Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez Polak Mały » 5 gru 2012, 21:53

Witam. Wkurzyłem się i zapakowałem auto na lawete i zawiozłem auto do serwisu mazdy w szczecinie [ na ul. madalińskiego ], Chłopaki wydali się bystre i zostawiłem im w celu stwierdzenia usterki , sam już miałem w planie wymianę pompy... Za usługę stwierdzenia usterki zawołali 150 zł, po 2 dniach, czyli dziś zadzwonili , że to sterownik i naprawa będzie kosztowała 900 zł [ 500 komputer z immobilazerem +400 naprawa ]
Okazało się, że cieknący TCV uszkodził sterownik silnika [ komputer] . Sprawdzałem ten czujnik i było na nim trochę ropy . Mechanik wyjaśnił , że w czasie pracy nagrzewa się i po przewodach "sika" do tego kompa, jednak on działa . I dodał, że co niektórzy podczepiają szmatkę , aby po niej zciekało z czujnika . Zastanawiam się nad wymianą tego czujnika – koszt w serwisie ok. 900 [ 750 na allegro], ewentualnie zamiennik ok 450, ale też muszę zmienić rozrząd [ ok 700 + wymiana] . Zrobiłem już tylne zawieszenie [ nowe amortyzatory, osłonki , odbojniki ]. kpl. przednich i tylnych klocków i tarcz, nowe opony ... A i już mocno rudy wyhodzi w progach i nadkolach . A i jeszcze chłodnica klimatyzacji do wymiany... Nie ma co , okazjonalnie kupiona była :) Zastanawiam się czy nie podczepić tej szmatki i wystawić z okazyjną ceną... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez smile » 6 gru 2012, 23:16

Polak Mały napisał(a):muszę zmienić rozrząd [ ok 700 + wymiana]


Coś za tani ten rozrząd, na pewno nie oryginał...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Polak Mały » 7 gru 2012, 18:25

fakt, dziś byłem zapytać o koszt wymiany z częściami i strzelił mi cenę ok, 2100 może ciut mniej, ale tyle kosztuje w Mazdzie 6 , w sumie tyle samo pracy i te same częsci – tak rzekli . Więc raczej nie kalkuluje się co do wartości auta wymiana w serwisie . Wymiana TCV 1000 zł, czy razem kompletna naprawa ok. 4 tys zł .... O ille sięnie okaże to pompa, no cóż , tak z starymi gratami bywa, choć ponoć niektóre nowsze jeszcze gorsze .Tu przynajmniej można na złom pociąć jak nie naprawiać :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez kierownik » 7 gru 2012, 21:06

Polak Mały napisał(a):w sumie tyle samo pracy i te same częsci – tak rzekli

podobne części, ale nie tyle samo pracy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Kety » 29 gru 2012, 15:30

Panowie, pamieta ktos jakim kluczem odkreca sie TCV? Wedlug mnie imbus 4,5mm bo 5 za duzy a 4 za maly. Tak sie sklada ze nie mam 4,5. Zastanawia mnie tylko to ze na drugiej stronie ktos napisal ze odkrecal imbusem 5mm. Hmm dziwne to jakies.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez tadziol » 29 gru 2012, 19:37

śruba M6 –> imbus 5
nie ma innej opcji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Kety » 29 gru 2012, 22:12

Co masz na myśli pisząc śruba M6? Da sie to odkrecic tylko imbusem bo sruba ma okragly leb.
PS. Trzeba cos dodatkowego odkrecic zeby zawor wyszedl? Chodzi mi o 626 GW
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez arcipek » 16 lut 2013, 22:38

Witam. U mnie tez ostatnio zaczął ciec zawór TCV i postanowiłem od razu zadziałać i spróbować go uszczelnić. Samo odkręcenie zaworu zajęło mi około 1,5h. Uszczelnienie zrobiłem na zasadzie dolutowania dwóch kabelków do pręcików wystających w gnieździe i zalania całości żywicą poliestrową. Na końcu kabelków dolutowałem męskie wsuwki. Wtyczkę obciąłem i na końcach dolutowałem żeńskie wsuwki.
Po włożeniu zaworu i podłączeniu wsuwek odizolowałem je koszulkami termokurczliwymi. Mam nadzieje ze nie bedzie już ciekło a jesli tak do i ja będę musiał wymienić nieszczęsny zawór.
Załączniki
WP_000008.jpg
WP_000007 (2).jpg
Tak to wygląda.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2011, 17:28
Posty: 5
Skąd: Kobyłka
Auto: Mazda Premacy 2000r
2.0 DiTD(chyba) 66kW

Postprzez Kety » 17 lut 2013, 11:14

Gratuluje pomyslowosci. Ja tez kiedys kleilem. Wytrzymalo to ponad pol roku ale i tak znowu zaczelo cieknac. Ty jednak zrobiles to duzo lepiej niz ja wtedy wiec moze sukces bedzie dlugotrwaly :)
Ja ostatnio wymienilem na nowy w mojej 626. Silnik znowu jest suchy :D
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez sagem62 » 6 mar 2013, 11:27

I ja dołanczam do duzego grona ludzi borykajacych sie z tym problemem , postanowiłem na poczatek zaleac klejem epoxydowym i odpukac w nie malowane kolejny dzien cisza nic nie cieknie , gdy to zawiedzie postanowie zakupic zamieniik oplowski ;) pozdrawiam wszystkich
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem ,

Czy CIEMNO ! czy JASNO ! jedzie MAZDA przez miasto
tel.512295609
gg. 7134474
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 22:13
Posty: 104
Skąd: zamosc
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD EVOLUTION EDITION

Postprzez fabus » 14 kwi 2013, 20:39

Panowie, którzy wymieniliście zawór tcv na oplowski..

Jak to pracuje po przejechaniu kilku, kilkunastu tysięcy km?

Szczerze powiem, że wymieniłem ok. 1,5 roku temu i jakoś niedawno Maździna zaczęła mi kopcic i na jałowym podskakują lekko obroty. Łączyc to z wymianą na oplowski czy inne kwiatki wychodzą?
Dodam, że jestem po wymianie uszczelniaczy(płyn chłodniczy uciekał), regulacji zaworów, czyszczeniu środka ?głowicy? i wymianą uszczelki pod głowicą i pokrywą zaworów.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem. <faja>

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2009, 20:13
Posty: 6
Skąd: Suwałki
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2001 r.

Postprzez kierownik » 15 kwi 2013, 11:43

raczej SPV bym podejrzewał niż zmieniony TCV ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6