinieneś szukać w ditd odpowiedzi a nie tu.


Masz racje. Przepraszam :).... ale wczoraj złapalem stresa i pisałem tam gdzie akurat byłem :) Jeszcze raz sorki...

Co do czujnika...to komputer wyrzucił ponoć błąd P0403.... a ASO potwierdza, że w EGR w moim modelu (sprawdzonym po VIN) jest czujnik elektroniczny w zaworze.
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez YgooR » 22 mar 2012, 14:42

kierownik napisał(a):kuzyn ma przedliftową i czujnika wzniosu brak, wtyczka przy EGR sobie wisi, a w trybie serwisowym pokazuje błąd czujnika wzniosu. a auto tak jeździ kilka lat i nic się nie dzieje.

Pewnie komputer odłączył układ.

Yazeen napisał(a):Co do czujnika...to komputer wyrzucił ponoć błąd P0403.... a ASO potwierdza, że w EGR w moim modelu (sprawdzonym po VIN) jest czujnik elektroniczny w zaworze.

Zrób fotkę EGR i wrzuć na forum, wtedy będzie wiadomo.
Zawsze możesz zapytać w ASO o numer tego czujnika, może im chodzi o jakiś inny czujnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 22 mar 2012, 19:14

kierownik napisał(a):może ktoś kiedyś u niego takiego EGR'a założył?
cholera wie – kuzyn ma przedliftową i czujnika wzniosu brak, wtyczka przy EGR sobie wisi, a w trybie serwisowym pokazuje błąd czujnika wzniosu. a auto tak jeździ kilka lat i nic się nie dzieje.


to akurat norma że pokazuje błąd.

YgooR napisał(a):Zrób fotkę EGR i wrzuć na forum, wtedy będzie wiadomo


dokładnie, jak nie ma wtyczki na na egr to ja obstawiam brak podciśnienia dochodzącego do egr przez niesprawny solenoid znajdujący się pod puszką filtra. Temat tak na prawdę powinienem do kosza wysłać bo jest temat o egr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 22 mar 2012, 19:44

hasiok <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Yazeen » 23 mar 2012, 14:28

Neonixos666 napisał(a):dokładnie, jak nie ma wtyczki na na egr to ja obstawiam brak podciśnienia dochodzącego do egr przez niesprawny solenoid znajdujący się pod puszką filtra. Temat tak na prawdę powinienem do kosza wysłać bo jest temat o egr.


Nie moge fotki zrobic ba Madzia w warsztacie stoi. Mechanik mow, ze sam zwor jest sprawny, otwiera sie i zamyka. Na Zaworze nie ma czujnika. Od strony mechanicznej wszystko jest ok. Ale jak sie zawor na miejsce wsadzi to blad dalej jest.
A czy ten solenoid można dostać?? Jak spytałem elektryka to powiedzial, ze jak sie swieci kod 0403 i dotyczy on uszkodzenia obwodu EGR to trzeba caly EGR wymienic.....
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2012, 16:56

jest podciśnienie na zaworze?

skoro mówią że egr jest sprawny to po co go wymieniać skoro nie ma w nim nic co jest zepsute <co?> chyba strzelają bo ten błąd nie tylko oznacza że sam egr jest niesprawny.

w taki sposób można pół auta sobie wymienić a błąd i tak będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 23 mar 2012, 17:12

Neonixos666 napisał(a):w taki sposób można pół auta sobie wymienić a błąd i tak będzie.

Np. pompę wtryskową <lol>

Sprawdź połączenia wężyków czy są szczelne, możesz wymontować zaworki i podłączyć po 12V żeby sprawdzić czy działają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Yazeen » 23 mar 2012, 17:50

Wszystkie elementy osobno działają, po złożeniu do kupy nie. Zawór sam działa...ale po podłaczeniu na miejsce nie ma podciśnienia....
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez YgooR » 23 mar 2012, 17:59

Yazeen napisał(a):Zawór sam działa...ale po podłaczeniu na miejsce nie ma podciśnienia....

A czy w wężyku od pompy vacum jest podciśnienie?
Układ chyba jest odłączony jak jest błąd, skasuj błędy i sprawdź jeszcze raz.
Pozostanie sprawdzić również napięcie na zaworkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2012, 18:01

Yazeen napisał(a):ale po podłaczeniu na miejsce nie ma podciśnienia....


to nie wina zaworu ;) a właśnie solenoidów pod filtrem.

A tak z ciekawości to spróbuj przeczyścić przepływomierz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Yazeen » 23 mar 2012, 18:10

był czyszczony.... mechanik mówi, że to pewnie sterowanie zaworem padlo.... ale elektryk w Japa service powiedzial, ze jak jest blad 0403 to trzeba wymienic zawor.....
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Areksko » 23 mar 2012, 18:51

Witajcie,
ja wtrące się ze swoim problemem – właściwie zapytaniem o poprawność mojego podejrzenia.
Wyświetla mi błąd 0403 – co on oznacza i z czym to się je wiem. Chciałbym tylko potwierdzenia czy jakakolwiek awaria czujnika (jednego z dwóch – mam na myśli czujniki podciśnienia – są oba obok siebie) ma wpływ na pojawienie się tego błędu? Zauważyłem że urwany jest króciec przy tym czujniku i po prostu przerwany obwód podciśnienia z Vacuum Pump na ten czujnik – ja stawiam że to może być przyczyna – zgadzacie się? Dziękuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2012, 20:03

Areksko napisał(a): Zauważyłem że urwany jest króciec przy tym czujniku


to nie są czujniki tylko elektrozawory do sterowania podciśnieniem, a to to opisujesz może być przyczyną błędu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 23 mar 2012, 20:07

mogę zapytać z ciekawości po co tworzycie klona??
viewtopic.php?f=89&t=93947
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2012, 20:11

tadziol napisał(a):mogę zapytać z ciekawości po co tworzycie klona??
viewtopic.php?f=89&t=93947


no dobra dobra połączę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6