zapieczone pierścienie olejowe

Postprzez Sebas » 22 wrz 2008, 22:41

Grzyby napisał(a):Skoro twierdzisz że naprawa daje takie same szanse co kupienie używki to jesteś w sporym błędzie

jak mam wydać do pasata za silnik 500-czy 800zł a remoncik mnie wyniesie 315zł hahaha do tego po remoncie wiem co mam ;)
jeśli jakieś elementy spełniają parametry to nie widzę sensu ich wymieniać mija się to z celem przy zamontowaniu taniego zamniennika można tylko sobie pogorszyć... <czytaj>
bazakbal napisał(a):(znalezienie odpowiedniego mechanika, który to zdiagnozuje, naprawi...) niesie ze sobą podobne ryzyko, szczególnie dla kogoś kto "nie jest w temacie".

tu muszę przyznać racje
odprowadzać tylko tam gdzie jest polecany mechanik i go nie poganiać!!!!
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez arni0000 » 23 wrz 2008, 11:07

Remoncik za 315 zł hahaha dobre za tyle to ty uszczelkę pod głowicą wymienisz a nie zrobisz remont. Kolega już pisał ile kosztuje porządny remont nie będę się powtarzał. Jeśli łyka olej a w mazdach to popularna usterka mechanik powie że wystarczy wymienić pierścienie i uszczelniacze to mówię ok ale jak po tej operacji będzie brać nadal olej resztę robisz na swój koszt. Zmienia się momentalnie podejście do tematu. często słyszę No wiesz może się okazać że to cylindry albo tłoki może trzeba zrobić głowicę. Większość naszych mazd i nie tylko była sprowadzona i nasi kochani handlarze je odmładzali cofając liczniki może się okazać że po rozebraniu motoru trzeba zrobić więcej. Z 10 znanych mi przypadków napraw motorów tylko w 3 pomogła wymiana pierścieni reszta wymagała remontu kapitalnego koszt min 4000zł. A za darmo nikt ci motoru nie rozbierze to też kosztuje. Powiem tak bez rozebrania całego motoru nie można nic powiedzieć o jego stanie. Nawet najlepszy mechanik nie stwierdzi jak jest zużyty. Chyba że jest to totalna padaka ze stukającymi panewkami albo popękanymi pierścieniami.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Grzyby » 23 wrz 2008, 13:37

arni0000 napisał(a):koszt min 4000zł

Może nie mieszaj V-ki do rozmowy o rzędówce?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 23 wrz 2008, 14:31

arni0000 napisał(a):remontu kapitalnego koszt min 4000zł.

hahaha hahaha hahaha
To robię mega – promocję – remont generalny Vki za 3000zł – będę miał klientów i kasy jak lodu :D
Jednak branża IT jest do pupy – lepiej mają mechanicy ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez domingez » 23 wrz 2008, 17:24

Grzyby napisał(a):Może nie mieszaj V-ki do rozmowy o rzędówce?

Prof. Jaksa taki remoncik rzędówki FS wykonuje za ok. 5000 zł na częściach ORI i daje gwarancję, więc 4000 za V-kę nie jest źle. Chyba...
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez rusek » 23 wrz 2008, 20:10

5000 zł za remont silnika w aucie wartym max. 15.000 zł. Profesor Jaksa chyba chyba nie wykłada na państwowej uczelni :) A daje gwarancję na co?
rusek
 

Postprzez slawek323 » 23 wrz 2008, 20:54

kiedys problem zapieczonych pierścieni rozwiazałem za pomoca nafty czy tez tego do czyszczenia silnika wykręcając świece i wlewając srodek strzykawką co 2-3 godzinki,taka zabawa przez cały dzien auto mitsu colt dorażnie pomogło
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez JurekGx » 23 wrz 2008, 22:04

To ja dorzucę coś od siebie. 6 lat temu kupiłem Astrę 1.7 TD z silnikiem ISUZU. Miała wtedy 9 lat i przebieg 114 tys km (solidnie skręcony). Po problemach z odpaleniem nazajutrz po kupnie mina mi zrzedła. Badanie ciśnienia wykazało bardzo kiepskie wyniki na zimnym silniku, po rozgrzaniu wszędzie było 30 bar. Zapadła decycja o wymianie pierścieni. Robił mi to kuzyn, ja pomagałem. Oprócz pierścieni zrobiona została głowica (szlif i regulacja zaworów – nic więcej) oraz wymienione zostały panewki na korbowodzie. Były mocno żółte (czyli starte – zużyte). I to wszystko. Po tej operacji lałem tylko mineralny. Oleju o wymiany do wymiany nie dolewałem nic. Po ok. 100 tyś. km rozwaliło mi chłodnicę w czasie jazdy i silnik się zatarł (dlatego teraz mam 626 GF i mocne postanowienie dbania o samochód). Z tym samym kuzynkiem rozebraliśmy silnik i wymieniane 100 tyś wcześniej panewki były praktycznie jak nowe, a przy pierwszym "remoncie", po 114 tys km byly totalnie wyjechane :–), dlatego zakładam, że w czasie pierwszego remontu samochód musiał mieć z 250 tyś km, albo mniej, ale strasznie dostawał po <dupa>. Reasumując – wymiana samych pierścieni i panewek, oraz drobny "lifting" głowicy powinno wystarczyć na kilkadziesiąt tyś km..
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 08:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Postprzez Grzyby » 24 wrz 2008, 09:48

domingez napisał(a):Jaksa taki remoncik rzędówki FS wykonuje za ok. 5000 zł

Grzyby napisał(a):Mnie "remont" z częściami (w tym 4 nowe tłoki) kosztował 1650zł.

:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez domingez » 24 wrz 2008, 10:31

Grzyby napisał(a):Mnie "remont" z częściami (w tym 4 nowe tłoki) kosztował 1650zł.

Oto rozpiska cen jaką otrzymałem od jednego z serwisów Mazdy ( oczywiście wszystko ori ) :

pierścienie tłokowe 1100
panewki korbowodowe 440
panewki główne 670
uszczelki 940 :| :|

Na zamiennikach pewnie będzie dużo taniej tylko czy jakość zamienników jest odpowiednia ? Jaksa nie robi tego w zamiennikach, bo, podobno, są teraz kiepskiej jakości. Stąd chyba taka cena remontu :]
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Grzyby » 24 wrz 2008, 10:41

domingez napisał(a):czy jakość zamienników jest odpowiednia ?

90kkm po robocie i było ok – ile zamierzasz zjeździć? Dłużej?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez domingez » 24 wrz 2008, 10:48

Grzyby napisał(a):90kkm po robocie i było ok – ile zamierzasz zjeździć?

No tak, zgadzam się, jest to jakiś argument. Mimo wszystko zamienniki nie wszędzie zdają egzamin, nawet na krótką ( kilkuletnią ) metę. Ot, choćby uszczelki. Były już tutaj posty by na nich jednak nie oszczędzać. Czy robiłeś remont FS-a ?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Grzyby » 24 wrz 2008, 10:53

domingez napisał(a):robiłeś remont FS-a ?

aha -----> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59945

Za dużo tych tematów jest dokładnie o tym samym ........
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6