Zwiększający się poziom oleju w silniku

Postprzez MACIEKbm » 12 kwi 2007, 20:21

pomocy..po wymianie oczywiście zalane tyle co trzeba) po przejechaniu 1000 km zwiększył się poziom oleju w silniku...auto nie kopci,jest dynamiczne, nie ma wody w oleju, co może byc przyczyną, przed wymianą poziom nie zmieniał się...
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez tycjan » 12 kwi 2007, 20:24

A w zbiorniku wyrownawczym plynu chlodzacego nie ubylo przypadkiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez MACIEKbm » 12 kwi 2007, 20:28

tycjan napisał(a):A w zbiorniku wyrownawczym plynu chlodzacego nie ubylo przypadkiem?


tak jak wspominałem na bagnecie nie ma wody, korek wlewu też czysty
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez yesfan » 12 kwi 2007, 21:01

Może ropa dostaję sie do oleju. Może się tak dziać po regulacji zaworów, jeśli podkładki przelewowe nie były wymienione.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez MACIEKbm » 12 kwi 2007, 21:17

yesfan napisał(a):Może ropa dostaję sie do oleju.


właśnie o tym myślę,nie wiem czy zawory były regulowane... auto sprowadzone miesiąc temu
wymieniłem tylko wszystkie płyny i filtry... przed było O.K
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez yesfan » 12 kwi 2007, 21:43

U mnie po wymianie oleju też było go za dużo. Zauważyłem to dopiero po kilku dniach (mimo, że kilkakrotnie sprawdzałem poziom), obawiałem się najgorszego. Po spuszczeniu nadmiaru – nic złego się nie działo, poziom się utrzymywał.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez MACIEKbm » 12 kwi 2007, 22:50

yesfan napisał(a): Po spuszczeniu nadmiaru – nic złego się nie działo, poziom się utrzymywał.


DZIĘKI....ZA PODTRZYMANIE NA DUCHU....ale chyba będę musiał podjechac do dr.JAKSY i jego kliniki
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez xANDy » 12 kwi 2007, 22:57

Kontroluj olej i sprawdzaj czy pachnie ropą czy nie.
Nie powinno go przybywać, chyba, że masz niezbyt dokładny system pomiaru. W każdym razie jeśli gwałtownie wzrośnie to nie próbuj jechać bo możesz rozerwać motorek.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MACIEKbm » 12 kwi 2007, 23:15

xANDy napisał(a):Kontroluj olej i sprawdzaj czy pachnie ropą czy nie.

dzięki... ale pozwole sobie na mały żart...po napisaniu"dzieki za podtrzymanie na duchu" odezwała sie osoba,która wie na ten ten temat najwiecej :)
teraz poważnie... czy mam cos z tym robic ...
wymiana u Jarka... po opuszczeniu warsztatu nie sprawdzałem..wyjazd na świeta do rodziny w Gdyni po powrocie sprawdzam stan na zimnym silniku ok.0.5 cm pow. max.
na rozgrzanym nie widze żadnych śladów wody.... PRZECIEZ PŁYN CHŁODNICZY NIE WYMIESZA SIĘ Z OLEJEM... JESLI TO BYŁOBY PRZYCZYNĄ TO MYSLE ZE ZAOBSERWOWAŁ BYM JAKIES KROPLE W OLEJU...ew kopcenie lub masło na korku wlewu oleju... PROSZE O SPROSTOWANIE JEŚLI MYLĘ SIĘ....
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez Jaksa » 12 kwi 2007, 23:52

yesfan napisał(a):Może się tak dziać po regulacji zaworów, jeśli podkładki przelewowe nie były wymienione
Dokładnie tak jak piszesz.....jakis dupek zostawił stare podkładki lub włozył "coś " bo na oryginały fortunę trzeba wydać :| Kiedys miałem juz taki przypadek , wylałem z motoru 12 litrów oleju....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MACIEKbm » 13 kwi 2007, 11:55

PODŁADKI????? NIE WIEM DLACZEGO, ALE JEŚLI TAKA JEST DIAGNOZA FACHOWCA, TO PEWNIE TAK JEST.... ALE DLACZEGO NA STARYM OLEJU NIE ZAOBSERWOWAŁEM JEGO PRZYBYWANIA... ZACZEŁO GO PRZYBYWAC PO ZALANIU ŚWIEŻEGO :( .... ZAZNACZAM ŻE NIKT W TYM CZASIE NIE GRZEBAŁ PRZY WENTYLKACH...
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez Jaksa » 13 kwi 2007, 12:16

MACIEKbm napisał(a):ZACZEŁO GO PRZYBYWAC PO ZALANIU ŚWIEŻEGO
Zbieg okolicznosci....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 13 kwi 2007, 20:43

Jaksa napisał(a):Kiedys miałem juz taki przypadek , wylałem z motoru 12 litrów oleju....
Bo facet zakręcił je do zgniecenia – i dlatego tryskała z nich ropa jak z fontanny... I nie był to wynik złych podkładek tylko złego dokręcenia ich.
Jeśli przybyło pół litra to możliwe, że to nic takiego – wlali za dużo i spłynął. Mi też raz wlali całe 5 litrów i miałem takie właśnie pół centymetra za dużo. Patrz czy Ci nie przybywa!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 13 kwi 2007, 21:43

xANDy napisał(a):Bo facet zakręcił je do zgniecenia
Tak tak....mam na ten temat swoją teorię – nie robię tego od wczoraj....ale coz, dobrze ze jest to forum i sporo fachowców :]
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 13 kwi 2007, 22:04

MACIEKbm napisał(a):dzięki... ale pozwole sobie na mały żart...po napisaniu"dzieki za podtrzymanie na duchu" odezwała sie osoba,która wie na ten ten temat najwiecej :)

O kim mówiłeś, bo albo jestem zbyt zmęczony albo jakoś nie chwytam żartu... :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MACIEKbm » 14 kwi 2007, 21:24

xANDy napisał(a):O kim mówiłeś, bo albo jestem zbyt zmęczony albo jakoś nie chwytam żartu...

sprawy duchowe....kto inny wie na ten temat więcej niż"kapelan" :) :) :)
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez MarekW » 18 kwi 2007, 21:14

Wracając do tematu podkładek pod przelewy to właśnie dostałem odpowiedź z anglii i co się okazalo. Koszt takiej podkładki to w Angli 1,81 funta + 17% vat = ~12,5 pln.
Wiadomo dochodzi do teko przesyłka, ale obecnie każdy ma kogoś w anglii :–) więc koszt przesyłki = 0pln:–)

Ciekawim mnie dlaczego w Polsce one kosztuja 2 x więcej ???? Może mnie ktoś uświadomić?

Ale nie ma tak kolorowo. Uszczelka pokrywy zaworów ~125pln (Anglia), a u nas chyba ORY 99pln, a b. dobry zamiennik ELRING chyba 88pln, chiński JC 76pln.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez MACIEKbm » 21 kwi 2007, 15:08

yesfan napisał(a):U mnie po wymianie oleju też było go za dużo. Zauważyłem to dopiero po kilku dniach (mimo, że kilkakrotnie sprawdzałem poziom), obawiałem się najgorszego. Po spuszczeniu nadmiaru – nic złego się nie działo, poziom się utrzymywał.

dokładnie to samo... dzięki za podpowiedzi
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

PostTen post został usunięty przez Bandit 8 gru 2010, 22:24.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6