626GF – głośna praca silnika na zimnym

Postprzez karolck23 » 16 gru 2012, 19:37

Witam, Posiadam 626GF 110KM. Całkiem niedawno wysłałem turbosprężarkę na regeneracje, gdyż w układzie pojawił się olej. W dodatku mechanik wymienił podkładki przelewowe oraz poduszkę silnika. Od tego momentu silnik bardzo głośno pracuje (stuka/terkocze) i brakuje mu mocy. Problem zanika po rozgrzaniu motoru, a trwa to dosyć długo. Proszę doradźcie
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 15:52
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 GF DiTD 110KM

Postprzez kierownik » 17 gru 2012, 12:44

karolck23 napisał(a):mechanik wymienił podkładki przelewowe

po co?
coś było jeszcze przy tym robione?

karolck23 napisał(a):oraz poduszkę silnika

którą dokładnie? na oryginalną zmienił?

karolck23 napisał(a):wysłałem turbosprężarkę na regeneracje, gdyż w układzie pojawił się olej

a to była pewna diagnoza? w którym "układzie" pojawił się olej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez karolck23 » 17 gru 2012, 14:35

kierownik napisał(a):po co?
coś było jeszcze przy tym robione?

Podkładki były wypalone
kierownik napisał(a):którą dokładnie? na oryginalną zmienił?

Nie wiem która, nieoryginalna
kierownik napisał(a):a to była pewna diagnoza? w którym "układzie" pojawił się olej?

Wg tego co mówił mechanik, coś przeciekało w turbosprężarce
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 15:52
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 GF DiTD 110KM

Postprzez kierownik » 17 gru 2012, 16:35

karolck23 napisał(a): kierownik napisał(a):po co?
coś było jeszcze przy tym robione?

Podkładki były wypalone


podkładki pod przelewy były wypalone? a nie chodzi czasem o podkładki pod wtryski?
jeżeli je ruszał, to może źle coś osadził, albo dokręcił mocowanie wtrysków i stąd klepanie


karolck23 napisał(a): kierownik napisał(a):którą dokładnie? na oryginalną zmienił?
Nie wiem która, nieoryginalna

często od wymiany na nieoryginalną w tych temperaturach pojawia się "buczenie" silnika oraz drgania przenoszące się na kierownicę i ogólnie całą karoserię


karolck23 napisał(a): kierownik napisał(a):a to była pewna diagnoza? w którym "układzie" pojawił się olej?
Wg tego co mówił mechanik, coś przeciekało w turbosprężarce

ciekaw jestem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez karolck23 » 17 gru 2012, 17:14

kierownik napisał(a):
karolck23 napisał(a): kierownik napisał(a):po co?
coś było jeszcze przy tym robione?

Podkładki były wypalone


podkładki pod przelewy były wypalone? a nie chodzi czasem o podkładki pod wtryski?
jeżeli je ruszał, to może źle coś osadził, albo dokręcił mocowanie wtrysków i stąd klepanie

Tak, o te chodzi :)

kierownik napisał(a):
karolck23 napisał(a): kierownik napisał(a):którą dokładnie? na oryginalną zmienił?
Nie wiem która, nieoryginalna

często od wymiany na nieoryginalną w tych temperaturach pojawia się "buczenie" silnika oraz drgania przenoszące się na kierownicę i ogólnie całą karoserię
karolck23 napisał(a): kierownik napisał(a):a to była pewna diagnoza? w którym "układzie" pojawił się olej?
Wg tego co mówił mechanik, coś przeciekało w turbosprężarce

ciekaw jestem ;)

Jak myślisz, to buczenie może być związane np. z źle zregenerowaną lub założoną turbosprężarką czy raczej winy powinienem szukać w poduszce/poduszkach silnika ?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 15:52
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 GF DiTD 110KM

Postprzez Neonixos666 » 17 gru 2012, 18:35

Na bank jest to wina nieoryginalnej poduszki, nie ma zamiennika który spełnia jakość oryginału.

olej w dolocie to norma, ważna jest kwestia w jakiej ilości on występuje. Duży był ubytek oleju na bagnecie? Był dziwny dźwięk turbosprężarki? Jeśli były robione podkładki pod wtryskami to zobacz czy dobrze dokręcone są przewody do wtryskiwaczy bo przez to też może być inny dźwięk silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 17 gru 2012, 19:01

karolck23 napisał(a):niedawno wysłałem turbosprężarkę na regeneracje, gdyż w układzie pojawił się olej. W dodatku mechanik wymienił podkładki przelewowe oraz poduszkę silnika. Od tego momentu silnik bardzo głośno pracuje (stuka/terkocze) i brakuje mu mocy.

Neonixos666 napisał(a):Na bank jest to wina nieoryginalnej poduszki, nie ma zamiennika który spełnia jakość oryginału.

zaraz....
z winy poduszki brakuje mocy ??
karolck23 napisał(a):Problem zanika po rozgrzaniu motoru,

tzn. co zanika ? wraca moc i przestaje klekotać ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 17 gru 2012, 19:06

z winy poduszki są drgania szczególnie jeśli nie była zrobiona regulacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 17 gru 2012, 19:10

Neonixos666 napisał(a):z winy poduszki są drgania szczególnie jeśli nie była zrobiona regulacja.

jaka regulacja ? czego ?
jak wsadził twardy kloc z TEDGUM-u,to zgadzam się,może napierdzielać nadwozie....ale jaki to ma związek z mocą ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 17 gru 2012, 19:18

ja nie pisze o mocy tylko o drganiach. Zapewne moc oraz drgania mają zupełnie inne źródła. Przy wymianie jednej poduszki reszta może nie być w optymalnym położeniu, parę osób pisało że jak wymieniło jedną to były mocne drgania po regulacji tej przy chłodnicy było lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 17 gru 2012, 19:26

no...to teraz mogę postawić diagnozę:poducha z TEDGUM-u i motor się tłucze,a turbo zrobione byle jak,dlatego nie ma mocy. <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez seba626 » 17 gru 2012, 19:29

poduszki z TEDGUM sa straszne kwarde jak cholera, wszystko sie trzesie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez karolck23 » 14 sty 2013, 16:20

Witam po przerwie :)
Przyczyną głośnej pracy silnika była poduszka z TEDGUM. Poduszka wymieniona na nową oryginalną. Przy okazji zostały sprawdzone wtryskiwacze (które okazały się w dobrym stanie i nie trzeba było ich regenerować). Dzięki za pomoc w rozwiązywaniu problemu, przyczepności!
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 15:52
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 GF DiTD 110KM

Postprzez seba626 » 14 sty 2013, 16:34

kupujac poduszki z tedgum kazdy powinien przeczytac kilka postow znajdujacych sie na forum. szkoda pieniedzy wyrzuconych w bloto, po co wogole to sprzedaja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6