Strona 1 z 1

Wariacje po wymianie uszczelki przepustnicy 1,8 FP 626 gw

PostNapisane: 13 lis 2014, 00:26
przez Robek
Witam. Po wymianie uszczelki przepustnicy i złożeniu wszystkiego w aucie wyskakuje kontrolka TCS OFF oraz ta wyżej TCS na desce rozdzielczej, ponadto ruszanie z miejsca łączy się z ostrym szarpaniem silnika, które po lekkim rozpędzeniu sie i zwiekszaniu obrotów ustępuje a świecące kontrolki TCS gasną <co?> .
Przy dojeżdżaniu do kolejnych świateł gdy obroty spadają i zejdą poniżej 2 tyś kontrolki TCS znów się zapalają a ruszeniu spod świateł znowu towarzyszą wariacje silnikowe i tak w kółko macieju. Uszelkę wymieniałem bo był problem z obrotami na postoju i słabym przyśpieszeniem. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o poradę . Nie jestem obeznany w temacie, ale starałem się wszystko poskładać tak jak było przed. Co prawda nie czyściłem przy okazji samej przepustnicy czy też przepływomierza z powodu braku czasu ale za to przesmarowałem gniazda wszystkich kostek .
Z góry dziekuję za każdą radę

PostNapisane: 13 lis 2014, 09:42
przez grzech_z
Robek napisał(a): z powodu braku czasu ale za to przesmarowałem gniazda wszystkich kostek .
Z góry dziekuję za każdą radę


Czym je smarowałeś? Ciężko coś poradzić bo coś z braku czasu Ci umknęło:) Przejrzyj jeszcze raz te kostki które smarowałeś może coś nie dopiąłeś albo smarowidło zwiera.
Możesz zresetować ECU to nigdy nie szkodzi.

PostNapisane: 13 lis 2014, 21:40
przez Robek
to był smar w sprayu do kostek elektrycznych, w sumie to sie nawet nawet nie zastanowiłem, że mógłby spowodować zwarcie <co?> , w sobote sie zabiore za Ecu i może coś sie uda , chociaż musze przyznać iż pomimo tych dolegliwości po wymianie uszczelki ustąpiły falowania <glupek2> .

PostNapisane: 15 lis 2014, 18:53
przez Robek
Witam ponownie :) , Zwracam sie z prośbą o pomoc w ustaleniu kodu błędu. W związku z moim problemem dzisiaj zrobiłem zworkę GND TBS w celu odczytania błędu. Wydaje mi się że chodzi o kod 28 ale nie jestem pewien. W związku z tym prośba o Wasze opinie , Z góry dziekuję za każe sugestie <spoko>
Link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=PFTQZ3I ... e=youtu.be

Re: Wariacje po wymianie uszczelki przepustnicy 1,8 FP 626 gw

PostNapisane: 15 lis 2014, 19:14
przez PeKa
82: Engine control system. Torque reduction request signal line

Send by Taptalk

PostNapisane: 15 lis 2014, 21:47
przez Robek
Dzięki kolego. Czy ktoś spotkał się już z takim błędem przy takich objawach ? Może macie jakieś propozycje co dalej począć z tym tematem <co?>

Re: Wariacje po wymianie uszczelki przepustnicy 1,8 FP 626 gw

PostNapisane: 15 lis 2014, 22:31
przez PeKa
Wychodzi na to, ze babol jest w ukladzie TCS. Tutaj namiastka info viewtopic.php?t=76455

Send by Taptalk

PostNapisane: 15 lis 2014, 22:43
przez wedkarz85
witam czy przypadkiem nie ruszałeś potencjometra przepustnicy
albo śruby na zderzaku

Re: Wariacje po wymianie uszczelki przepustnicy 1,8 FP 626 gw

PostNapisane: 17 lis 2014, 16:05
przez Robek
Wędkarz85, przepustnice w sumie ruszałem, a dokładniej to zauważyłem po jej wyjęciu, że pod światłem widać jakby nie była do końca domknięta, więc ją troszke ,,domknąłem'' . wydawało mi sie że to może być też przyczyna falujących obrotów. Myślicie, że to może być przyczyna błedu TCS ??

PostNapisane: 17 lis 2014, 17:23
przez wedkarz85
nie może być zamknięta zrób tak jak było
później wyjmij zawór iac (silnik krokowy) grzybek namocz w odrdzewiaczu nafcie dokładnie go wyczyść zmień oring podam wymiar 28mm średnica 1,5 grubość
po każdej ingerenci skasuj pamięć i na wolnych obrotach do pełnego nagrzania

PostNapisane: 17 lis 2014, 21:03
przez Robek
Problem rozwiązany, nie powinienem ruszać tzn domykać przepustnicy. Zrobiłem tak jak wedkarz85 poradził i wszystko wróciło do normy. Dzięki szczególne dla kolegi wedkarz85 oraz innym za porady i zainteresowanie.
Pozdrawiam
TEMAT DO ZAMKNIĘCIA