Wskaźnik temperatury przekracza górną granicę.

Postprzez cezar6032i2j » 20 kwi 2010, 19:21

Od miesiąca jestem szczęsliwym posiadaczem MAZDY 626 DiTD 101 kM rok 1999 i mam taki problem że wskażnik temperatury po przekroczeniu 2000 obrotów zaczyna gwałtownie iść w górę,co ciekawe nawet przekroczy górną granicę -ale nie gotuje płynu -co ciekawe chłodnica jest gorąca(na dotyk)ale tylko w górnej części a 2/3 chłodnicy jest zimna.Nie wiem co jest tego przyczyną ,wymieniłem termostat,oczywiście płyn też był wymieniony jak tylko kupiłem"Madzię"no i boję się więcej depnąć żeby nie zagotować plynu.Czy ktoś się z tym już spotkał???Pomóżcie proszę <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2010, 19:20
Posty: 4

Postprzez Kerrinf » 20 kwi 2010, 20:36

Nie wiem co może być ale radze uważać. Konsekwencje przegrzanego silnika mogą być surowe dla twej kieszeni :(
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 10:54
Posty: 39
Skąd: Białystok
Auto: 626 gf Ditd 99r

Postprzez Admir » 23 kwi 2010, 07:20

Sprawdziłbym pasek napędzający pompę wodną, jeśli ok pewnie trzeba będzie wymienić pompę wodną. Nie jeździć <glupek2> <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez thy » 23 kwi 2010, 09:28

Admir w DiTD pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu, nie mniej jednak warto się zainteresować jej kondycją.
Zakładam, że układ został skutecznie odpowietrzony?
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez kulfi » 23 kwi 2010, 13:53

Tak jak koledzy mowia, pompa do sprawdzenia. Chlodnica powinna byc mniej/wiecej rownomiernie rozgrzana. Jezeli na dole jest prawie zimna, to wskazuje to na zaburzony przeplyw cieczy. Moze lopatki pompy "sie skonczyly"?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2009, 15:25
Posty: 86 (0/1)
Skąd: okolice Radomia
Auto: 626 GF DiTD

Postprzez Janusz626 » 24 kwi 2010, 12:28

łopatki na pompie wody sie nie koncza no chyba ze ktos mial w plynie elementy stale np piasek lub jezdzil tylko na wodzie i osadzil sie mocno kamien.

Odpowietrzanie w DiTD nie ma zadnego sensu bo nie ma po co, uklad sam sie skutecznie odpowietrza trzeba tylko ewentualnie dolewac do zbiorniczka wyrownawczego. To nie FIAT ze jest okolo 4 wezykow z zaworkami do odpowietrzania.

Mysle ze warto sie rowniez zainteresowac termostatem, mogl sie w jakims tam polozeniu i zablokowac np. w pozycji malego obiegu.
Stan plynu powinien byc klarowny bez widocznych paprochow czy koloru rdzawego lub ciemnego, w zbiorniczku plyn waha sie MAX-jak jest silnik goracy lub MIN-jesli jest zimny np. po nocy (przy zalozeniu ze korek w chlodnicy jest oryginalny)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Krzysiek Mazda » 25 kwi 2010, 23:36

Witam sadze ze jest to termostat malego obiegu jest na pewno wkrecony do bloku silnika,pewnie przepuszcza juz tylko minimalne ilosci plynu do chlodnicy a reszte gotuje w silniku a czujnik temperatury tez jest w bloku silnika dlatego tak rosnie na wskazniku.
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez cezar6032i2j » 7 maja 2010, 20:07

Termostat nowo założony ,właśnie teraz będę wymieniał rozrząd i pompę,ale nie mam pojęcia gdzie jest czujnik temperatury,bo też mam nowy i chciał bym wymienić ale nie mam pojęcia gdzie go szukac.Napiszcie jak ktoś wie.

Apropo ile płynu chłodzącego wchodzi,bo wymieniłem no i mój mechanik niby odpowietrzył ale dwa razy dolałem po trochę ale ubywa a przecieku nie widać ,wszędzie sucho no i nie wiem czy dalej dolewać i kiedy ??czy jak jest zimny czy ciepły??? :(

Proszę nie pisać posta pod postem w tym samym czasie ...
AmRoZ
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2010, 19:20
Posty: 4

Postprzez carlos223223 » 6 paź 2010, 20:02

Witam !!!!
Mam pytanko czy moze ktos wie gdzie znajduje sie termostat w mazdzie 626 2.0ditd ???? poratujcie (1999r)
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 19:57
Posty: 6
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0TD 101KM

Postprzez cezar6032i2j » 7 paź 2010, 11:05

Z tego co wiem to dostęp do niego jest naprawdę ciężki,tak to określił moj mechanik (a naprawdę jest dobry)no i ciężko go znależć.Moja rada taka , jeśli nie wiesz gdzie jest to lepiej daj autko do mechaniora bo naprawde można namieszać niepotrzebnie . A wracając do mojego poprzedniego pytania to właśnie jak pisze na początku Janusz jest wręcz odwrotnie ---na pompie nie miałem żadnej łopatki wszystkie "odpadly"jesli tak można to nazwać -aż dziwne że silnik się nie przegrzał ,ale też musiałem zwracać uwagę na temperaturę bo czasami wzrastała dość wysoko. Tak że u mnie okazała się pompa i nic poza nią.Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2010, 19:20
Posty: 4

Postprzez carlos223223 » 7 paź 2010, 21:15

ale moze powie ktos gdzie dokladnie on jest ?????a moze jest w tym miejscu, gdzie wychodzi ten kruciec z tylu silnika ??? podpowiedzcie prosze :( 2.0ditd 99)
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 19:57
Posty: 6
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0TD 101KM

Postprzez cezar6032i2j » 9 paź 2010, 12:15

OK jak tylko spytam swego mechanika to Ci powiem,a będzie wiedział bo wymieniał u mnie.Pozdrawiam <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2010, 19:20
Posty: 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6