Wymiana rozrządu
Jak nie ma kasy niech nie robi nic i poczeka na kasę
Prawda jest taka ze ori rozrzad wytrzymywal ponad 10 lat i ponad 200tys km wiec jak to ma być chwila zwloki to jeździć i się nie przejmować a jak pasek walnie to tylko unieruchomi auto do czasu wymiany
Prawda jest taka ze ori rozrzad wytrzymywal ponad 10 lat i ponad 200tys km wiec jak to ma być chwila zwloki to jeździć i się nie przejmować a jak pasek walnie to tylko unieruchomi auto do czasu wymiany
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Opłaca się kupić ori pasek w ASO bo nie jest dużo droższy niż Gates, który jest średnio kiepski. Można kupować paski Bando lub Mitsuboshi, są one bardzo dobre. W takich samych pieniądzach są dostępne w normalnych sklepach paski Unitta, są one najlepsze i właśnie ta firma robi paski dla Mazdy. Rolki napinające NTN lub Koyo. Sprężynka tylko ori Mazda. W benzyniaku pompy wody nie napędza pasek rozrządu, lecz osprzętu, w związku z tym rok temu wymieniając rozrząd w swojej nie wymieniłem pompy, gdyż uważam, że jeśli coś jest dobre, to nie należy tego wyrzucać bo to marnotrawstwo i szkoda kasy. Poza tym nie ma pewności że gdybym założył nową to wytrzymała by dłużej niż ta która jest.
Jeśli chodzi o Diesla to wszystkie części muszą być ori, bo w przypadku awarii rozrządu góra silnika ulega nieodwracalnemu zniszczeniu i praktycznie lepiej go wyrzucić niż naprawiać.
Jeśli chodzi o Diesla to wszystkie części muszą być ori, bo w przypadku awarii rozrządu góra silnika ulega nieodwracalnemu zniszczeniu i praktycznie lepiej go wyrzucić niż naprawiać.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Witam.
Niedawno zakupiłem swoją Mazdę z przebiegiem 190tys i przymierzam się do wymiany rozrządu. W "książce serwisowej" rozrząd zmieniany przy 105tys.
Rozejrzałem się trochę i mam następujące propozycje:
– Przewijający się wcześniej japoński zestaw: pasek Mitsuboshi, rolki NTN i GMB znalazłem w cenie 290zł
– Zestaw niemiecki firmy INA (pasek i dwie rolki), na który namawia mnie mechanik w cenie 360zł. Czy ktoś ma doświadczenia z podzespołami tej marki?
Chce również wymienić sprężynkę. Jest ona dostępna w zwykłym sklepie moto. Sprzedawca powiedział, że jest tylko ori w cenie 25zł. Czy możliwe, że jest dostępna poza serwisem?
Prawdopodobnie wymienię też pompę wody – GMB 185zł. Czy do tego zestawu jest potrzebne coś jeszcze (np. uszczelka pokrywy zaworów)?
Niedawno zakupiłem swoją Mazdę z przebiegiem 190tys i przymierzam się do wymiany rozrządu. W "książce serwisowej" rozrząd zmieniany przy 105tys.
Rozejrzałem się trochę i mam następujące propozycje:
– Przewijający się wcześniej japoński zestaw: pasek Mitsuboshi, rolki NTN i GMB znalazłem w cenie 290zł
– Zestaw niemiecki firmy INA (pasek i dwie rolki), na który namawia mnie mechanik w cenie 360zł. Czy ktoś ma doświadczenia z podzespołami tej marki?
Chce również wymienić sprężynkę. Jest ona dostępna w zwykłym sklepie moto. Sprzedawca powiedział, że jest tylko ori w cenie 25zł. Czy możliwe, że jest dostępna poza serwisem?
Prawdopodobnie wymienię też pompę wody – GMB 185zł. Czy do tego zestawu jest potrzebne coś jeszcze (np. uszczelka pokrywy zaworów)?
- Od: 13 sie 2012, 20:39
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2000r
2.0 16V 115KM
z tych dwóch opcji ja bym założył zestaw INA, tego pierwszego się obawiam ze względu na zbyt atrakcyjną cenę (prawie tyle co sam porządny napinacz) i to że rolka na napinaczu jest NTN nie świadczy że będzie działał. INA rolki sama produkuje a dostawcą paska będzie conti lub gates (chociaż na pasku oczywiście się podpisze INA
) Jeśli chodzi o sprężynkę ja się nie spotkałem z zamiennikiem ale wiele firm pakuje OE w swoje opakowania i nadaję własne nr więc mogłeś spotkać w sklepie, ewentualnie poszukaj jeszcze w necie zestawów OE, do benzyny nie były chyba mocno drogie. Co do uszczelki w zależy w jakim stanie jest stara czasami wystarczy trochę silikonu. 
- Od: 5 sty 2012, 20:08
- Posty: 280
- Skąd: Lublin
- Auto: E39 M57D30 02'
To już nie producent a cena jest wyznacznikiem? Czyli na forum powinno się pisać polecam pasek Mitsuboshi (rolkę NTN, itd) nie tańsze niż...MAT napisał(a):z tych dwóch opcji ja bym założył zestaw INA, tego pierwszego się obawiam ze względu na zbyt atrakcyjną cenę (prawie tyle co sam porządny napinacz) i to że rolka na napinaczu jest NTN nie świadczy że będzie działał.
Z tego co wiem są też paski Contitecha i Gatesa, ale w sumie nie wyklucza to, że producentem jest któryś z wymienionych...MAT napisał(a):INA rolki sama produkuje a dostawcą paska będzie conti lub gates (chociaż na pasku oczywiście się podpisze INA)
No właśnie czy ktoś się spotkał/kupił/montował?MAT napisał(a):Jeśli chodzi o sprężynkę ja się nie spotkałem z zamiennikiem ale wiele firm pakuje OE w swoje opakowania i nadaję własne nr więc mogłeś spotkać w sklepie
No cena pewnie sporo wyższa niż te trzy stówy. A czy w 12 letnim aucie można wydłużyć okres eksploatacji takiego zestawu? Sądzę, że nie specjalnie...MAT napisał(a):ewentualnie poszukaj jeszcze w necie zestawów OE, do benzyny nie były chyba mocno drogie.
- Od: 13 sie 2012, 20:39
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2000r
2.0 16V 115KM
Nie generalizuj że powinno się pisać tak czy siak na forum, wyraziłem swoją opinię w oparciu o kilkuletnie doświadczenie w handlu częściami, i jak sam napisałeś "rolkę NTN" a mowa jest o całym napinaczu więc nie tylko rolka ma się kręcić ale też napinacz działać, spotkałem się z napinaczami które miały rolki NTN a pozostała część napinacza to chiński szajs.Jeśli cały napinacz jest w opakowaniu NTN a nie firmy "no name" lub w woreczku to zapewne będzie dobry ale wg mnie cudów nie ma i np. za 100zł dobrego napinacza się nie kupi.Jeśli dobrze pamiętam jakości OE i na pierwszy montaż było wkładane NSK które np spotkałem w opakowaniu ruvilla ale taki napinacz to koszt ok 300zł.Jeśli chodzi o sprężynkę to tak jak pisałem spotkałem się z przepakowanym oe np:hipol,dawne JC cena podobna do aso.Rozrząd oe potrafi wytrzymać i 150tys km wystarczy poczytać na forum, zresztą wszytko już chyba zostało powiedziane w tym temacie.
p.s. uzupełnij profil
p.s. uzupełnij profil
- Od: 5 sty 2012, 20:08
- Posty: 280
- Skąd: Lublin
- Auto: E39 M57D30 02'
Spoko nie wiedziałem, że masz doświadczenie w sprzedaży części. Ja jestem w stanie zapłacić nawet pięć stów za komplet, ale nie lubię też przepłacać, dlatego analizuje tańsze oferty – głównie oferowane przez Łódzkie sklepy:
http://allegro.pl/rozrzad-mazda-323-626 ... 92031.html
http://allegro.pl/rozrzad-mazda-323-626 ... 97062.html
http://allegro.pl/rozrzad-mazda-323-626 ... 34508.html
ale zdaję sobie sprawę z tego, że są też takie ogłoszenia:
http://allegro.pl/rozrzad-mazda-626-323 ... 29151.html
...a w sumie to tylko 150zł róznicy, tylko nie wiem czy nie będę się obawiał jeździć na tym ponad 60tys.



ale zdaję sobie sprawę z tego, że są też takie ogłoszenia:

...a w sumie to tylko 150zł róznicy, tylko nie wiem czy nie będę się obawiał jeździć na tym ponad 60tys.
- Od: 13 sie 2012, 20:39
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2000r
2.0 16V 115KM
i tu masz prosty przykład o co chodzi, w pierwszym linku opakowanie napinacza japan-parts i właśnie na takie napinacze było u mnie w firmie dużo reklamacji do tego stopnia że przestaliśmy nimi handlować mimo atrakcyjnej ceny.Natomiast ostatni link napinacz NSK, rolka NTN w swoich opakowaniach, pasek OE i takie coś warto założyć, chociaż ta INA pewnie też będzie chodzić 
- Od: 5 sty 2012, 20:08
- Posty: 280
- Skąd: Lublin
- Auto: E39 M57D30 02'
Czytam i czytam i nie bardzo rozumiem. Zauważyłem wiadomości typu że w silniku FS (mam 115KM 2.0FS) nie trzeba wymieniać rozrządu, przypadkiem to nie jakaś bujda? Podobnie jak z tym że nic się nie stanie silnikowi gdy pasek pęknie. W warsztacie mechanik mi mówił że (prócz starej łady samara) to nie ma aut gdzie po urwaniu paska silnik może się nie uszkodzić i taka sytuacja to 99% przypadków. Więc jak to jest?
Czy pompa wody także koniecznie musi być wymieniona, czy wystarczy pasek i napinacze?
Czy pompa wody także koniecznie musi być wymieniona, czy wystarczy pasek i napinacze?
Ostatnio edytowano 10 sie 2013, 13:13 przez Simas, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Simas napisał(a):mechanik mi mówił że (prócz starej łady samara) to nie ma aut gdzie po urwaniu paska silnik może się uszkodzić i taka sytuacja to 99% przypadków. Więc jak to jest?
zmień mechanika
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Simas napisał(a):Czyli jadąc z prędkością powiedzmy 120km/h zrywa się pasek i komplenie żadnych uszkodzeń?
W necie jest sporo na ten temat jak i na forum MS
http://nemi.ovh.org/mazda_faq.php
...fragment...
"Czy silniki Mazdy 626 GE są bezkolizyjne?
Tak, ale tylko benzynowe (FP 1.8 16V, FS 2.0 16V oraz KL 2.5 V6 24V). Zerwanie paska rozrządu w silniku Diesla jest bardzo kosztowne!"
kierownik napisał(a):zmień mechanika
Dokładnie

-
miro62
Mechanik jest dobry (to większy warsztat), poza tym wolałbym sam nawet powiedzieć komuś że powinien wymienić rozrząd jeśli nie mam pojęcia kiedy i czy w ogóle był wymieniany i może być później problem. Aniżeli świecić oczami gdy klient przyjedzie autem na lawecie i zacznie piłować twarz "ale przecież pan powiedział że nic się nie stanie".
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Simas napisał(a):Mechanik jest dobry (to większy warsztat),
Dla mnie im większy tym gorszy – z reguły to nie mechanicy tylko wymieniacze, no ale to moje zdanie i przykre doświadczenia
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
miro62
Akurat ja miałem złe doświadczenia z małym warsztatem, ten został polecony tutaj na forum
przez użytkowników z regionu.
Mniejsza z tym zauważyłem że był błąd w mojej pierwszej wiadomości w tym temacie tak więc się poprawie.
ale chyba nikt nie zauważył
Mniejsza z tym zauważyłem że był błąd w mojej pierwszej wiadomości w tym temacie tak więc się poprawie.
to nie ma aut gdzie po urwaniu paska silnik może się NIE(zabrakło) uszkodzić
ale chyba nikt nie zauważył
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6