Ustawienie zaworu IAC na problemy z obrotami 1,8 FP
na zimnym silniku mi gaśne i obroty falują. żeby nie powielać postu w tym wątku, napisałem tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2408141#p2408141
ogólnie jak silnik jest ciepły wszytko jest ok. ale na zimnym obroty wariują i często też gaśnie i mocy nie ma.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2408141#p2408141
ogólnie jak silnik jest ciepły wszytko jest ok. ale na zimnym obroty wariują i często też gaśnie i mocy nie ma.
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
mozesz rozwinac jaki proglem miales ?bo u mnie na zimnym tez czasem dostaje czkawki i nie wkreca sie na obroty, swice nowe kable maja niewiele
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Dużo by pisać generalnie z obrotani od 1.5 roku teraz doszedłem do takiego etapu że obroty nie faluję nie spadają pod obciążeniem pozostał mi tylko jeden mankament
czasami po odpaleniu mam bieg jałowy na poziomie 1100 obr
niema znaczenia czy zimny czy ciepły był odpalony
w sumie pracuje po godzinach jako mechanik z kolego
i taki traf że mamy dwa kompy auto kom i kts boscha a mazda nie łączysię z nimi
rumunn95 twuj proglem na gazie i bęzynie
czasami po odpaleniu mam bieg jałowy na poziomie 1100 obr
niema znaczenia czy zimny czy ciepły był odpalony
w sumie pracuje po godzinach jako mechanik z kolego
i taki traf że mamy dwa kompy auto kom i kts boscha a mazda nie łączysię z nimi
rumunn95 twuj proglem na gazie i bęzynie
zawsze pali na pb na lpg nie sprawdzalem ogolnie jest tak ze na zimnym np po nocy zapalam obroty niecale 2tys (ssanie) ruszam obroty spadaja do okolo 500 talepie silnikiem przez pare sekund (nie reaguje na gaz) i problem znika wiecej sie to nie powtarza tylko raz na kilka odpalen po nocy ,jedyny blad jaki mi pokazuje to P1632 Smart alternator faults sensor/circuit malfunction
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
wedkarz85 napisał(a):nie doczytałem troche
przy tych objawach to tylko zaczyna się od czujnika temperatury
ja wymieniłem na FAE 33735 ale umnie był troche inny proglem
daj znać jak pomoże
niestety to nie czujnik temperatury był problemem. nic się nie zmieniło po wymianie. teraz już nie wiem gdzie dalej szukać przyczyn problemu.
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
ciekaw jestem czy przyczyną mogą być stare przewody wysokiego napięcia? i czy możliwe, że jest różnica w pracy silnika na benzynie i gazie na starych przewodach WN? tzn. na gazie silnik niechętnie wchodzi na obroty, faluje, nieraz pali jakby jeden cylinder nie dopalał. na benzynie jest wsio okej. wczoraj sprawdziłem te przewody w ciemnym polu – widać jak się normalnie jarzą. więc do wymiany są tak czy inaczej ale czy możliwe, że jest różnica w pracy na benzynie i gazie z powodu przewodów WN? jakie są wasze doświadczenia w tym temacie?
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
Podsumuwując temat regulacji to zawsze ale to zawsze nalezy regulowac bypas w trybie serwisowym czyli na rozgrznym zrobić mostek w gnieździe diagnostic pomiedzy ten a gnd i wtedy zobaczyć na uruchomionym silniku jakie będą obroty!!!
U mnie byly w trybie serwisowym 500 i podnioslem je na 750 i rozwiązalem problem opadanie obrotów na 500 i powrotu na 750 po wysprzęgleniu teraz idealnie po ustawieniu w trybie serwisowym schodza na 1100 szybko i potem powolutku na 750 bez falowania na 500 i potem zaraz norma 750 innmi pisali ze to problem egr a tu dupa komp musi pobrać sobie parametry. I to jest tak zwana adaptacja przepustnicy w fs z linka
Zawsze ustawiamy w trybie serwisowym wolne obroty sruba bypasu, a iac (krokowca) nie ruszać tym imbusem na 2,5 jak mielismy go od nowości

- Od: 20 wrz 2011, 21:41
- Posty: 113
kolo w drugim temacie juz piszesz glupoty, napewno jestes pewien ze gfki po 98r PB posiadaja pin TEN ? i mozna je wprowadzic w tryb serwisowy za pomoca zworki ? , przejżyj parę tematów zanim cos napiszesz.
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
kolo_00 napisał(a):rumunn95 jeżeli masz obd 1 to jest ten oraz gnd jest. A jak masz gf z 98 to masz obd1 gniazdo, a nie obd-2. Obd-2 bylo po lifcie.
człoweiku co ty za głupoty wypisujesz
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
spokojnie bez spinki
,btw moja jest z 98 przed liftem i ma obd2 ,obd miały chyba nieliczne sztuki z poczatków produkcji tzn 97r
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Manual by coś pisał o trybie serwisowym oraz o złączu obd1w GF/GW, a z tego co wiem nie pisze.
Ja mam GF z sierpnia 1997r. mogę sprawdzić, co to za złącze, ale ktoś musiał by mnie nakierować, bo nie miałem potrzeby używać złącza.
Ja normalnie regulowałem IAC oraz bypass i działa ok.
Ja mam GF z sierpnia 1997r. mogę sprawdzić, co to za złącze, ale ktoś musiał by mnie nakierować, bo nie miałem potrzeby używać złącza.
Ja normalnie regulowałem IAC oraz bypass i działa ok.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
W GF/GW niema trybu serwisowego. Powiedziałem, koniec.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
jak nie masz pinow bus+ i bus- to masz obd1 na zdjeciu jest moje gniazdo obd2 u dolu znajdziesz je pod maska kolo silnika wycieraczek

dokladnie tadziu ale jest tu jeden osobnik piszacy ciekawe rzeczy
dokladnie tadziu ale jest tu jeden osobnik piszacy ciekawe rzeczy
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6