Regulacja zaworów Mazda 626 z 2001r.

Postprzez glajt800 » 31 maja 2015, 02:28

Witam.
Czy w Maździe 626 z 2001 r. 2.0 136KM trzeba przeprowadzać regulację zaworów bo mnie się mechanicy pytają czy ten model tego wymaga czy tylko wymienia się szklanki? Jeżdzę na LPG.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Jacek
Początkujący
 
Od: 31 paź 2009, 16:58
Posty: 15
Skąd: Krapkowice

Postprzez Madziek » 31 maja 2015, 10:07

Ten silnik nie ma szklanek tylko pier....ne płytki, które trzeba szlifować na szlifierce magnetycznej (w miarę potrzeby). Ja jak mam LPG to muszę co 50 tyś regulować bo luzy się kasują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez viktoria » 31 maja 2015, 10:26

glajt800 napisał(a):Czy w Maździe 626 z 2001 r. 2.0 136KM

Ten motor ma DOHC 16 zaworów, i zastosowano w nim t/z samo regulatory (hydrauliczne) i nie ma tu co regulować <oczko>
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 17:13
Posty: 66 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Pasażerka Mazdy 3

Postprzez Dominator » 31 maja 2015, 11:00

fs ponoc ma plytkowa regulacje. Choc w sumie przejechalem ponad 100kkm na gazie i silnik pracuje dobrze. Jakie sa objawy koniecznosci regulacji?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez viktoria » 31 maja 2015, 13:32

Dominator napisał(a):fs ponoc ma plytkowa regulacje

Obrazek
Mowa w temacie jest o 2.0 100 KW więc tu się nie dłubie :P
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 17:13
Posty: 66 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Pasażerka Mazdy 3

Postprzez glajt800 » 31 maja 2015, 19:09

Dzięki panowie za odpowiedz. Jak byłem niedawno u obcego mechanika do którego zwykle nie jeźdzę to wyciągnął książkę(katalog) i pokazywał mi jakieś cyferki że w japońskich autach sie robi regulację. Może chciał tylko zarobić. Jeżdzę na gazie już 80kkm a powiedział że należałoby zrobić po 40kkm. A podjechałem do niego bo zapalał mi się check engine i stwierdzono że zaworek podciśnieniowy przepuszcza membrana więc go wymieniłem co kosztowało 230 zł. Niestety niewiem jeszcze czy to była ta przyczyna bo dalej się pali check engine i gaśnie. 2 dni pojeżdzę na zapalonym, 2 dni na zgaszonym i już mnie to troszkę irytuję. Ale to jakby temat na osobną dyskusję. Silnik chodzi ok.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2009, 16:58
Posty: 15
Skąd: Krapkowice

Postprzez viktoria » 31 maja 2015, 19:59

glajt800 napisał(a):Dzięki panowie za odpowiedz

<oczy> Hmm ... :(
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 17:13
Posty: 66 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Pasażerka Mazdy 3

Postprzez glajt800 » 31 maja 2015, 23:35

Paniom tym bardziej dziękuję za odpowiedz. Moje niedopatrzenie. Sorki <glupek2>
Początkujący
 
Od: 31 paź 2009, 16:58
Posty: 15
Skąd: Krapkowice

Postprzez alk80 » 1 cze 2015, 18:19

glajt800 napisał(a):mechanicy pytają czy ten model tego wymaga czy tylko wymienia się szklanki?
radzę zmienić mechaników, to oni mają się znać na autach

jak masz dobrego gazownika to też powinien mieć taką wiedzę, jak druciarz to tylko umie montować i kasować

w sprawach gazu polecam http://lpg-forum.pl/
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez viktoria » 1 cze 2015, 18:30

glajt800 napisał(a):Sorki

<spoko>
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 17:13
Posty: 66 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Pasażerka Mazdy 3

Postprzez rav 75 » 1 cze 2015, 19:50

viktoria napisał(a):
Dominator napisał(a):fs ponoc ma plytkowa regulacje

Obrazek
Mowa w temacie jest o 2.0 100 KW więc tu się nie dłubie :P

Gdzie szanowna forumowiczka znalazła takie informacje? Co to za książka? W autach BJ,CP,GF/GW z silnikami FP/FS, a nawet NB z silnikiem BP po 2001 roku (to wiem na pewno) są płytki.
rav 75
 

Postprzez MariuszTG » 1 cze 2015, 22:10

Manual, z którego pochodzą wyżej wymienione zapisy dotyczy prawdopodobnie starszych mazd gdzie były montowane silniki benzynowe – F6 (1.6) , F8 (1.8) i FE (2.0), które nie były montowane w 626 GF. W GF montowane były FP (1.8) i FS (2.0) gdzie wg mnie zawory się reguluje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez viktoria » 2 cze 2015, 20:31

glajt800 napisał(a):Czy w Maździe 626 z 2001 r. 2.0 136KM

Jak już pisałam, w temacie nie ma podanego typu silnika. Z podanej pojemności i mocy wynika iż jest to motor z głowicą DOHC
rav 75 napisał(a):Co to za książka?

Serwisowa, Szanowny kolego ;)
rav 75 napisał(a):W autach BJ,CP,GF/GW z silnikami FP/FS,

Aaaaa, w temacie nie ma o tym mowy :P .......................................... :)
Tak więc mój opis nie jest wzięty z powietrza <oczko>
Obrazek
Tyle ode mnie, w przyszłości powinno się bardziej sprecyzować temat.

Pozdrawiam papa
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 17:13
Posty: 66 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Pasażerka Mazdy 3

Postprzez Dominator » 2 cze 2015, 20:35

Silnik z rysunku, wyglada jak w 626GD, znaczy pokrywa zaworow ;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez glajt800 » 2 cze 2015, 20:44

No to w końcu robić tą regulację czy nie?
glajt800
Początkujący
 
Od: 31 paź 2009, 16:58
Posty: 15
Skąd: Krapkowice

Postprzez viktoria » 2 cze 2015, 20:46

Dominator napisał(a):wyglada jak w 626GD

Czyli że Diesel ?? no ten to ma regulację płytkami ;)
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 17:13
Posty: 66 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Pasażerka Mazdy 3

Postprzez alk80 » 2 cze 2015, 20:59

nie diesel, GD to oznaczenie modelu

kolega może nie podał typu silnika, ale podał rocznik, to daje podpowiedź jakie silniki były montowane w tym aucie

jak już wspomniałem radzę zmienić mechanika, na takiego który ma wiedzę o mechanice a nie jest tylko wymieniaczem który podpiera się komputerem który podpowiada co się zepsuło
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez MariuszTG » 2 cze 2015, 21:03

Skan z instrukcji obsługi Mazdy 626 GF/GW
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez viktoria » 2 cze 2015, 21:06

alk80 napisał(a):nie diesel, GD to oznaczenie modelu

Oooo, dziękuję <oczko>
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 17:13
Posty: 66 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Pasażerka Mazdy 3

Postprzez rav 75 » 3 cze 2015, 05:16

Przepraszam, użyłem szukajki,wyszło mi coś takiego:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=424&t=99648&hilit=regulacja+zawor%C3%B3w
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=424&t=140354&p=2381483&hilit=luzy+zaworowe#p2381483
I ostatni link z opisem regulacji:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=424&t=125909&hilit=luzy+zaworowe
Temat dotyczy silnika 2.0 136 km. więc powyższe linki są jak najbardziej aktualne. Sugerowałbym zmianę książki serwisowej na ciut świeższą... <oczko>
rav 75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron