2.0 98r benzyna/gaz rano ciężko odpala/ efekt rozładowanego akumulatora
Strona 1 z 1
Po przeszukaniu forum nadal nie mam jasności co do problemu jaki pojawił się w mojej Mazdzie 626 z 98roku. Silnik 2.0 116KM kombi benzyna + gaz sekwencja Stag 300.
Problem występuje przy odpalaniu. Świece i kable sa praktycznie nowe, akumulator nowy ma około pół roku, jest to Bosch S4 (ponoć japoński) o parametrach oryginalnych zalecanych do owej 626.
Przy minusowych temperaturach po nocy podczas pierwszego odpalenia trochę dłużej trzeba kręcić silnik (około 6 sekund) ale zawsze odpala, tylko że podczas kręcenia wydaje się jakby akumulator był rozładowany i zaraz padnie.. tylko ze dzisiaj pomiar przed odpaleniem pokazał ponad 12V a po odpaleniu pokazje ponad 14V czyli wszystko wydawałoby się ok.
Skąd ta ciężkość odpalenia (efekt rozładowanego akumulatora) ?
Po porannym odpaleniu w ciągu dnia problem już nie występuje.
Na pewno jutro podjadę gdzieś żeby sprawdzili akumulator pod kątem mocy rozruchowej. Dodam tylko, że powodem wymiany akumulatora była nagła awaria poprzedniego, a dokładnie trzymał 12V ale nie miał już odpowiedniej mocy rozruchowej..
Z forum można by jeszcze brać pod uwagę takie przyczyny jak: alternator, pompa paliwowa lub stacyjka i immobilizer. Jeżeli akumulator okaże się sprawny to będę szukał dalej, ale może ktoś miał podobnie i mnie nakieruje?
Ewentualnie czy coś w samochodzie może niszczyć akumulator pod względem mocy rozruchowej?
Problem występuje przy odpalaniu. Świece i kable sa praktycznie nowe, akumulator nowy ma około pół roku, jest to Bosch S4 (ponoć japoński) o parametrach oryginalnych zalecanych do owej 626.
Przy minusowych temperaturach po nocy podczas pierwszego odpalenia trochę dłużej trzeba kręcić silnik (około 6 sekund) ale zawsze odpala, tylko że podczas kręcenia wydaje się jakby akumulator był rozładowany i zaraz padnie.. tylko ze dzisiaj pomiar przed odpaleniem pokazał ponad 12V a po odpaleniu pokazje ponad 14V czyli wszystko wydawałoby się ok.
Skąd ta ciężkość odpalenia (efekt rozładowanego akumulatora) ?
Po porannym odpaleniu w ciągu dnia problem już nie występuje.
Na pewno jutro podjadę gdzieś żeby sprawdzili akumulator pod kątem mocy rozruchowej. Dodam tylko, że powodem wymiany akumulatora była nagła awaria poprzedniego, a dokładnie trzymał 12V ale nie miał już odpowiedniej mocy rozruchowej..
Z forum można by jeszcze brać pod uwagę takie przyczyny jak: alternator, pompa paliwowa lub stacyjka i immobilizer. Jeżeli akumulator okaże się sprawny to będę szukał dalej, ale może ktoś miał podobnie i mnie nakieruje?
Ewentualnie czy coś w samochodzie może niszczyć akumulator pod względem mocy rozruchowej?

Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
- Od: 16 paź 2010, 10:27
- Posty: 18
- Skąd: Kielce
- Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi
Wojtti napisał(a):Ewentualnie czy coś w samochodzie może niszczyć akumulator pod względem mocy rozruchowej?
Dodał bym jeszcze rozrusznik – w zasadzie od tego zaczął. Może się zaciera na łożyskach i wykończył Ci poprzedni aku i zaraz może ukatrupić i ten.
szerokości
grzech
grzech
Akumulator był teraz sprawdzony pod kątem poboru pradu po zamknięciu auta i wyłączonym silniku. Nic nie kradnie potajemnie mocy. Sprawdzał mi to kolega mechanik u którego likwiduję usterki. On też zasugerował, że trzeba będzie spojrzeć w rozrusznik i na środę jesteśmy umówieni. Pewnie to to, nigdy się nie mylił.
Dzięki też za odp na forum, w czwartek dodam post czy to było przyczyną.
Dzięki też za odp na forum, w czwartek dodam post czy to było przyczyną.

Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
- Od: 16 paź 2010, 10:27
- Posty: 18
- Skąd: Kielce
- Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi
Skoro mówisz, że takie problemy występują na mrozie, to ja obstawiam olej. Gęsty na mrozie stawia duże opory dla rozrusznika, ale tylko rozruch, drugi raz nawet po minucie jak będziesz odpalać powinno być ok. Może to sprawdzić, przynajmniej przyczynę wyeliminujesz. Odpal na zimno, zgaś nawet po 15 sekundach i znów odpal.
Jaki lejesz olej? 15W40??
Jaki lejesz olej? 15W40??
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Gregory napisał(a):Skoro mówisz, że takie problemy występują na mrozie, to ja obstawiam olej.
Proszę Cię – jaki by musiał być ten olej, by sprawny rozrusznik nie mógł go ruszyć w silniku benzynowym?:)
Miałem wcześniej almerę w dizlu i odpalała na 2x większym mrozie.
szerokości
grzech
grzech
Wojtti napisał(a):Ewentualnie czy coś w samochodzie może niszczyć akumulator pod względem mocy rozruchowej?
mróz kolego, mróz. sprawność się obniża nawet o połowe. niektórzy w ogóle nie odpalają
Olej zalany jest 10W40 i nie jest stary żeby nie miał swoich właściwości... dlatego raczej wątpie że olej mógłby być przyczyną. Ciężko kręcący się rozrusznik predzej mnie przekonuje. Co do akumulatora to by było dziwne że nowy aż tak stracił swoje parametry przez -15 stopni. Poza tym to benzyna, a w zimę z żadnym benzyniakiem nie mialem problemu z rozruchem nawet przy dwa razy wiekszych mrozach..
jutro oddam do sprawdzenia, jak nie rozrusznik to poszuka się dalej
Faktem jest to, że po odpaleniu za jakiś czas jak wyłączę silnik, to odpala już lekko, problem pojawia się tylko przy odpalaniu rano w sumie. Nawet jak pod wieczór mam jechać to odpala normalnie, no może delikatnie ciężej..
Faktem jest to, że po odpaleniu za jakiś czas jak wyłączę silnik, to odpala już lekko, problem pojawia się tylko przy odpalaniu rano w sumie. Nawet jak pod wieczór mam jechać to odpala normalnie, no może delikatnie ciężej..

Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
- Od: 16 paź 2010, 10:27
- Posty: 18
- Skąd: Kielce
- Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi
Wojtti napisał(a):Faktem jest to, że po odpaleniu za jakiś czas jak wyłączę silnik, to odpala już lekko, problem pojawia się tylko przy odpalaniu rano w sumie. Nawet jak pod wieczór mam jechać to odpala normalnie, no może delikatnie ciężej..
To Ci powiem, że usterka dość upierdliwa i nie każdy mechanik Ci znajdzie przyczynę.
Ja tam się nie znam, ale znając prąd rozruchowy rozrusznika trzeba by się w niego wpiąć właśnie rano i sprawdzić ile łyka tych Amperów.
szerokości
grzech
grzech
Tak samo było w przypadku falujących obrotów i spadania ich tak, że samochód potrafił gasnąć po wciśnięciu sprzęgła. Możliwości było wiele i każdy sugerował coś innego, jednak mój znajomy mechanik z miejsca obstawiał to, co okazało się faktyczną przyczyną. Mam badzieję że i teraz trafnie ocenił usterkę, bo nie byłoby chyba nic gorszego niż szukać problemu dalej.

Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
- Od: 16 paź 2010, 10:27
- Posty: 18
- Skąd: Kielce
- Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi
grzech_z napisał(a):Gregory napisał(a):Skoro mówisz, że takie problemy występują na mrozie, to ja obstawiam olej.
Proszę Cię – jaki by musiał być ten olej, by sprawny rozrusznik nie mógł go ruszyć w silniku benzynowym?:)
Miałem wcześniej almerę w dizlu i odpalała na 2x większym mrozie.
Ehhh, nie lubię wdawać się w zbędną polemikę.
Proszę Cię, skoro się nie znasz, to się nie wypowiadaj, z szacunkiem do Twojej osoby.
Prąd rozruchowy, gdzie i czym zmierzysz? Poza tym prąd rozruchowy znamionowy w takim mrozie ma się nijak do rzeczywistości. Silnik i jego elementy ruchome są zastane i rozrusznik na pierwszy start może brać około 15% więcej amperów od znamionowego.
Akumulator wraz ze spadkiem temp. traci swoje pierwotne(znamionowe) właściwości, które są podawane przy +25 stopniach, przy -15stopniach będzie to około 30% mniej (energii), Nie będę tu szczegółowo wyliczał bo z głowy już nie pamiętam, a notatki są 2000km ode mnie.
Olej jak najbardziej może mieć duży wpływ na rozruch w duży mróz, Może jakiś mechanik się jeszcze wypowie
Prawie nowy akumulator może nie domagać, jeśli jeździsz na krótkich odcinkach, to bateria będzie ciągle niedoładowana.
Gdy nałoży się kilka problemów na raz, także tych które koledzy wyżej wymienili, to któregoś dnia zabraknie tej energii do rozruchu
Ot kończę ten mój długi wywód.
Pozdrawiam
Mazdaspeed
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Gregory napisał(a):Prąd rozruchowy, gdzie i czym zmierzysz?
Bez problemu
Czym? np. miernik CMP-1000, posiada zapis max/min wartości zmierzonych

http://www.sonel.pl/sites/default/files ... 9waska.pdf
Gdzie?
No na pewno trzeba dojść do auta
Miernikiem bez problemu zmierzę napięcie ładowania, prąd rozruchu, sprawność świec żarowych, spadek napięcia przy rozruchu itp. Na podstawie takich pomiarów można sporo powiedzieć o aku, alternatorze, rozruszniku czy "uciekającej" energii
-
miro62
Olej wykluczam bo jest prawie nowy 10w40, ale zgodzić się muszę z możliwym niedoładowaniem aku z powodu jazdy na krótkich odcinkach, akurat takowe w ostatnim czasie występują i pierwsze pytanie jakie mi znajomy zadał to czy ładowałem aku, ale tego nie robiłem bo nie mam prostownika obecnie. Wiem że on mnie nigdy nie okantuje i jeśli się okaże że trzeba było naładować aku to to zrobi i mnie nic nie skasuje, a jak to coś innego to naprawi.

Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
- Od: 16 paź 2010, 10:27
- Posty: 18
- Skąd: Kielce
- Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi
Gregory
Wojtti mam wrażenie, że temat założyłeś tylko z nudów bo i tak bezgranicznie wierzysz swojemu mechanikowi, który jak mówisz i tak Ci to naprawi.
My podaliśmy Ci możliwe powody, ale Ty i tak je podważasz/wykluczasz.
Ehh...
http://www.zapsznajder.republika.pl/poradnik.html

Wojtti mam wrażenie, że temat założyłeś tylko z nudów bo i tak bezgranicznie wierzysz swojemu mechanikowi, który jak mówisz i tak Ci to naprawi.
My podaliśmy Ci możliwe powody, ale Ty i tak je podważasz/wykluczasz.
Ehh...
http://www.zapsznajder.republika.pl/poradnik.html
Każdą uwagę biorę pod uwagę o czym też wspominałem wyżej. Do osób nudzących się nie należę, temat zakładam na forum tylko wtedy kiedy uznaję go za słuszny. Jak widać na forum ile osób tyle może być pomysłów, jedne są prawdopodobne, inne z kolei wyssane z palca. Jeśli miałbym przytaknąć na każdy z pomysłów wydałbym na samo szukanie przyczyny wiecej pieniędzy niż jest warty samochód. Tak samo było w przypadku falujących obrotów. Pomysły sięgały nawet kosztów powyżej 1000zł. Ostatecznie dzięki mechanikowi któremu tak "wierzę" ograniczyło się to do 100zł. Wspólne szukanie przyczyny na forum ma na celu znalezienie problemu i jeśli ktoś miał coś podobnego u siebie a naprawa okaże się banałem który można samemu naprawić, to po co tracić pieniądze na mechaników? Wg mnie oznaką nudy jest pisanie postów tego typu jak wyżej, że napisałem post z nudów
nic nie wnoszący do tematu.
Wracając do tematu, rozrusznik został naprawiony, samochód pali na dotyk. Wg mnie koniec tematu.
Wracając do tematu, rozrusznik został naprawiony, samochód pali na dotyk. Wg mnie koniec tematu.

Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
- Od: 16 paź 2010, 10:27
- Posty: 18
- Skąd: Kielce
- Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi
Wojtti napisał(a):(...) Tak samo było w przypadku falujących obrotów. Pomysły sięgały nawet kosztów powyżej 1000zł. Ostatecznie dzięki mechanikowi któremu tak "wierzę" ograniczyło się to do 100zł. (...)
To co zrobiłeś, żeby zlikwidować falowanie obrotów?
zibike napisał(a):Wojtti napisał(a):(...)
To co zrobiłeś, żeby zlikwidować falowanie obrotów?
Siadaj pała – nie uważałeś
Ciesze się, że rozrusznik naprawiony no i że miałem rację:)
Szkoda, że mam tak daleko do Kielc bo bym skorzystał z Twojego mechanika z moimi zaworami.
szerokości
grzech
grzech
grzech_z napisał(a):zibike napisał(a):Wojtti napisał(a):(...)
To co zrobiłeś, żeby zlikwidować falowanie obrotów?
Siadaj pała – nie uważałeśJa wiem co zrobił ale nie powiem – poszukaj sobie:)
Ciesze się, że rozrusznik naprawiony no i że miałem rację:)
Szkoda, że mam tak daleko do Kielc bo bym skorzystał z Twojego mechanika z moimi zaworami.
To Ty jesteś Wojtti? Dziękuję, mistrzu. Pomogłeś mi wielce
viewtopic.php?f=424&t=156537&p=2650729#p2650729
Tutaj jest temat odnośnie falujących spadających obrotów
Tutaj jest temat odnośnie falujących spadających obrotów

Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
- Od: 16 paź 2010, 10:27
- Posty: 18
- Skąd: Kielce
- Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6