Wymiana paska i wałka rozrządu
1, 2
Witam,
oddałem auto do warsztatu celem regulacji zaworów. Dzisiaj dowiedziałem się, że mój wałek rozrządu jest mocno wytarty na pierwszym cylindrze. Czy przy wymianie wałka powinno się wymienić wszystkie dźwigienki zaworów czy tylko te, na ktorych wytarł się walek bo coś czuję że mechanik chce mnie w koszta wpędzić.
oddałem auto do warsztatu celem regulacji zaworów. Dzisiaj dowiedziałem się, że mój wałek rozrządu jest mocno wytarty na pierwszym cylindrze. Czy przy wymianie wałka powinno się wymienić wszystkie dźwigienki zaworów czy tylko te, na ktorych wytarł się walek bo coś czuję że mechanik chce mnie w koszta wpędzić.
- Od: 29 cze 2010, 13:25
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GW DiTD
U mnie wymieniali tylko te które były wytarte, jak są dobre to po co generować koszty. Pozdrawiam
Witam!
Zabrałem się dziś za wymianę rozrządu ale przy okazji zrzuciłem pokrywkę zaworów i tu wyskoczyła niespodzianka
. Złuszczony wałek rozrządu na pierwszym cylindrze wraz z dźwigienką zaworową. Dopiero kupione autko i takie problemy. Czy ktoś wymieniał samodzielnie wałek u siebie? Interesuje mnie procedura wymiany: np. czy trzeba wykręcać wtryski, co najpierw odkręcić etc. Jak zakładam używany wałek nie wchodzi w grę? Bardzo proszę o pomoc bo chciałbym w końcu pojeździć moim autkiem.

pozdrawiam Michał
Zabrałem się dziś za wymianę rozrządu ale przy okazji zrzuciłem pokrywkę zaworów i tu wyskoczyła niespodzianka

pozdrawiam Michał
Ostatnio edytowano 5 paź 2011, 20:08 przez theboost, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 27 sie 2011, 11:08
- Posty: 26
- Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD
Na szczęście nie. Wałek i dźwigienka już zamówione. Przy ściąganiu wałka trzeba wyjmować vacuum pompę? I czy takie podkładki przelewowe wystarczą
http://allegro.pl/podkladki-przelewowe-mazda-i1842315447.html? Bo wypada chyba wyregulować luzy na zaworach.

- Od: 27 sie 2011, 11:08
- Posty: 26
- Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD
theboost napisał(a):Przy ściąganiu wałka trzeba wyjmować vacuum pompę?
nie wiem
uszczelniacz na wałek też masz (simering czy oring) ?
podkładki powinny być ok – ja zawsze biorę od Rikiego
dodatkowo można by zmienić pod wtryskami skoro będziesz miał większość rozebrane.
Uszczelniacz też wymieniam na nowy. Co do podkładek to pod wtryskami też chyba wymienię. Robię to dla siebie i myślę, że po takiej operacji powinno jeszcze trochę pojeździć. Jaki olej oprócz dexelii jest jeszcze warty uwagi? Z tym wałkiem wyskoczyły niespodziewane koszta i troszkę kaski brakuje.
- Od: 27 sie 2011, 11:08
- Posty: 26
- Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD
Z tego co wiem wałek rozrządu to jedna z niewielu wad fabrycznych silnika DITD (polegająca właśnie na łuszczeniu się krzywek zaworowych)
Jak ktoś wie czemu nie Castrol to poproszę o jasną merytoryczną odpowiedz "nie bo nie" raczej brzmi słabo
kierownik napisał(a): co ludzie, to opinia (byle nie Castrola)
Jak ktoś wie czemu nie Castrol to poproszę o jasną merytoryczną odpowiedz "nie bo nie" raczej brzmi słabo
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
kilka osób już pisało, ja też w odpowiednim temacie.
u mnie w GW efekt był taki, że silnik zaczął całkiem inaczej pracować, momentami pojawiały się metaliczne odgłosy pod deklem, które się nasilały. zlałem olej po 2000km, wlałem Shella i nie było takich objawów... ale każdy robi jak uważa.
u mnie w GW efekt był taki, że silnik zaczął całkiem inaczej pracować, momentami pojawiały się metaliczne odgłosy pod deklem, które się nasilały. zlałem olej po 2000km, wlałem Shella i nie było takich objawów... ale każdy robi jak uważa.
kierownik napisał(a):ale dość OT – mod pewnie z nami zrobi porządek zaraz
przywrócę jedynie do porządku

jak temat nie zostanie pociągnięty to niebawem trafi do kosza.
Odnośnie Castrola jest sporo negatywnych opinii ludzi którzy lali go do Ditd w tym i moja. EOT
Ok koniec OT.
Wracając do tematu. Mam już wałek i resztę części ale przy ustawianiu silnika znaki się nie pokrywają.
Jak ustawię wał tak jak powinien być to na pompie wtryskowej do pokrycia się znaków brakuje jakieś pół ząbka a na wałku rozrządu około dwóch ząbków. Myślę, że ktoś przede mną coś tu sknocił. Wie ktoś jak teraz ustawić rozrząd prawidłowo? Czy wystarczy może zdjąć pasek i wyrównać znaki? Silnik chodził elegancko palił bez świec (okazały się zepsute).
Wracając do tematu. Mam już wałek i resztę części ale przy ustawianiu silnika znaki się nie pokrywają.
Jak ustawię wał tak jak powinien być to na pompie wtryskowej do pokrycia się znaków brakuje jakieś pół ząbka a na wałku rozrządu około dwóch ząbków. Myślę, że ktoś przede mną coś tu sknocił. Wie ktoś jak teraz ustawić rozrząd prawidłowo? Czy wystarczy może zdjąć pasek i wyrównać znaki? Silnik chodził elegancko palił bez świec (okazały się zepsute).
- Od: 27 sie 2011, 11:08
- Posty: 26
- Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD
wyrównaj do znaków i składaj wszystko.

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6