Ustawienie zaworu IAC na problemy z obrotami 1,8 FP

Postprzez wedkarz85 » 26 paź 2012, 20:15

Jet to czujnik temperatury płynu
ten przekazuje wartośći do ecu
a co ci z nim się dieje takiego
termostat się otwira przy 84st.c
tek 90 to hyba ok
jest kilka sposobów na sprawdzenie
powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez mezzanine » 26 paź 2012, 22:43

na zimnym silniku mi gaśne i obroty falują. żeby nie powielać postu w tym wątku, napisałem tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2408141#p2408141
ogólnie jak silnik jest ciepły wszytko jest ok. ale na zimnym obroty wariują i często też gaśnie i mocy nie ma.
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2010, 11:29
Posty: 41
Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97

Postprzez wedkarz85 » 27 paź 2012, 10:40

nie doczytałem troche
przy tych objawach to tylko zaczyna się od czujnika temperatury
ja wymieniłem na FAE 33735 ale umnie był troche inny proglem
daj znać jak pomoże
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez rumunn95 » 27 paź 2012, 17:54

mozesz rozwinac jaki proglem miales ?bo u mnie na zimnym tez czasem dostaje czkawki i nie wkreca sie na obroty, swice nowe kable maja niewiele
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez wedkarz85 » 28 paź 2012, 10:27

Dużo by pisać generalnie z obrotani od 1.5 roku teraz doszedłem do takiego etapu że obroty nie faluję nie spadają pod obciążeniem pozostał mi tylko jeden mankament
czasami po odpaleniu mam bieg jałowy na poziomie 1100 obr
niema znaczenia czy zimny czy ciepły był odpalony
w sumie pracuje po godzinach jako mechanik z kolego
i taki traf że mamy dwa kompy auto kom i kts boscha a mazda nie łączysię z nimi
rumunn95 twuj proglem na gazie i bęzynie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez rumunn95 » 28 paź 2012, 10:34

zawsze pali na pb na lpg nie sprawdzalem ogolnie jest tak ze na zimnym np po nocy zapalam obroty niecale 2tys (ssanie) ruszam obroty spadaja do okolo 500 talepie silnikiem przez pare sekund (nie reaguje na gaz) i problem znika wiecej sie to nie powtarza tylko raz na kilka odpalen po nocy ,jedyny blad jaki mi pokazuje to P1632 Smart alternator faults sensor/circuit malfunction
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez mezzanine » 31 paź 2012, 14:39

wedkarz85 napisał(a):nie doczytałem troche
przy tych objawach to tylko zaczyna się od czujnika temperatury
ja wymieniłem na FAE 33735 ale umnie był troche inny proglem
daj znać jak pomoże

niestety to nie czujnik temperatury był problemem. nic się nie zmieniło po wymianie. teraz już nie wiem gdzie dalej szukać przyczyn problemu.
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2010, 11:29
Posty: 41
Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97

Postprzez rumunn95 » 31 paź 2012, 20:16

a robiles reset kompa?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez wedkarz85 » 1 lis 2012, 14:12

co do problemu mezzanine stawiał bym na pompe paliwa może pracować ale czasami przycina się
koszt pompy niewielki
to jedyna żecz ktura wydaje się najbardziej prawdopodobna
powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez mezzanine » 10 gru 2012, 00:56

ciekaw jestem czy przyczyną mogą być stare przewody wysokiego napięcia? i czy możliwe, że jest różnica w pracy silnika na benzynie i gazie na starych przewodach WN? tzn. na gazie silnik niechętnie wchodzi na obroty, faluje, nieraz pali jakby jeden cylinder nie dopalał. na benzynie jest wsio okej. wczoraj sprawdziłem te przewody w ciemnym polu – widać jak się normalnie jarzą. więc do wymiany są tak czy inaczej ale czy możliwe, że jest różnica w pracy na benzynie i gazie z powodu przewodów WN? jakie są wasze doświadczenia w tym temacie?
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2010, 11:29
Posty: 41
Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97

Postprzez kolo_00 » 10 gru 2012, 10:33

Podsumuwując temat regulacji to zawsze ale to zawsze nalezy regulowac bypas w trybie serwisowym czyli na rozgrznym zrobić mostek w gnieździe diagnostic pomiedzy ten a gnd i wtedy zobaczyć na uruchomionym silniku jakie będą obroty!!! <cisza> U mnie byly w trybie serwisowym 500 i podnioslem je na 750 i rozwiązalem problem opadanie obrotów na 500 i powrotu na 750 po wysprzęgleniu teraz idealnie po ustawieniu w trybie serwisowym schodza na 1100 szybko i potem powolutku na 750 bez falowania na 500 i potem zaraz norma 750 innmi pisali ze to problem egr a tu dupa komp musi pobrać sobie parametry. I to jest tak zwana adaptacja przepustnicy w fs z linka :) Zawsze ustawiamy w trybie serwisowym wolne obroty sruba bypasu, a iac (krokowca) nie ruszać tym imbusem na 2,5 jak mielismy go od nowości
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez rumunn95 » 10 gru 2012, 22:04

kolo w drugim temacie juz piszesz glupoty, napewno jestes pewien ze gfki po 98r PB posiadaja pin TEN ? i mozna je wprowadzic w tryb serwisowy za pomoca zworki ? , przejżyj parę tematów zanim cos napiszesz.
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez kolo_00 » 11 gru 2012, 00:22

rumunn95 jeżeli masz obd 1 to jest ten oraz gnd jest. A jak masz gf z 98 to masz obd1 gniazdo, a nie obd-2. Obd-2 bylo po lifcie.
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez maxim_wawa » 11 gru 2012, 08:31

kolo_00 napisał(a):rumunn95 jeżeli masz obd 1 to jest ten oraz gnd jest. A jak masz gf z 98 to masz obd1 gniazdo, a nie obd-2. Obd-2 bylo po lifcie.


człoweiku co ty za głupoty wypisujesz ?? gdzieś ty w GF widział obd1 ??? w GE to sie zgodze
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez rumunn95 » 11 gru 2012, 10:19

maxim <spoko> , kolo zmień dilera bo towar ci szkodzi :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez kolo_00 » 11 gru 2012, 15:24

sam sobie zmień towar!! Maxim chyba za malo znasz gf i gw bo ja widzialem obd 1 w gf
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez rumunn95 » 11 gru 2012, 17:04

spokojnie bez spinki :| ,btw moja jest z 98 przed liftem i ma obd2 ,obd miały chyba nieliczne sztuki z poczatków produkcji tzn 97r
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Gregory » 11 gru 2012, 21:21

Manual by coś pisał o trybie serwisowym oraz o złączu obd1w GF/GW, a z tego co wiem nie pisze.
Ja mam GF z sierpnia 1997r. mogę sprawdzić, co to za złącze, ale ktoś musiał by mnie nakierować, bo nie miałem potrzeby używać złącza.
Ja normalnie regulowałem IAC oraz bypass i działa ok.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez tadziomaru1 » 11 gru 2012, 21:41

W GF/GW niema trybu serwisowego. Powiedziałem, koniec.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rumunn95 » 11 gru 2012, 21:41

jak nie masz pinow bus+ i bus- to masz obd1 na zdjeciu jest moje gniazdo obd2 u dolu znajdziesz je pod maska kolo silnika wycieraczek
Obrazek

dokladnie tadziu ale jest tu jeden osobnik piszacy ciekawe rzeczy
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6