Cykanie Mazda 626 1,8 16V GW
1, 2
Witam
Mam dziwny problem mianowicie jakieś cykanie dochodzi spod maski. Z częstotliwości owych dźwięków domniemywam że nie są to zawory albo panewki. Może ktoś mi pomoże zdiagnozować co to za cykanie.
Filmik wrzuciłem na
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=EfOtITmk ... e=youtu.be [/youtube]
Proszę o pomoc
Mam dziwny problem mianowicie jakieś cykanie dochodzi spod maski. Z częstotliwości owych dźwięków domniemywam że nie są to zawory albo panewki. Może ktoś mi pomoże zdiagnozować co to za cykanie.
Filmik wrzuciłem na
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=EfOtITmk ... e=youtu.be [/youtube]
Proszę o pomoc
- Od: 28 wrz 2012, 08:10
- Posty: 32
- Skąd: Resko
- Auto: Mazda 626 1.8 16 1998
jest taki zaworek miedzy przepustnica a filtrem węglowym, idą od niego wężyki w dwie strony – zwykle to on cyka jak są zbyt wysoko obroty podkręcone na przepustnicy lub IAC ew. jak się zrypał
sam zaworek z wtyczka jest na wysokości przepływomierza
sam zaworek z wtyczka jest na wysokości przepływomierza
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Ok, dzisiaj o 15 kończę robotę pójdę do garażu i to zobaczę, ale obroty są w normie na poziomi 800 – 1000
Dopisano 10 paź 2012, 12:52:
dobra znalazłem jakieś zdjęcie tego silnika mógł by mi ktoś wskazać czerwoną strzałką gdzie znajdę ten tajemniczo cykający zaworek

Dopisano 10 paź 2012, 12:52:
dobra znalazłem jakieś zdjęcie tego silnika mógł by mi ktoś wskazać czerwoną strzałką gdzie znajdę ten tajemniczo cykający zaworek

- Od: 28 wrz 2012, 08:10
- Posty: 32
- Skąd: Resko
- Auto: Mazda 626 1.8 16 1998
zdjecie jest od GE i ciut sie ten osprzet różni
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
w tych okolicach jest ten zaworek (moja komora silnika)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
moze pasek sie wystrzepił i ociera
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
u mnie kiedyś jak skosiło napinacz to pasek rozrządu tak ocierał o czujnik położenia wałka rozrządu, spróbuj go odkręcić i zobacz czy nie jest poobcierany i czy nie ma drobinek z paska wokół, jest wkręcony na jedną śrubkę w pokrywę zaworów o strony rozrządu 
- Od: 5 sty 2012, 20:08
- Posty: 280
- Skąd: Lublin
- Auto: E39 M57D30 02'
W ostatniej chwili zdążyłeś, dobrze że nie zbagatelizowałeś "cykania" 

W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Cześć
Słuchajcie mam problem, chodzi o to że podczas dodawania gazu słychać charakterystyczne cykanie i to dość głośne, problem zdiagnozowałem (chyba) bo tu chodzilo o zawór par paliwa, taki zaworek miedzy przepustnica a filtrem węglowym, idą od niego wężyki w dwie strony... wymieniłem tą część i teraz cykanie nie jest już takie głośne, dopiero po podniesieniu maski i dodanie lekko gazu slychać a przedtem przy zamknietej masce i siedzeniu w srodku samochodu było juz słychac, pytanie jest moje czy to ma tak cykać cicho czy wogle nie powinno cykać a jeśli nie powinno to co jeszcze moge zrobić ? tak jak mowilem wymieniłem ten zawór par paliwa na nowy i mimo wszystko cykanie jest ale ciche, pod opuszczoną maską tego nie słychać. Dzieki za odpowiedz
chciałem jeszcze dodać ze cykanie objawia sie dopiero po chwili jazdy, a tak jak przyjde odpale auto to nie cyka przy dodawaniu gazu, dopiero jak chwile przejade wlacza sie te cykanie, stane otworze maske lekko gazuje to wtedy slychac te cykanie z tym ze tak jak mowie teraz jest juz ono ciche po wymianie zaworu
Pzdr,
Bartek
Słuchajcie mam problem, chodzi o to że podczas dodawania gazu słychać charakterystyczne cykanie i to dość głośne, problem zdiagnozowałem (chyba) bo tu chodzilo o zawór par paliwa, taki zaworek miedzy przepustnica a filtrem węglowym, idą od niego wężyki w dwie strony... wymieniłem tą część i teraz cykanie nie jest już takie głośne, dopiero po podniesieniu maski i dodanie lekko gazu slychać a przedtem przy zamknietej masce i siedzeniu w srodku samochodu było juz słychac, pytanie jest moje czy to ma tak cykać cicho czy wogle nie powinno cykać a jeśli nie powinno to co jeszcze moge zrobić ? tak jak mowilem wymieniłem ten zawór par paliwa na nowy i mimo wszystko cykanie jest ale ciche, pod opuszczoną maską tego nie słychać. Dzieki za odpowiedz
chciałem jeszcze dodać ze cykanie objawia sie dopiero po chwili jazdy, a tak jak przyjde odpale auto to nie cyka przy dodawaniu gazu, dopiero jak chwile przejade wlacza sie te cykanie, stane otworze maske lekko gazuje to wtedy slychac te cykanie z tym ze tak jak mowie teraz jest juz ono ciche po wymianie zaworu
Pzdr,
Bartek
-
bartt88
z własnych obserwacji: wszystkie cykają wiec pewnie tak ma być, a jaki był by sens zaworka gdyby nie miał pracować ?
zły objaw jak cyka na wolnych obrotach bo to by oznaczało że zbyt bogato podaje wahy (źle ustawiony IAC, źle ustawiony bypass, ruszony TPS lub naciągnięta linka gazu)
zły objaw jak cyka na wolnych obrotach bo to by oznaczało że zbyt bogato podaje wahy (źle ustawiony IAC, źle ustawiony bypass, ruszony TPS lub naciągnięta linka gazu)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa, a co ma zawór par paliwa wspólnego z podawaniem paliwa? On przecież odpowiada za zupełnie coś innego, jak sama nazwa wskazuje
Nie mieszajcie tu IAC itp. historii, bo to nie ma nic wspólnego
Można go nawet całkowicie wypiąć i nic złego się nie stanie. Zresztą w manualu jest opisany sposób sprawdzenia tego zaworu.
U mnie cykanie było słychać tylko podczas jazdy, na postoju mogłem sobie dodawać gazu ile chciałem i nic nie cykało, na jałowym też cisza była. Po wymianie nic nie cyka. A wymieniłem tylko dla świętego spokoju, bo cykanie wkurzało
U mnie cykanie było słychać tylko podczas jazdy, na postoju mogłem sobie dodawać gazu ile chciałem i nic nie cykało, na jałowym też cisza była. Po wymianie nic nie cyka. A wymieniłem tylko dla świętego spokoju, bo cykanie wkurzało
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
hmmm no ja wymienilem, na wolnych obrotach nic nie cyka ale na postoju jak lekko dodam gazu to cyka ale bardzo cicho, nie to co poprzednio przed wymianą wtedy to tragicznie cykał, po wymianie juz ciszejj
-
bartt88
lucas83 napisał(a):maxim_wawa, a co ma zawór par paliwa wspólnego z podawaniem paliwa? On przecież odpowiada za zupełnie coś innego, jak sama nazwa wskazujeNie mieszajcie tu IAC itp. historii, bo to nie ma nic wspólnego
Można go nawet całkowicie wypiąć i nic złego się nie stanie. Zresztą w manualu jest opisany sposób sprawdzenia tego zaworu.
U mnie cykanie było słychać tylko podczas jazdy, na postoju mogłem sobie dodawać gazu ile chciałem i nic nie cykało, na jałowym też cisza była. Po wymianie nic nie cyka. A wymieniłem tylko dla świętego spokoju, bo cykanie wkurzało
lucas to w takim razie jeśli cykanie jest objawem uszkodzonego zaworu to wszystkie mazdy jakie miałem okazje dłubać miały go w takim razie uszkodzonego, a z własnego doświadczenia wiem ze zbytnio otwarty IAC lub przepustnica powoduje ciągle jego cykanie na postoju – sprawdzone organoleptycznie wiec coś tam jednak wspólnego ze sobą mają
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
No cóż, uwierz mi, że ja już z IAC i przepustnicą robiłem chyba wszystko i jakoś nic nie cykało u mnie, także śmiem twierdzić, że cykanie nie jest zależne od IAC/przepustnicy. Ludzie, którzy również bawili się przepustnicą oraz IAC nic nie pisali o cykaniu. Jedyne co stwierdziłem, to pojawienie się syczenia przy zbyt mocno odkręconym bypassie. Ale cykania nie stwierdziłem, a kręciłem tym sporo, długo i wiele razy. Także kto wie, czy te Mazdy nie miały walniętego tego zaworka, co jak widać jest dość częstą usterką, na którą być może niektórzy nie zwrócili uwagi 
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6