Centralny zamek – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez misthunt3r » 20 mar 2014, 16:13

No dobra, to i ja sie podepne do tematu. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 626 GF 98'.

Centralny w moim konkretnym modelu jest tylko z kluczyka. Niestety od poczatku nie dzialal centralny "z drzwi" kierowcy, natomiast bez problemu dziala "z drzwi" pasazera. Sprawdzilem wtyczke drzwi/karoseria i wszystko ok. Zastosowalem na wszelki wypadek polecany Kontakt Plus zarowno na wtyczce jak i zamku. Nie minely 2 dni, a zamek odmowil posluszenstwa, nie reaguje na kluczyk.

Wypunktuje wiec co i jak, a moze cos poradzicie:

* centralny dziala tylko gdy otwieram/zamykam samochod od strony pasazera
* szyby i sterowanie lusterkiem w drzwiach kierowcy dzialaja
* wtyczka sprawdzona i na wszelki wypadek potraktowana Kontakt Plus
* zamek od strony kierowcy odmawia posluszenstwa – wkladam kluczyk, ani w lewo, ani w prawo – nadal jednak zamyka sie gdy zamkne drzwi od strony pasazera.

Co powinienem sprawdzic/zrobic?
Na razie jedyny pomysl jaki mam to rozebrac tapicerke od strony kierowcy, zobaczyc czy cos nie peklo przy zamku, ew. czy kable na lini zamek-dalsza czesc instalacji sa w porzadku?
Początkujący
 
Od: 13 lut 2014, 14:48
Posty: 15
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GF 1,8 '98

Postprzez lukaszm » 20 mar 2014, 22:15

misthunt3r Na forum znajduje się odpowiedni dział techniczny dla Mazdy 626 GF myślę że tam znalazłbyś prędzej odpowiedź niż czekać na odpowiedź w dziale Mazda3 BK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez misthunt3r » 21 mar 2014, 08:40

lukaszm pewnie masz rację, szukałem tematu najbardziej pasującego do mojego problemu i nie spojrzałem w jakim jest dziale, poszukam ręcznie w dziale 626
Początkujący
 
Od: 13 lut 2014, 14:48
Posty: 15
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GF 1,8 '98

Postprzez lukaszm » 22 mar 2014, 10:54

Przeniosłem z M3 BK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez sebekle » 29 mar 2014, 20:10

Witam
czy coś takiego z linku ponizej:
http://allegro.pl/pilot-z-odbiornikiem- ... 84026.html
podejdzie do 626 przed liftem plug and play?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez grzech_z » 19 maja 2014, 09:00

U mnie centralny rozpoczął nowe – własne życie – otwiera się i zamyka kiedy chce:(
W sobotę się zamknął z kluczykami na siedzeniu, na szczęście nie w stacyjce bo udało się drutem je wyciągnąć. Dodam, że mam tylko z kluczyka (bez pilota).
Miał ktoś podobny problem? Drzwi do rozkręcenia czy gdzie szukać problemu?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez grzech_z » 22 maja 2014, 15:37

Sory że nie dopisuje ale muszę podbić:)
Rozebrałem zamek i siłownik od strony kierowcy i tam wszystko wygląda ok. Zresztą wszystkie drzwi rozbierałem i nigdzie nie zauważyłem nic złego – cięgna chodzą luźno, wszędzie sucho.
Objaw taki, że jak przyciskiem w drzwiach kierowcy rygluje wszystkie zamki to mam objaw jakby któreś drzwi nie chciały się zamknąć i centralny próbuje kilka razy oraz słychać naldeka i przekaźnik jak pykają. Jak otworzę to przestaje pykać ale drzwi tylne i klapa pozostają zamknięte. No i podczas jazdy potrafi sobie pykać przekaźnik, coś jakby dostawał sygnał by otworzyć drzwi bo rygle w tym czasie są otwarte.
Nie wiem teraz czy kupować siłownik drzwi kierowcy, czy to coś innego?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez EKIN » 6 gru 2014, 23:28

Moim zdaniem nie zawracaj sobie glowy kupnem nowego silownika jesli od srodka zamkniesz i wszystko dziala to silownik jest sprawny. Poszukaj na przewodach jakiegos uszkodzenia (zwarcie) lub luzy w kostce pewnie tu lezy przyczyna. W czasie jazdy lapie bo pewnie podczas drgan ustawia sie odpowiednio przewody.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2014, 18:56
Posty: 5
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 DOHC, 00r
MAZDA 6 GH 2.0, 02r
MAZDA 3 BK 1.6, 04r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6