Jakie świece zapłonowe do 626 GF/GW ?

Postprzez Radex » 1 lip 2012, 17:47

Dominator napisał(a): Denso K20PR-U

czemu lepsze? napisz swoje odczucie dlaczego były w/g Ciebie lepsze. i jak dlugo wytrzymaly

jaka cena takich świec?

ja mam teraz Denso VK16 odpowiedniki fabrycznych. irydowo żrodkowe niby do gazu, póki co trzymają się dzielnie już ponad rok. ale do tanich nie należą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Baku86 » 9 lip 2012, 00:04

Radex napisał(a):ja mam teraz Denso VK16 odpowiedniki fabrycznych. irydowo żrodkowe niby do gazu, póki co trzymają się dzielnie już ponad rok. ale do tanich nie należą

radex i jakie odczucie jezeli chodzi o te swieczki? warto wydac ponad 50zl/szt czy lepiej standard bkr6e?
pozdrowienia
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez Yogi300 » 10 lip 2012, 01:43

Ja mam NGK Laser line irydowe do gazu po 65zł sztuka i wytrzymały 30 tys. -niecałe 2 lata
Na początku super równiutka praca ale teraz zaczynają szwankować obroty na jałowym więc będę zmianiał ale chyba na normalne NGK BKR6 których używałem w poprzednim autku i nie narzekałem a cena przystępna i można wymieniać choćby co pół roku
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 17:23
Posty: 15
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 626 GW 2.0 85kW LPG 1998

Postprzez Dominator » 10 lip 2012, 01:57

Radex napisał(a):
Dominator napisał(a): Denso K20PR-U

czemu lepsze? napisz swoje odczucie dlaczego były w/g Ciebie lepsze. i jak dlugo wytrzymaly

jaka cena takich świec?

ja mam teraz Denso VK16 odpowiedniki fabrycznych. irydowo żrodkowe niby do gazu, póki co trzymają się dzielnie już ponad rok. ale do tanich nie należą
Moze to moje subiektywne odczucie ale samochód wydawał mi się bardziej żywiołowy, lepiej wkrecal sie na obroty. Cena świec denso o których wspomniałem, w granicach BKR6E. Przejechalem na denso cos ok 20kkm na gazie, wczesniej jeździły na benzynce ale nie wiem ile. Wiem ze byly stosowane fabrycznie w GE, tak mowi katalog. Zaryzykuję i zamontuje raz jeszcze, tanie są wiec warto, nie będę za świece płacił ponad stowe za komplet ;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Radex » 10 lip 2012, 08:00

Baku86 napisał(a):radex i jakie odczucie jezeli chodzi o te swieczki? warto wydac ponad 50zl/szt czy lepiej standard bkr6e?
pozdrowienia

póki co spisują się dobrze, zapłon jest jak ta lala. ale jeszcze za wcześnie żeby je oceniać czy się opłaca je kupować bo przejechałem na nich dopiero jakieś 20tyś km.

wiem jedno. tych droższych NGK świec się nie opłaca.

Yogi300 napisał(a):Ja mam NGK Laser line irydowe do gazu po 65zł sztuka i wytrzymały 30 tys. -niecałe 2 lata
Na początku super równiutka praca ale teraz zaczynają szwankować obroty na jałowym więc będę zmianiał ale chyba na normalne NGK BKR6 których używałem w poprzednim autku i nie narzekałem a cena przystępna i można wymieniać choćby co pół roku

dokładnie. mi NGK te katalogowe pzfr6 czy jakoś tak (już nie pamiętam dokładnego modelu; ~60zł sztuka) też wytrzymały około 30tyś. km = 240zł / 30.000 km
a zamienniki bkr6e wytrzymują w zależności od 10 do 15 tyś km. załóżmy że wymieniamy je co 10 tyś. km to = 110zł / 30.000 km
wychodzi 2 razy taniej tylko po prostu trzeba sobie częściej je wymienić, np podczas każdej wymiany oleju :)

Dominator w takim razie te świece które podałeś też warto stosować jako zaminniki.
ja te swoje denso vk16 kupilem z ciekawosci, ale jedno jest pewne... nie opłaca się ładować tych super hiper mega wypasionych świec po 60zł sztuka bo te tańsze przy częstszej wymianie wychodzą 2 razy taniej a i tak jedzie się dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Dominator » 10 lip 2012, 08:32

Zerknalem do zapisków. Na denso zrobilem ponad 24kkm, końcówka z szarpaniem. A na obecnych BKR6E przejechane jest wlasciwie 19,8kkm. W NGK dla przypomnienia odstęp zmniejszony do 0.7mm.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez maxim_wawa » 11 lip 2012, 14:18

Radex dłuższa żywotność świec ma racje bytu w kraju gdzie jakichkolwiek napraw w aucie dokonuje tylko ASO a koszt robocizny zabija i zakładając ze użytkownik się nie dotyka sam w ogóle

bo w takim wypadku do kosztu świec dochodzi koszt robocizny i wtedy kalkulacja jest z goła odwrotna

taka sytuacje często można zaobserwować w UK – lidzie się po prostu nie znają wiec nie dotykają a mechanicy są bardzo drodzy – wiec koszt częstszej wymiany wielokrotnie pochlania oszczędność na samych podzespołach

za granica ludzie robią TAAAKIEEE oczy jak się dowiadują ze u nas przynajmniej te 35-50 % "świadomych" użytkowników większość prostych napraw i wymian wykonuje samodzielnie, wielu moich kolegów zostało w UK i Irlandii mechanikami tak z ulicy bo sie okazało że maja wiedzę mechaniczną na poziomie słabego warsztatu (czyt. robią coś a nie tylko wymieniają moduły)

koniec OT

ja na swoich boschach już zrobiłem trochę i nadal są jak nowe
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Radex » 11 lip 2012, 14:27

nie porównujmy zachodu do nas.
po 1 my nie mamy tyle kasy żeby jeździć z wymianą świec do aso
po 2 mamy takie cechy narodowe jak zaradność, spryt i z tego korzystamy bo wymiana świec to 2minuty na parkingu z kluczem i odpowiednią nasadką którą da się kupić za kilka złotych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez rumunn95 » 22 lip 2012, 11:12

co sadzicie o tych swieczkach cena dobra ale czy one sa cos warte?
http://sklep.trans-auto.com.pl/index.ph ... r14zc.html
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez mrmagic2 » 22 lip 2012, 11:57

Nie lepiej kupić Denso K16TT zalecane do naszych mazd przerwa 0,8 mm zamiennik platynowych cena 14zł za sztukę sprawują się świetnie polecam
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 16:20
Posty: 22
Auto: Mazda 323f 1.6 1990r –>
Mazda 626 2.0 115 KM 2000r –> Mazda 6 2.0 DISI 155KM 2010r

Postprzez har7ok » 22 lip 2012, 20:54

mrmagic2 napisał(a):Nie lepiej kupić Denso K16TT zalecane do naszych mazd przerwa 0,8 mm zamiennik platynowych cena 14zł za sztukę sprawują się świetnie polecam


Następnym razem muszę się targować ze sklepem, dałem 15zł ;)
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez maniek070 » 25 gru 2012, 23:11

mógłby ktoś dobrać mi optymalną świecę, bo tak czytam ten wątek i już się pogubiłem jaka będzie dobra, samochód to 626 GF 2.0 97r. hatchbeck benzyna gaz, musze wymienić przewody i świece, przewody już decyzja padła że NGK, tylko jeszcze jakie świece ? dobrze by było tak nie więcej niż 20 zł za sztuke...
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez Baku86 » 26 gru 2012, 00:10

maniek070 napisał(a):mógłby ktoś dobrać mi optymalną świecę, bo tak czytam ten wątek i już się pogubiłem jaka będzie dobra, samochód to 626 GF 2.0 97r. hatchbeck benzyna gaz, musze wymienić przewody i świece, przewody już decyzja padła że NGK, tylko jeszcze jakie świece ? dobrze by było tak nie więcej niż 20 zł za sztuke...

ngk nr 28 jak dobrze pamietam bkr6e :) ja na nich latam i nic sie nie dzieje zlego jak na razie a raptem ok 40zl za 4 sztuki :D
pozdro milych swiat
a co do przewodow to ja mam jakies tanie janmor'a i juz rok przelataly ok 20tys. i na razie ok ale wszyscy polecaja ngk na forum wiec ja tez sie dolacze :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez maniek070 » 26 gru 2012, 01:01

czyli coś takiego

moto.allegro.pl/swieca-zaplonowa-ngk-v-line-28-bkr6e-audi-i2855482112.html

zastanawia mnie tylko dlaczego nie są akurat dla gf-ki skoro podchodzą? w czym jest różnica między tymi dedykowanymi za 40 zł sztuka?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez maxim_wawa » 30 gru 2012, 12:30

bo tak ma w katalogu NGK, może być różnica w gwincie, w ciepłocie, w szczelinie elektrody, w wysunięciu elektrody

gość nie wnika mając w ofercie masę modeli, kopiuje z katalogu i tyle

Dopisano 30 gru 2012 11:34:

maxim_wawa napisał(a):bo tak ma w katalogu NGK, może być różnica w gwincie, w ciepłocie, w szczelinie elektrody, w wysunięciu elektrody

gość nie wnika mając w ofercie masę modeli, kopiuje z katalogu i tyle


należy pamiętać, że świeczki trzeba od czasu do czasu przejrzeć, zobaczyć jaki jest nalot (to daje sporo informacji) i w razie czego – oczyścić/wymienić, czasami trzeba poprawić przerwę na elektrodzie bo potrafi się zmienić z czasem

a najważniejsze zdrowe kable WN bo bez nich nawet super świeca nie będzie działać
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez maniek070 » 1 sty 2013, 21:45

dzięki za informacje
na moj problem ze skaczacymi obrotami nowe swiece i przewody nie pomogły, ale auto jest żywsze, o tym już w innym wątku, nie znam się za bardzo na diagnostyce po świecach, czy po zdjęciu świecy będzie mógł ktoś coś powiedzieć na ten temat?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez Gregory » 2 sty 2013, 12:30

Ja po wcześniejszym właścicielu latałem na Denso K20R-U, jeździło dość poprawnie na przerwach 0.9mm <co?> , może i dlatego kable szybciej padły. Teraz mam NGK BKR6E, przerwa na 0.7mm. Cena za 4 sztuki 36PLN, dedykowane irydowe 35PLN za sztukę :|

maxim_wawa napisał(a):
należy pamiętać, że świeczki trzeba od czasu do czasu przejrzeć, zobaczyć jaki jest nalot (to daje sporo informacji) i w razie czego – oczyścić/wymienić, czasami trzeba poprawić przerwę na elektrodzie bo potrafi się zmienić z czasem

Tak też zrobię za kilka tyś. km, przy okazji pomiaru ciśnienia na cylindrach.

Troszkę poza tematem:
Jak to jest, że inne auta które miałem, jeździły na LPG minimum po 40 tyś km. 323F BG zrobiłem ponad 90tyś km. bez wymiany świec, przewodów przy poprawnej jeździe(LPG)
Natomiast GF/GW są głosy że 15-30 tyś km. i do wymiany.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez tommy136 » 2 sty 2013, 15:14

Witam,
Mam zamiar zmienić świece. Mazda 626 GF 136 km, 98r. Coś myślałem o NGK BKR6E. Będą one pasowały?
Mam LPG, te mogą być? :http://filterki.pl/pl/swieca-zaplonowa-ngk-v-line-28-bkr6e-4szt.html
Pozdrawiam
Mazda 626 GF 2.0 16V 136 km 98r.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2011, 16:15
Posty: 8
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 136 km 98r.

Postprzez Gregory » 2 sty 2013, 17:28

Gdybyś przeczytał ten temat(nawet ostatnie dwie strony), to byś znał odpowiedź.
Dedykowane są inne, ale auto na tych jeździ, niestety producent nie podaje prawidłowej ciepłoty świec, więc nie można zweryfikować jaka jest różnica.

edit:Doczytałem trochę. NGK jednak podaje oznaczenia, jak rozszyfrować parametry świecy.
Więc dedykowana PZFR6F-11 oraz BKR6E-11 mają taką sama wartość cieplną. Ogólnie są zbliżone parametrami.
http://www.ngk.de/fileadmin/templates/Dokumente/PL/downloads_not_used_in_downloadarea/ngk_code_zuendkerzen_pl.pdf
Ostatnio edytowano 4 sty 2013, 16:46 przez Gregory, łącznie edytowano 1 raz
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

PostTen post został usunięty przez siegu 6 sty 2013, 23:05.
Powód: Post pod postem.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6