Zmiana lepkosci oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?

Postprzez Neonixos666 » 2 lis 2010, 22:54

No niestety dexelia nie jest tanim olejem a my posiadacze ditd musimy kupić aż 5L oliwy choć i ta ilość nie jest duża w porównaniu do innych silników (np.6.6L albo i więcej). Myślę że elf ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny i naprawdę opłaca się go lać, bo przecież nie będziemy lać najtańszego badziewia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomimed » 3 lis 2010, 18:43

Dokładnie dobrym odpowiednikiem Dexelii będzie Elf SXR 5w30..... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez Riki » 4 lis 2010, 20:28

...........lub MOTUL :) zdecydowanie polecam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Sebaloz » 4 lis 2010, 22:21

Riki napisał(a):...........lub MOTUL :) zdecydowanie polecam.


Jak wyżej. Ja leję MOTUL 8100 X-CESS 5W-40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez Riki » 4 lis 2010, 22:29

Sebaloz napisał(a):Ja leję MOTUL 8100 X-CESS 5W-40.


<spoko>

Do benzyny i do diesla zalewam tylko taką oliwę.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tomimed » 5 lis 2010, 09:37

:> MOTUL

hmmmm no przy następnej wymianie może zaleje tą oliwą....... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez Riki » 5 lis 2010, 10:13

Moje DiTD dostaje ten produkt ;) –> http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-13.html
Tyle, że kupuję w 5l bańkach.

Nawet przy pałowaniu na 8tys.km nie bierze więcej jak 200-300ml. Właśnie w Poniedziałek zmieniam olej, przed chwila zerknąłem na bagnet... praktycznie fuul :) wcześniej zalewałem Mobila/Shella ale to był krótki epizod. Uważam, że do DiTD ten olej jest świetny no i............ nie jest drogi :)
Na chwilę obecną nie sprzedaje MOTULa u siebie w sklepie, śladowe ilości ale być może niebawem będę miał ich całą ofertę w dobrej cenie :) uwaga: przestrzegam przed zakupami na allegro –> znajomy zakupił do Civica i? w środku pływał jakiś tedex, no ale taniej. Jakby ktoś z Was robił zakupy przez neta – pokażcie linka, znam firmy, które nie kantują <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tomimed » 5 lis 2010, 12:54

Więc myślę że mnie przekonałeś, przy następnej wymianie będzie MOTUL... <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez Neonixos666 » 6 lis 2010, 13:53

Zauważyłem że oleje 5w 30 są droższe niż 5w 40, jest to spowodowane tym że 5w30 więcej ludzie kupują czy o coś innego chodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomimed » 8 lis 2010, 11:18

5w30 jest olejem w pełni syntetycznym im jest mniejsza gęstość oliwy tym jest droższy.....co przyczynia się do mniejszego tarcia silnika.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez malkolm » 8 lis 2010, 23:08

tomimed napisał(a):5w30 jest olejem w pełni syntetycznym

i tu z tobą się nie zgodzę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Bandit » 8 lis 2010, 23:34

malkolm napisał(a):
tomimed napisał(a):5w30 jest olejem w pełni syntetycznym

i tu z tobą się nie zgodzę

Masz na myśli "hydrosyntetycznego" ELFa, oleje do RXów ?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez tomimed » 9 lis 2010, 09:02

nie, mam na myśli że im olej ma mniejsze cyfry(np. 0w30) tym jest bardziej droższy i minimalizuje to tarcie silnika np polecany do używania zimą w niższych temperaturach....
<glupek2> no tak mi się wydaje ........ale być może się mylę.... <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez przemo3001 » 9 lis 2010, 21:29

Ja wlałem do swojej madzi dexelia 5w30 postaram się po przejechaniu parę tysi opisać jak się sprawuje.
Przy okazji wymieniłem również filtr paliwa i powietrza :)
Początkujący
 
Od: 22 sie 2010, 21:43
Posty: 10
Auto: 323F 2.0 90KM 2000r.
W-wa

Postprzez Neonixos666 » 10 lis 2010, 23:40

No ja leje 5w30 i zastanawiałem się nad tym czy nie lać tańszego 5w40 ale trochę poczytałem że ta wyszcza liczba sprawia że olej zachowuje swoje właściwości w wyższych temperaturach, ale gdy jest niższa temp. to działa nie korzystnie bo zwiększa opory w silniku. Nie wiem czy to prawda, bo niektórzy producenci zalecają 5w40 do swoich silników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez shimano89 » 11 lis 2010, 17:03

mam swietne dojscie do oleju 5w30 castrol slx olej ktorym mozna ponoc 30.000km przejechac od wymiany do wymiany tak samo swoje kosztuje do wyboru mam tez castrola 5w20 slx takie oleje leja do jaguarow i landroverow mam zamiar przejsc z mobila 10w40 co mi doradzacie czy czasem ten drugi nie jest za dobry?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 21:47
Posty: 15
Auto: mazda 626ditd 110ps

Postprzez Bandit » 11 lis 2010, 18:14

5w20 nie jest "za dobry". Jest nieodpowiedni do naszych silników. Jeśli jesteś zdecydowany na Castrola to lej 5w30
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Sebaloz » 12 lis 2010, 12:58

Bandit napisał(a):5w20 nie jest "za dobry". Jest nieodpowiedni do naszych silników.


Mógłbyś wytłumaczyć dlaczego?

Jesli spelnia odpowiednie klasy jakościowe oleju (klasyfikacja API) to dlaczego nieby nie można lać 5w20? Jesli tylko przeznaczony jest do diesli z turbodoładowaniem? W klasyfikacji API będzie to litera "C". Najczęściej oleje są przeznaczone i do benzyny i do diesla a świadczy o tym oznaczenie API np: SL/CF <– "S" oznacza benzynę, "C" diesla. Im wyższa litera po "S" i "C" tym olej jest nowszy/nowocześniejszy. NP:
Elf Evolution SXR 5W30 syntetyczny – API SL/CF
Castrol GTX 15W40 – mineralny API – SG/CD

5W20 byłby dobry na zimę, aczkolwiek trudno go dostać w sklepach, bardziej uniwersalny będzie 5W30.
Klasyfikację lepkościową oleju dobieramy na podstawie temperatur otoczenia.
Jak widać na załączonym poniżej obrazku przy oleju 15W40 mogą być problemy ze smarowaniem przy bardzo niskich temperaturach, które w Naszym kochanym kraju czasami potrafią spaść nawet do -25,-30.

Obrazek

shimano89 napisał(a):mam zamiar przejsc z mobila 10w40 co mi doradzacie?

NP: 5W30 np. wspomniany w poście ELF lub 5W40 np. MOTUL X-CESS 8100.
Oba oleje przetestowałem, są jaknajbardziej OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez shimano89 » 12 lis 2010, 15:09

jednak przetestuje ten olej 5w20 zobaczymy co ztego wyjdzie
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 21:47
Posty: 15
Auto: mazda 626ditd 110ps

Postprzez mapit » 12 lis 2010, 18:39

Temat "Zmiana lepkości oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?" i tego nie wiem ale wydaje mi się że na 5w20 nie warto, przy mocno obciążonym silniku zbyt niska lepkość pogorszy smarowanie.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 14:35
Posty: 24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6