Gaśnięcie na zimnym silniku, kilka dodatkowych objawów 2,0 FS.

Postprzez har7ok » 12 kwi 2012, 22:08

Witam, niedawno kupiona Madzia 626 98r. 116 KM z instalacją LPG.

Objawy usterki:
na zimnym silniku podczas hamowania przy wciśnięciu sprzęgła spadają obroty, następnie zapala się wykrzyknik na desce (ten, który sygnalizuje zaciągnięty ręczny), obroty maleją do zera i gaśnie. Jakoś sobie radzę i dodaje gazu jak spadają, ale nie o to chodzi. Do tego obroty falują w zakresie około 100-200 obrotów, niezależnie czy jest na Pb czy LPG.

Płyn chłodzący jest. Dzisiaj wymienione świece na Denso k16tt, zmniejszona przerwa do 0,7mm (dzięki forum mazdaspeed ;) ). Mniej szarpie, ale jedno do drugiego chyba się nijak ma.

Na ciepłym silniku obroty spadają, ale mało. Nigdy silnik nie gaśnie i nie pojawia się wykrzyknik na desce.

Przejrzałem forum i wyczytałem, że to może być brudna przepustnica, jednak w tamtych tematach (z tego co pamiętam) nie zapalała się kontrolka wykrzyknika. Co oznacza jej zapalenie w moim przypadku?

Jestem nowy, poprzednie auto Renault 19, proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 kwi 2012, 00:50 przez har7ok, łącznie edytowano 4 razy
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez VeryCoolMan » 12 kwi 2012, 22:13

har7ok napisał(a):Przejrzałem forum i wyczytałem, że to może być brudna przepustnica

Raczej w Twoim przypadku uszczelka pod kolektorem ssącym

viewtopic.php?f=125&t=94668&p=2246918&hilit=uszczelka+kolektora#p2246918
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez har7ok » 12 kwi 2012, 22:20

Dzięki za odpowiedź, już przeszukuje forum ;)

Nurtuje mnie dalej pytanie: co oznacza ten wykrzyknik na desce?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez lucas83 » 12 kwi 2012, 22:27

Sprawdź poziom płynu hamulcowego. Jeśli gaśnie tylko na zimnym, to wcale nie musi być to uszczelka pod kolektorem. Sprawdź najpierw sposobami opisanymi na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez har7ok » 12 kwi 2012, 22:31

Płyn hamulcowy na poziomie maximum, tak jak wszystkich innych w aucie.

Znalazłem jedynie sposób na polewania wody, coś jeszcze sprawdzić?
Ostatnio edytowano 12 kwi 2012, 22:33 przez har7ok, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez lucas83 » 12 kwi 2012, 22:33

Jeśli auto gaśnie to powinna pojawić się tylko kontrolka od ładowania akumulatora oraz od ciśnienia oleju. Ale jeśli nie masz zaciągniętego hamulca ręcznego, to dziwnie trochę. A czy przy ostrzejszym hamowaniu zaświeca Ci się ta kontrolka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez har7ok » 12 kwi 2012, 22:35

Skasowałem to co było tutaj apropo tej ikonki. Zrobiłem test bardzo ostrego hamowania – zapaliła się, czyli (poprawcie mnie, jeśli się mylę) – klocki do wymiany, bo płynu hamulcowego jest dużo.

Czyli zostają objawy:
zimny silnik: obroty spadają do 0, ciepły silnik: obroty spadają, ale nie do okolic 0.

Przepraszam za ten wykrzyknik, za zamieszanie.
Będę działał z tą uszczelką, chyba, że macie jeszcze jakieś pomysły.

Kable WN miały być wg. poprzedniego właściciela do wymiany, w nocy spryskałem je zraszaczem z żelazka (nie miałem takiego do kwiatów) i nie pokazywały przebicia, więc nie wymieniam.

Podczas falujących obrotów z rury wydechowej słychać odgłosy nierównej pracy, nie potrafię ich opisać.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez lucas83 » 13 kwi 2012, 07:18

Zrobiłem test bardzo ostrego hamowania – zapaliła się, czyli (poprawcie mnie, jeśli się mylę) – klocki do wymiany, bo płynu hamulcowego jest dużo.


Tak, to mogą być klocki lub też nieszczelny zacisk. W moim przypadku była to niestety druga wersja, więc musiałem zakupić używkę. Sprawdź najpierw klocki, ale przy okazji przyjrzyj się zaciskom, czy nie ma gdzieś jakiegoś małego wycieku.

Podczas falujących obrotów z rury wydechowej słychać odgłosy nierównej pracy, nie potrafię ich opisać.


Coś jakby wypadanie zapłonu. Świece kiedy sprawdzałeś/wymieniałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez har7ok » 13 kwi 2012, 08:55

Wczoraj, kilka godzin przed założeniem tego tematu
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez motylek322 » 13 kwi 2012, 09:59

Przypuszczam, że może w tym przypadku występować kilka problemów jednocześnie. Masz LPG jaki rodzaj ? Jak mieszalnik może nie masz "przekierowanego" wlotu powietrza i silnik się dławi od jego nadmiaru. Jednak nim zaczniemy iść w tym kierunku, posprawdzaj to co napisano w wcześniejszych postach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lucas83 » 13 kwi 2012, 10:08

Kable WN miały być wg. poprzedniego właściciela do wymiany, w nocy spryskałem je zraszaczem z żelazka (nie miałem takiego do kwiatów) i nie pokazywały przebicia, więc nie wymieniam.


Hmm, ja bym jednak spróbował je podmienić z kimś, jeśli miałbyś taką możliwość. Czy jesteś w stanie określić jakiej firmy są założone te przewody? Faktycznie, umknęła mi informacja o wymianie świec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez siegu » 13 kwi 2012, 10:38

Proszę o poprawne nazwanie tematu.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez har7ok » 13 kwi 2012, 12:31

Instalacja LPG sekwencja BRC, objaw jest zarówno na Pb jak i na LPG.
Kable NGK, na jednym jest mała owijka z cieniutkiej tasiemki, ale kabel nie ma przebicia (ta owijka nie wygląda jak izolacja, bardziej jakby oznaczenie kabla (?), spróbuje poszukać kogoś u kogo mógłbym podmienić kable).

Jak mogę sprawdzić nieszczelność uszczelki? Patent z polewaniem wodą?
A brudna przepustnica rozkręcając auto, czy da się też jakoś "sposobem"?

Zależność do jakiej granicy spadają obroty jest w miare liniowa do wskaźnika temperatury, myślę, że to dość ważne.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez motylek322 » 13 kwi 2012, 12:50

Kable mogą wyglądać na dobre, nie mieć przebicia a i tak nie działać jak należy. Przewody zapłonowe, szczególnie przy LPG dużo szybciej ulegają zużyciu i są przyczyną kłopotów. Jak nie masz co do nich pewności to wymień na nowe. Sprawdzanie szczelności dolotu masz opisane na forum. Lej wodę i słuchaj. Co do czyszczenia przepustnicy to nie kumam co napisałeś :) Ja zwyczajnie zdemontowałem przepustnicę i wyczyściłem przy użyciu jakiegoś środka co da radę usunąć nagromadzony nalot.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez har7ok » 13 kwi 2012, 13:05

Chodziło mi o to, czy jest jakiś patent na sprawdzenie czy to kwestia przepustnicy, tak jak na uszczelkę polewanie wodą. Głupie pytanie. Są na razie 4 teorie, za każdą dziękuję, czy jakąś można wykluczyć tym, ze na ciepłym silniku jest dużo, dużo lepiej?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez grzech_z » 13 kwi 2012, 13:15

har7ok napisał(a):Witam, niedawno kupiona Madzia 626 98r. 116 KM z instalacją LPG.
Płyn chłodzący jest.
Mniej szarpie, ale jedno do drugiego chyba się nijak ma.
Na ciepłym silniku obroty spadają, ale mało.
Przejrzałem forum i wyczytałem, że to może być brudna przepustnica, jednak w tamtych tematach (z tego co pamiętam) nie zapalała się kontrolka wykrzyknika. Co oznacza jej zapalenie w moim przypadku?
Pozdrawiam


Może nałożyło Ci się kilka problemów?
Co znaczy, płyn chłodzący jest? Odkręcałeś korek przy chłodnicy i widać płyn? Że jest w zbiorniczku, nie znaczy że jest w chłodnicy.
Szarpanie – reduktor do sprawdzenia
Akumulator sprawny? Przy słabym kontrolki czasem wariują.
Jak powyższe ok to też bym szukał lewego powietrza a nawet sprawdził kompresję.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez har7ok » 13 kwi 2012, 13:26

Jak gaśnie silnik to często za pierwszym razem nie odpala, dopiero za drugim, trzecim, chyba, że silnik jest ciepły. Akumulator 3 lata temu kupiony, więc to pewnie jego sprawa. Dzisiaj sprawdzę chłodnicę i uszczelkę polewając wodą.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez grzech_z » 13 kwi 2012, 14:44

har7ok napisał(a):Jak gaśnie silnik to często za pierwszym razem nie odpala


to co nie pisze? :)
Zacznij od sprawdzenia reduktora.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez har7ok » 13 kwi 2012, 16:25

W chłodnicy jest płyn, w zbiorniczku też.

Podczas jazdy na biegu obroty nie skaczą (samochodem trochę szarpie jak odpuszczę gaz, spadną obroty do 1500-1600 i dodam wtedy gazu, staram się na wyższych obrotach jeździć madzią, ale zdarza się), po wrzuceniu luzu lub wciśnięciu sprzęgła na zimnym silniku podczas jazdy obroty spadają do zera i gaśnie silnik. Podczas stania w miejscu w korku (też na zimnym silniku) na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem obroty tak nie spadają. Jeśli źle napisałem: podczas staczania z górki na zimnym silniku na luzie obroty spadają do 0, auto gaśnie. Gdy dojeżdzam gdzieś, zatrzymuje się, wciskam sprzęgło i/lub daje luz to obroty nie spadają (w trakcie zatrzymywania tak, ale nie po zatrzymaniu).

Więc na moją logikę pasuje, że madzia dostaje za dużo powietrza...

Podczas postoju zarówno na gazie jak i benzynie obroty falują o ok 200(amplituda wynosi 200, obroty utrzymują się o około 600-700)

Właśnie czytam o reduktorze, dzięki wszystkim za wszystkie odpowiedzi
Ostatnio edytowano 13 kwi 2012, 17:03 przez har7ok, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez maxim_wawa » 13 kwi 2012, 16:26

odpowietrz układ chłodzenia i pytanie czy iac dziala wogule
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6