Zgubiony jedyny kluczyk

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lysy16 » 19 maja 2015, 18:32

Witam :)
Dwa tygodnie temu stałem się właścicielem Mazdy 626 2.0 benzyna z 2001 roku. Otrzymałem tylko jeden kluczyk i zapewne nieoryginalny pilot. Niestety, kluczyk wczoraj prawdopodobnie przypadkowo wpadł do betoniarki..
Dziś, mimo małych problemów, udało mi się otworzyć Mazdę kluczykiem do 626 z 1999 roku a nawet ją odpalić. Niestety po ok. 2 sekundach załącza się blokada i samochód gaśnie.
Co zrobić w tej sytuacji? Czy da się jakoś "usunąć" immobilizer? Czy trzeba wymieniać całą stacyjkę z immobilizerem i komputerem? A może jakoś inaczej rozwiązać ten problem?
Z góry dziękuję za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 5
Auto: Mazda 626, 2.0 benzyna, 2001

Postprzez benq323 » 19 maja 2015, 19:17

Wybierz się do zakładu gdzie dorabiają klucze i dopytaj o odczytanie kodu imobilajzera z komputera auta. Raczej wymiana stacyjki ci nie pomoże, chyba że się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez misiur » 24 maja 2015, 12:45

Kod do immobilisera to najmniejszy problem, każdy normalniejszy zakład ci go sczyta, ale kluczyk może się okazać problemem nie do przejścia i może się skończyć wymianom zamków. To że teraz kluczyk od starszej mazdy daje radę otworzyć twoją to po dorobieniu nowy "ostry" kluczyk może nawet nie wejść w zamek. Miałem kiedyś podobny problem z Hondą. Może znajdziesz jakiegoś "magika" i u ciebie skończy się to mniejszymi kosztami. W każdym razie życzę powodzenia, podziel się później jak wyszedłeś z opresji.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2015, 20:42
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 626(GF)
2000r
1,8
100KM

Postprzez benq323 » 24 maja 2015, 13:21

W Ostródzie niestety do mojego kluczyka nikt nie jest w stanie odczytać kodu. Polecony mi pytać w większych zakładach i zasugerował odczytanie kodu z ECU
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez misiur » 25 maja 2015, 22:54

Polecam jeszcze zadzwonić do ASO czy mają możliwość sprawdzenia w papierach kodu immobilisera. Jeśli to nie pomoże to Znajdź złodzieja :) on ci go uruchomi w 5 minut :)
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2015, 20:42
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 626(GF)
2000r
1,8
100KM

Postprzez lysy16 » 21 cze 2015, 11:22

Kluczyk całe szczęście po dłuższym czasie się znalazł.
Gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem, to napiszę co ustaliłem.
W ASO można zamówić nowy kluczyk za opłatą ok. 1000 zł (płacone z góry). Czas oczekiwania 3 tygodnie, na odbiór niestety trzeba przywieźć do nich samochód i obecni muszą być wszyscy właściciele.
Jedną z opcji była wymiana całego zestawu: stacyjka, komputer, immo (koszt na allegro około 350 zł) oraz dodatkowo zamków (więc wtedy miałbym inny klucz do otwierania drzwi, inny do odpalania).
Pewien magik z Olsztyna (dorabianie kluczy) powiedział, że bez problemu dorobi kluczyk za 500 zł – jest mu jednak potrzebny samochód.
Ja zdecydowałem się na pozostawienie Mazdy u mechanika, z którym umówiłem się na wywalenie immo (koszt "zaczynamy od 300-400 a może być dużo więcej"). W tym czasie znalazłem kluczyk, mechanik na szczęście zdążył tylko wymontować komputer.
Generalnie: nie polecam zgubić kluczyka :)
Początkujący
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 5
Auto: Mazda 626, 2.0 benzyna, 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6