Mazda 626 1998 – urwane przekaźniki od zamka centralnego, brak reakcji na pilot

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez michalos » 3 mar 2016, 22:22

Witam serdecznie,
chciałbym się dowiedzieć w jakiej kolejności podłączyć przewody do przekaźników – poprzedni właściciel zlutował przekaźniki na sztukę, co poskutkowało zerwaniem przewodów. <killer> Post napisałem wcześniej na forum o elektronice, niestety póki co nie otrzymałem odpowiedzi, więc pomyślałem, że założę wątek na forum MS, jeśli uda się rozwiązać problem, temat zostanie dla potomnych. :)

Do rzeczy:
Samochód to Mazda 626 GW 1998r. Sterowanie centralngo zamka idzie z masy – stąd dwa przekaźniki, jeden otwiera, drugi zamyka zamki w drzwiach. Po naciśnięciu przycisku zamykania drzwi na pilocie uzbraja się alarm, wcześniej, przed zerwaniem przekaźników dodatkowo zamykały/otwierały się drzwi. Przekaźniki, które zastosowano to Sun Hold RAS-1210, dwie pary nóżek są ze sobą zlutowane, a do jednej idzie przewód z centralki (czarno-czerwony) tak, jak na poniższym schemacie:

Bez tytułu.pngObrazek

Mazda 626 1998 – urwane przekaźniki od zamka centralnego, brak reakcji na pilot

Przekaźniki, jak sądzę były połączone również z centralką SEO Dolphin –(jeden z przewodów na pewno był przylutowany do przekaźnka) (Link: http://conda.pl/product.php?id=184) oraz czujnikiem ultradźwiękowym CR-2 (Link: http://www.sklep.tcserwis.pl/index.php?p38,czujnik-cr-2). Z kostki, do której podłączone były przekaźniki wisi przewód masy (czarny) i plus (czerwony).

Konkretnie moje pytanie dotyczy tego, które przewody i w jakiej kolejności powinienem podłączyć do nóżek przekaźników, żebym mógł zamknąć i otworzyć drzwi z pilota? Przypomnę, że w chwili obecnej zamykanie/otwieranie z pilota nie działa, pilot jest spawny, bateria wymieniona. Zamek potrafi sam wariować, tzn. otwiera się i zamyka samoczynnie, dlatego na co dzień odłączam siłownik master, żeby móc normalnie zamknąć drzwi z drugiej strony – slave.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2013, 23:07
Posty: 30 (1/1)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 626 GW 1998 2.0B 115KM

Postprzez grzech_z » 4 mar 2016, 09:25

michalos napisał(a):Zamek potrafi sam wariować, tzn. otwiera się i zamyka samoczynnie


Mam dokładnie to samo:( Z tym, że u mnie to raczej nie wina przekaźników. Choć możesz napisać które to – może coś tam walnęło? Powiem Ci że w maździe to ciężki temat – w każdym razie mnie przerasta:( W zeszłym roku wszystkie drzwi wybebeszyłem i po kolei odpinałem kostki żeby wyeliminować wadliwy zamek i <dupa> Próbowałem na krótko podłączać się do zamków ale zachowywały się podobnie – raz działały a raz nie :( Stwierdziłem, że to nie możliwe żeby wszystkie padły i do dziś nie ogarnąłem tematu – jeżdżę bez bezpiecznika :(
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez michalos » 4 mar 2016, 10:43

W mojej Maździe wszystkie siłowniki są sprawne. Otwieranie i zamykanie drzwi z pilota przestało działać dopiero wtedy, kiedy urwały się przekaźniki. Były przylutowane "na sztukę" do centralki, o której mowa w poście wyżej. Mój problem dotyczy tylko i wyłącznie tego, w jaki sposób podłączyć nowe przekaźniki, żeby otwieranie i zamykanie z pilota znów ożyło. :) Owe przekaźniki, tak jak napisałem znajdują się zaraz przy centralce. którą poprzedni właściciel zamontował obok skrzynki bezpieczników wewnątrz auta. Rozmyślam też nad tym, czy ewentualnie pozbyć się całej instalacji alarmu i po prostu podłączyć przewody tak jak były podłączone fabrycznie. Ogarnąłbym sobie schemat i myślę, że coś może z tego być. Cała instalacja alarmu musi być podpięta gdzieś pod keyless unit, bo wcześniej alarm i zamykanie działały w jednej chwili podczas otwierania/zamykania drzwi.

________
Edit:
A wracając do Twojego problemu, jeśli masz fabryczne siłowniki zamków, wyciągnij siłownik master (drzwi kierowcy) i zobacz czy w środku coś go blokuje, bo skoro działa i odbija, to znaczy, że coś stawia opór, najprościej mówiąc. Niekoniecznie musi to być uwalona elektronika, dlatego warto rozebrać siłownik i przeczyścić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2013, 23:07
Posty: 30 (1/1)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 626 GW 1998 2.0B 115KM

Postprzez michalos » 6 mar 2016, 00:05

Powracając do tematu odbijającego zamka, czy ktoś z Forumowiczów rozbierał oryginalny siłownik centralnego zamka drzwi kierowcy? Jest przymocowany bezpośrednio do zamka (czarna obudowa).
Chciałbym zobaczyć jak ułożone są elementy mechaniczne w środku, ponieważ po rozebraniu zamka okazało się, że jedna z części po prostu latała i nie idzie jej w żaden sposób założyć ponownie. Foto w załączniku.
Załączniki
WP_20160305_23_01_14_Pro_LI.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2013, 23:07
Posty: 30 (1/1)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 626 GW 1998 2.0B 115KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6