[ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Marceli Szpak napisał(a):Tak też uczynię, dzięki za poradę
5 złotych
Neonixos666 napisał(a):Marceli Szpak napisał(a):Tak też uczynię, dzięki za poradę
5 złotych
Ja zawsze mówię 7zł
Byłem dzisiaj za tą rurą w http://www.tubes-international.pl który ma m.in. siedzibę w Lublinie na Mełgiewskiej. Niestety nie znałem wewnętrznego wymiaru ale dowiedziałem się, że taka przyjemność będzie kosztować mnie w granicach 100-120zł
A co do tego dokręcania to już przyuważyłem, że to musi być wina pocenia się rury ponieważ już zacisk jest umorusany
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
czy na wylaczonym i zimnym silniku ciegielko od turbo powinno dac sie ruszac
i jak tak to czy w jedna strone powinno chodzic czy w dwie
i czy ciezko czy lekko powinno sie ruszac
bo u mnie ani drgnie. chcialem lekko kombinerkami ale niechcialem szarpac zeby czegos nieurwac.
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Stojąc przodem do auta, cięgno powinno poruszać się w lewą stronę. A żeby je ruszyć musisz trochę siły włożyć 
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
dziekuje
zaraz do pracy jade ale jutro to wszystko sprawdze 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Dzisiaj jadąc bardziej dynamicznie – celem sprawdzenia
Zauważyłem jedną rzecz
O ile przy jeździe do 3000 problem nie występuje o tyle gdy depnę i przekraczam 3500rpm widzę czarną chmurę przez moment za sobą
Czy to normalne?
Zauważyłem jedną rzecz
O ile przy jeździe do 3000 problem nie występuje o tyle gdy depnę i przekraczam 3500rpm widzę czarną chmurę przez moment za sobą
Czy to normalne?
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
jak tylko rzadko tak jezdzisz to normalne bo osadza sie sadza w rurze wydechowej i wtedy ona wylatuje jakbys zaly czas jezdzil agresywnie to uklad wydechowy mialbys czysty i wtedy takie cos niepowinno wystepowac. a druga opcja to mocne oporniki a niemasz zrobionego doladowania czyli za duzo paliwa a za malo powietrza.
a teraz pytanie z innej beczki
wczoraj wiechalem pod garaz i mam taki podjazd porobilem troche porzadkow chce wyjechac a tu mazda niema sily. pod gorke ruszyc toona wcale niechce
i zreszta jak mam duze wzniesienia i jade 90 km/h to zawsze mi zwalnia jak jade na 5 i nieda sie szybciej wtedy musze redukowac i dopiero na 4 go ciagnac i niemam co zmieniac biegu na 5 bo i tak bedzie mi zwalnial
co z ta moja madzia
a nieszczelnosci nigdzie zauwazylem. zadna rura sie niepoci i wszystko wyglada niby ok.
a teraz pytanie z innej beczki
wczoraj wiechalem pod garaz i mam taki podjazd porobilem troche porzadkow chce wyjechac a tu mazda niema sily. pod gorke ruszyc toona wcale niechce
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Nie mam zalozonych opornikow
Dluzsze trasy średnio 1x na tydzien i krotkie codziennie
Dluzsze trasy średnio 1x na tydzien i krotkie codziennie
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Boczek sprawdź podpięcie wężyka do boost sensora może pękł albo się zsunął.
wezyka jeszcze niesprawdzilem aledzis jak jechalem do pracy to porobilem pare testow i wyglada to tak :
jak jade normalnie z podpietym bootsensorem to powyzej 3 tys zaswieca sie kontrolka swiec zarowych i mruga i auto powyzej 3 tys wogole niejedzie i do 3,5 ciezko wogole dobic no chyba ze z gorki. jak puszczam gaz to kontrolka nadal mruga a przestaje jak wciskam sprzeglo i obroty spadna do normalnej wartosci i wtedy kontrolka sie nieswieci no chyba ze znowu dociagne do 3 tys.
a jak odlacze bootsensor to caly czas swieci mi mruga kontrolka siwec zarowych i auto wogole sie slabo zbiera. ale powyzej 3 tys zbiera sie tak samo jak z podpietym i jak mi mruga.
z podpietym BS caly czas slysze swist turbiny ale autko niema mocy a z odpietym wogole go nieslysze . na podpietym BS do 3 tys jakos jedzie ale i tak duzo slabiej niz kiedys kiedy to wszystko dzialalo. i dodam ze danie mocniejszych opornikow czy wogole ich odpiecie nierobi jakiej kolwiek roznicy,
a teraz prosba o jakas konkretna diagnoze. kiedys mialem problem z odpalaniem na zimno wiec moze tcv.
jak jade normalnie z podpietym bootsensorem to powyzej 3 tys zaswieca sie kontrolka swiec zarowych i mruga i auto powyzej 3 tys wogole niejedzie i do 3,5 ciezko wogole dobic no chyba ze z gorki. jak puszczam gaz to kontrolka nadal mruga a przestaje jak wciskam sprzeglo i obroty spadna do normalnej wartosci i wtedy kontrolka sie nieswieci no chyba ze znowu dociagne do 3 tys.
a jak odlacze bootsensor to caly czas swieci mi mruga kontrolka siwec zarowych i auto wogole sie slabo zbiera. ale powyzej 3 tys zbiera sie tak samo jak z podpietym i jak mi mruga.
z podpietym BS caly czas slysze swist turbiny ale autko niema mocy a z odpietym wogole go nieslysze . na podpietym BS do 3 tys jakos jedzie ale i tak duzo slabiej niz kiedys kiedy to wszystko dzialalo. i dodam ze danie mocniejszych opornikow czy wogole ich odpiecie nierobi jakiej kolwiek roznicy,
a teraz prosba o jakas konkretna diagnoze. kiedys mialem problem z odpalaniem na zimno wiec moze tcv.
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):jak jade normalnie z podpietym bootsensorem to powyzej 3 tys zaswieca sie kontrolka swiec zarowych
tylko nie mów że nie odczytałeś błędów bo to podstawa.
jutro odczytam bo mam wolne ale zauwazylem jeszcze jedna rzecz. jak jade na ledwo co rozgrzanym silniku i daje w palnik to autko jedzie normalnie i zbiera sie i ma moc ale jak juz sie dobrze rozgrzeje to wtedy juz powyzej 3 tyc jest lekkie szarpniecie i mruga kontrolka. i zauwazylem tez ze slychac jakies jakby drugie syczenie wiec zastanawiam sie czy jak ostatnio czyscilem IC to czy dobrze obejmy poskrecalem bo wydaje mi sie jakby gdzies powietrze uciekalo to takie drugie syczenie/ no chyba ze jak juz auto jest rozgrzane porzadnie to rury puchna i gdzies mam jakas dziure ktora sie pod wplywem ciepla rozszerza i dlatego mam takie cos
dzieki NEO ze sie troche interesujesz moja sprawa 
kody bledu to
0105
0216 ( ale po ostatniej akcji niekasowalem bledow )
kody bledu to
0105
0216 ( ale po ostatniej akcji niekasowalem bledow )
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
czytalem temat
kod bledu 0105 i posprawdzalem wszystkie wezyki, wyciagnalem nawet cala puszke filtra paliwa wytrzepalem ja z syfu ale za duzo tego niebylo wlozylem z powrotem i podpialem wezyki do tego obstukalem zawor TCV jakby sie zawiecil do tego skasowalem bledy i jutro jak bede jechal do pracy to zobacze co mi sie tam pokarze. no chyba ze mi Boot Sensor juz padl. jest to mozliwe i takie wlasnie mialbym efekty
a u mnie to wyglada tak jak u kolegi
a jakbym mial juz kupic BS to gdzie najlepiej kupic
kod bledu 0105 i posprawdzalem wszystkie wezyki, wyciagnalem nawet cala puszke filtra paliwa wytrzepalem ja z syfu ale za duzo tego niebylo wlozylem z powrotem i podpialem wezyki do tego obstukalem zawor TCV jakby sie zawiecil do tego skasowalem bledy i jutro jak bede jechal do pracy to zobacze co mi sie tam pokarze. no chyba ze mi Boot Sensor juz padl. jest to mozliwe i takie wlasnie mialbym efekty
a u mnie to wyglada tak jak u kolegi
BLACKMAN1981 napisał(a):Objawy:
Brak doladowania
Silnik kreci do 2,5-3 k obrotow
pozniej calkowicie zamula a wrecz zwalnia :–/
Komputer pokazuje bład 0105:
a jakbym mial juz kupic BS to gdzie najlepiej kupic
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Neonixos666 napisał(a):Boczek sprawdź podpięcie wężyka do boost sensora może pękł albo się zsunął.
o jasny gwint, tylko nie mów ze po samych objawach zgadłem awarię

popatrz może ktoś sprzedaje części do bj ditd na allegro pisz grzeb i uda się kupić tanio.
a jak mam sprawdzic czy BS jest sprawny
bo wezyki niby ok. a ty neo znasz sie wiec dzieki za cenne informacje 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):a jak mam sprawdzic czy BS jest sprawnybo wezyki niby ok. a ty neo znasz sie wiec dzieki za cenne informacje
a co ja tam się znam
ja raczej skupił bym się na P0216,"Układ kontroli czasu wtrysku – usterka" bo raczej BS nie jest tu winny
zaczelo sie tak dziac niedawno moze z tydzien temu. a na opornikach mam zrobione 26 tys wiec raczej sa dobrze podpiete. dzis sie przejade dluzszy kawalek to zobocze co tam w trawie piszczy. a bledy juz mam skasowane. a co tego bledy 0216 to po twojej radzie jakby problem znikl
ale przyobserwuje jeszcze co i jak .
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
no tak. wczoraj wszytko rozbieralem czyscilem i podlaczalem na nowo dokrecalem co sie da zeby niebylo lipy pokasowalem wszystkie bledy i dzis do pracy ( 35 km ) jak i z pracy razem 70 km madzia dostala po pupie na 1,2,3 biegu pod 4 tys na na 4 biegu juz do 3,5 bo to droga do 70 km/ h wiec juz i tak za szybko jechalem i caly czas go zylowalem co tylko zwalnialem i jakos zaden blad juz niewyskoczyl ani zadne szrpanie czy zawieszenie sie na 3 tys, wiec jakims dziwnym trafem narazie wszystko jest ok. wiec moze cos tam mialem lekko obluzowane a potem jak pozadnie poskrecalem to juz wszystko jest git. mam nadzieje ze bledy juz niepowroca i madzia juz mi niebedzie swirowala
dziekuje glownie neo za zainteresowanie sie moim problemem. neo jakbys tak za kazda rade na forum bral browara to mysle ze na tydzien mialbys z dwie kasty piwa
pomysl o tym
to tak na blad P0216 najlepszy sposob to pol baku lepszego paliwa i dwa STP do wytryskow lub cos innego na wtryski i dac madzi naprawde zdrowo po piz.dzie to wtedy moze tcv sie przeczysci
ja go jeszcze troche mlotkiem obstukalem bo tez gdzies na forum to wyczytalem ze moze sie przywiesic i ze taki partyzancki sposob czasami daje efekty
na a teraz poki blad niewyskakuje to trzeba dawac w palnik zeby juz niezasyfic z powrotem
i przed calym zabiegiem operacyjnym skasowac bledy
zdjac klamre z akumulatora i trzymac hamulec przez 30 sec
no chyba ze juz naprawde poszedl tcv no to wtedy wymiana
ale jak cos warto sprobowac 
a na blad P0105 najlepiej postradzac wszystkie wezyki. i ten do boot sensora i te co wchodza do puszki filtra paliwa i wszystkie wtyczki powyciagac i jeszcze raz powkladac moze ktoras niestyka.
na jak dlugo to zda egzamin to bede pisal jak znowu cos sie pojawi
jak narazie madzia uleczona
zreszta teraz robie miesiecznie po 1400 do 1500 km wiec dosc sporo mi sie wydaje
ale powiem ze madzia z takimi problemami a i tak nadal jezdzila
auto niezawodne i zawsze mozna na nim polegac
jestem dumny z mojej madzi 
to tak na blad P0216 najlepszy sposob to pol baku lepszego paliwa i dwa STP do wytryskow lub cos innego na wtryski i dac madzi naprawde zdrowo po piz.dzie to wtedy moze tcv sie przeczysci
a na blad P0105 najlepiej postradzac wszystkie wezyki. i ten do boot sensora i te co wchodza do puszki filtra paliwa i wszystkie wtyczki powyciagac i jeszcze raz powkladac moze ktoras niestyka.
na jak dlugo to zda egzamin to bede pisal jak znowu cos sie pojawi
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Ja dziś zalałem do siebie STP + Kilka literków świeżego ON
Poganiałem trochę Madzię po mieście
Wrażenia:
Największe wgniatanie w fotel jest w okolicy 2200rpm
Zauważyłem że chmura czarna jednak nie ustępuje Madzi kroku przy takim ganianiu do 4000rpm
Czy to właśnie ten dodatek powoduje że mamy większy czarny obłok ze względu na czyszczenie się wtryskiwaczy?
Poganiałem trochę Madzię po mieście
Wrażenia:
Największe wgniatanie w fotel jest w okolicy 2200rpm
Zauważyłem że chmura czarna jednak nie ustępuje Madzi kroku przy takim ganianiu do 4000rpm
Czy to właśnie ten dodatek powoduje że mamy większy czarny obłok ze względu na czyszczenie się wtryskiwaczy?
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6