IAC jak działa w 100% sprawny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marko91 » 24 maja 2012, 20:12

Witam, jak w temacie chciałbym się dowiedzieć jak powinien działać IAC tzn głownie chodzi o klime.. w innych autach zwykle, w benzyniakach po włączeniu klimy obroty szły w góre do ok 1000.. tutaj po wymianie IAC na drugi, obroty sa tak mniej więcej 750 a po włączeniu klimy ułamek skaczą i opadaja tak na 700 . W pierwszym IAC ta tulejka kolorowa bardzo luźno chodzi, w tym co zamontowałem kapke ciężej. Jak dojeżdżam do światel na klimie to chwile trzyma ok 1000okolice, i zaraz spadają, przepustnice wyczyściłem wszystko cacy, nigdy nie gasł nie wariowały obroty itp :) tylko to mnie irytuje jadąc na klimie :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez lucas83 » 24 maja 2012, 20:54

Jeśli przy dojeżdżaniu do świateł przytrzymuje Ci ok. 1000 obrotów, a po zatrzymaniu opadają na 750, to wg mnie i wielu innych osób z forum, jest to prawidłowe zachowanie. Gorzej jakby leciały Ci nisko i dopiero po chwili się podnosiły. Nie masz powodów do obaw wg mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Marko91 » 24 maja 2012, 21:07

no dobrze ale co do klimy? za niskie chyba są.. a krokowiec (IAC) ma podnosić obroty pod obciążeniem czyż nie? drążek drży widocznie na klimie i tych obrotach.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez lucas83 » 24 maja 2012, 21:32

U mnie przy włączeniu klimatyzacji obroty opadają płynnie w dół (bardzo nieznacznie). Ma to ewidentnie związek z tym, że w tym momencie włączają się oba wentylatory. Jak sobie pochodzą, schłodzą czynnik i się wyłączą, to obroty lekko się podbijają i wracają na 750. I tak za każdym razem przy włączeniu/wyłączeniu się wentylatora. Zerknij tutaj:

Obrazek

Jest jasno napisane, że obroty mogą chwilowo opaść przy załączeniu obciążenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 24 maja 2012, 22:14

U mnie tak samo, możesz spać spokojnie <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Marko91 » 24 maja 2012, 22:16

aaa no właśnie o to mi chodziło.. czy na klimie nie powinno być ok 1000 obr.. w większości aut zwiększa się właśnie do ok 1000.. i to by było właśnie dobre.. a drążek drży Tobie po włączeniu klimy?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez tadziomaru1 » 24 maja 2012, 22:20

No nie drży, ale ja mam wolne raczej 800 niż 750. Może spróbuj troszeczkę podkręcić...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6