kierownica mazda 6
1, 2
odgrzewam kotleta ale mam parę informacji które rozjaśnią tu sprawę.
Otóż montowałem do swojej 626 GW trójramienną kierownicę od Mazdy 6 GG z obsługą tempomatu i radia.
Kierownica z 6tki jest odrobinę mniejsza ok2cm średnicy – niby nie wiele ale uważam że to idealny rozmiar
Po montażu dalej mamy idealny albo nawet lepszy dostęp do manetek sterowania kierunkowskazami i wycieraczkami a nawet lepszy bo lepiej je widać.
Zakupiłem kierownicę z poduszką od 6-tki i pytanie czy chcesz mieć sterowanie radiem, jeśli tak to potrzebujesz również taśmę pod kierownicę najlepiej z uciętymi wtyczkami od strony nadwozia – Ja za taki zestaw zapłaciłem chłopakom w Dobczycach jakieś 250zł z ładną kierownicą w skórze oczywiście.
Temat mechaniczny jest prosty wieloklin pasuje, śruby mocujące taśmę pasują.
Poduszkę dwustopniową podłączyłem po prostu pod jeden zapalnik i tyle, nie rozmyślałem nad tym ponieważ po tylu latach i tak nie wiadomo czy poduszka zadziała więc nie przykładałem do tego wagi.
Zasada działania przycisków na kierownicy jest prosta:
Idzie sobie napięcie 12V przez przyciski do komputera tempomatu/radia po naciśnięciu przycisku napięcie przechodzi przez rezystor i wtedy na wyjściu z kierownicy zamiast 12v jest 2Volty i komputer widzi to jako komendę np. przyspiesz. i tak podobnie na reszcie przycisków.
jeśli podpinamy tempomat to z wtyczkami nie ma problemu, natomiast natrafimy na przeszkodę w postaci dobrania rezystancji przycisków kierownicy z wartościami komputera tempomatu w GW. Operacja polega na przelutowywaniu rezystorów znajdujących się na płytce z przyciskami. Jest to żmudna robota w niektórych momentach działaliśmy z doborem oporników metodą prób i błędów ale w końcu się udało i tempomat działa jak należy.
Temat sterowania radiem myślę że większości nie interesuje ale tam już w zależności od radia czasem trzeba kombinować z opornikami czasem nie, tu przyda się też wtyczka do taśmy od strony budy żeby pociągnąć kable od kierownicy do radia.
Reasumując: Montaż kierownicy z GG do GF/GW jest możliwy, nie jest trudny a efekt niesamowity:
Otóż montowałem do swojej 626 GW trójramienną kierownicę od Mazdy 6 GG z obsługą tempomatu i radia.
Kierownica z 6tki jest odrobinę mniejsza ok2cm średnicy – niby nie wiele ale uważam że to idealny rozmiar
Po montażu dalej mamy idealny albo nawet lepszy dostęp do manetek sterowania kierunkowskazami i wycieraczkami a nawet lepszy bo lepiej je widać.
Zakupiłem kierownicę z poduszką od 6-tki i pytanie czy chcesz mieć sterowanie radiem, jeśli tak to potrzebujesz również taśmę pod kierownicę najlepiej z uciętymi wtyczkami od strony nadwozia – Ja za taki zestaw zapłaciłem chłopakom w Dobczycach jakieś 250zł z ładną kierownicą w skórze oczywiście.
Temat mechaniczny jest prosty wieloklin pasuje, śruby mocujące taśmę pasują.
Poduszkę dwustopniową podłączyłem po prostu pod jeden zapalnik i tyle, nie rozmyślałem nad tym ponieważ po tylu latach i tak nie wiadomo czy poduszka zadziała więc nie przykładałem do tego wagi.
Zasada działania przycisków na kierownicy jest prosta:
Idzie sobie napięcie 12V przez przyciski do komputera tempomatu/radia po naciśnięciu przycisku napięcie przechodzi przez rezystor i wtedy na wyjściu z kierownicy zamiast 12v jest 2Volty i komputer widzi to jako komendę np. przyspiesz. i tak podobnie na reszcie przycisków.
jeśli podpinamy tempomat to z wtyczkami nie ma problemu, natomiast natrafimy na przeszkodę w postaci dobrania rezystancji przycisków kierownicy z wartościami komputera tempomatu w GW. Operacja polega na przelutowywaniu rezystorów znajdujących się na płytce z przyciskami. Jest to żmudna robota w niektórych momentach działaliśmy z doborem oporników metodą prób i błędów ale w końcu się udało i tempomat działa jak należy.
Temat sterowania radiem myślę że większości nie interesuje ale tam już w zależności od radia czasem trzeba kombinować z opornikami czasem nie, tu przyda się też wtyczka do taśmy od strony budy żeby pociągnąć kable od kierownicy do radia.
Reasumując: Montaż kierownicy z GG do GF/GW jest możliwy, nie jest trudny a efekt niesamowity:
- Od: 29 maja 2014, 21:34
- Posty: 6
- Auto: 626 GW 1998 2.0 115KM LPG
Mike200sx napisał(a):odgrzewam kotleta ale mam parę informacji które rozjaśnią tu sprawę.
Otóż montowałem do swojej 626 GW trójramienną kierownicę od Mazdy 6 GG z obsługą tempomatu i radia.
Kierownica z 6tki jest odrobinę mniejsza ok2cm średnicy – niby nie wiele ale uważam że to idealny rozmiar
Po montażu dalej mamy idealny albo nawet lepszy dostęp do manetek sterowania kierunkowskazami i wycieraczkami a nawet lepszy bo lepiej je widać.
Zakupiłem kierownicę z poduszką od 6-tki i pytanie czy chcesz mieć sterowanie radiem, jeśli tak to potrzebujesz również taśmę pod kierownicę najlepiej z uciętymi wtyczkami od strony nadwozia – Ja za taki zestaw zapłaciłem chłopakom w Dobczycach jakieś 250zł z ładną kierownicą w skórze oczywiście.
Temat mechaniczny jest prosty wieloklin pasuje, śruby mocujące taśmę pasują.
Poduszkę dwustopniową podłączyłem po prostu pod jeden zapalnik i tyle, nie rozmyślałem nad tym ponieważ po tylu latach i tak nie wiadomo czy poduszka zadziała więc nie przykładałem do tego wagi.
Zasada działania przycisków na kierownicy jest prosta:
Idzie sobie napięcie 12V przez przyciski do komputera tempomatu/radia po naciśnięciu przycisku napięcie przechodzi przez rezystor i wtedy na wyjściu z kierownicy zamiast 12v jest 2Volty i komputer widzi to jako komendę np. przyspiesz. i tak podobnie na reszcie przycisków.
jeśli podpinamy tempomat to z wtyczkami nie ma problemu, natomiast natrafimy na przeszkodę w postaci dobrania rezystancji przycisków kierownicy z wartościami komputera tempomatu w GW. Operacja polega na przelutowywaniu rezystorów znajdujących się na płytce z przyciskami. Jest to żmudna robota w niektórych momentach działaliśmy z doborem oporników metodą prób i błędów ale w końcu się udało i tempomat działa jak należy.
Temat sterowania radiem myślę że większości nie interesuje ale tam już w zależności od radia czasem trzeba kombinować z opornikami czasem nie, tu przyda się też wtyczka do taśmy od strony budy żeby pociągnąć kable od kierownicy do radia.
Reasumując: Montaż kierownicy z GG do GF/GW jest możliwy, nie jest trudny a efekt niesamowity:
Co ty masz za radyjko włożone? Pzdr
Mnie z kolei interesuje to, czy da się jakoś (oprócz prawidłowego zapalania i gaśnięcia kontrole) sprawdzić, czy poduszka po zmianie kierownicy zadziała w razie czego?
-
ZdzichuZ
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6