Prędkościomierz, wskaźnik paliwa nie działa/świecące kontrolki ABS i TCS
1, 2
Witam serdecznie mam dwa problemy z moim autkiem.
Po pierwsze przestał działać prędkościomierz. Stawało się to stopniowo. Czasem po odpaleniu auta nie działał, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było ok. Później zdarzało się to coraz częściej, teraz prawie zawsze nie działa.
Taka sama sprawa z kontrolkami od systemów ABS i TCS. Systemy te gdy świecą się kontrolki również nie działają.
Wie ktoś może co to może być?
Lub czy może ktoś polecić jakiś dobry serwis który za rozsądną cenę mógłby mi to sprawdzić i naprawić?
Acha, najpierw zaszwankowały kontrolki a po jakimś czasie dopiero licznik.
Pozdrawiam
Po pierwsze przestał działać prędkościomierz. Stawało się to stopniowo. Czasem po odpaleniu auta nie działał, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było ok. Później zdarzało się to coraz częściej, teraz prawie zawsze nie działa.
Taka sama sprawa z kontrolkami od systemów ABS i TCS. Systemy te gdy świecą się kontrolki również nie działają.
Wie ktoś może co to może być?
Lub czy może ktoś polecić jakiś dobry serwis który za rozsądną cenę mógłby mi to sprawdzić i naprawić?
Acha, najpierw zaszwankowały kontrolki a po jakimś czasie dopiero licznik.
Pozdrawiam
- Od: 10 paź 2006, 09:40
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 1998
sprawdź połączenia wiązki elektrycznej dochodzącej do deski rozdzielczej – podejrzewam że coś tam nie łączy jak powinno.
achytysz napisał(a):Jeżeli coś nie łączy przy desce rozdzielczej to systemy ABS i TCS nie powinny przypadkiem działać?
nie wiem.
Sprawdź połączenia – jak nie pomoże trzeba sprawdzić błędy kompa.
Nie wiem jak to w mazdzie jest ale w lagunie II, predkosciomierz byl scisle powiazany z ukladem abs. U mnie byla sypnieta wiazka ktora prowadzila do pompy absu i nie dzialal, abs, tcs i predkosciomierz. Wszystko przez jeden kabelek ktory sie przerwal. Podkreslam ze mialo to miejsce w renacie. Byc moze mazda ma podobne rozwiazanie.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
- Od: 5 mar 2007, 14:32
- Posty: 157
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Nissan Murano 3.5 V6
Komputer ABS&TCS zdechł..... wiekszosc GF-ek z tego roku ma ten problem – podjedz na Al. Krakowską 17 i zamow sobie uzywany komp , ostatnia cena za tę czesc 450 zł. Naprawa u Grabowskiego ( Puławska 31 Piaseczno ) ok 1500 zł.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Było juz kilka przypadków w tym jeden w mojej pierwszej GF grrrrrr......myslę ze to wina wilgoci ( w moim kompie po sekcji okazało się ze w srodku była woda , zawiozłem go do najlepszego w kraju elektronika , usłyszałem 2300 i bedzie działac .....kupiłem uzywke za 450 zł ( działa do dzisiaj )JACUS napisał(a):czy to BARDZO czesta przypadlosc
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Hmmm, wielkie dzięki za odpowiedź. Chciałbym się tylko upewnić czy zakup i wymiana kompa rozwiążę problem ABS&TCS oraz prędkościomierza?
No i dlaczego raz działa a raz nie działa. Wydawać by się mogło że jak padnie komp to padnie. Dziwne że raz działa w raz nie. Działa zwykle po ponownym odpaleniu auta. No ale to teże nie reguła.
No i dlaczego raz działa a raz nie działa. Wydawać by się mogło że jak padnie komp to padnie. Dziwne że raz działa w raz nie. Działa zwykle po ponownym odpaleniu auta. No ale to teże nie reguła.
- Od: 10 paź 2006, 09:40
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 1998
Możliwe też, że padły czujniki w ilości większej jak jeden na raz. W GFce jeden padnięty czujnik wyłącza system TCS oraz ABS ale nie wyłącza prędkościomierza.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam. Pozwoliłem sobie napisać bo w moim 6 dieslu taka wlasnie slabosc tez zaczyna mnie dobijac, to samo dzieje sie co u kolegi, oswica sie kontrolka abs plus hamulec reczny raz na krotko raz na dluzej i zegary spadaja do zera, potem znowu to samo pozniej dzien nic a potem seria po dwadziescia wachnięc, niekiedy bez kontrolek zegary spadaja, niekiedy przestaje dzialac sam predkosciomierz, aby za chwilke wszystko bylo oki i dzialal przez nastepne kilka dni oki. A co ciekawe abs dziala bez zarzutu i i to jest popiepprzone, raz byl naprawiany i stwierdzil gosc ze to jakis zimny lut, teraz mi tez powiedzial ze mam sie nie martwic i zrobi mi to bez problemu oki ale dlaczego tak sie dzieje.
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
U mnie jest też wyjątek. Kiedy moja kobieta jeździ Mazdą to się tak nie dzieje, albo bardzo rzadko. Może Mazdy mają słabość do kobiet, albo się ich boją:)
A tak na poważnie w porównaniu z kolegą jest tu kilka różnic.
U mnie świecą się tylko kontrolki ABS oraz TCS(ABS jedna a TCS dwie), kontrolka od ręcznego jest posłuszna i zaświeca się tylko wtedy kiedy powinna.
Poza tym podczas gdy świecą się kontrolki system ABS nie działa(sprawdzałem jak jeszcze leżał śnieg). Jeżeli chodzi o zegary to szwankuje tylko prędkościomierz. Wszystkie inne działają bez zarzutu.
I podkreślę, świecące kontrolki nie kumulują się w czasie z nie działającym prędkościomierzem. Raz nie działa jedno raz drugie. Czasem jednocześnie, a czasem wszystko jest ok. Jak w czeskim filmie . Nikt nic nie wie. Pozdrawiam
A tak na poważnie w porównaniu z kolegą jest tu kilka różnic.
U mnie świecą się tylko kontrolki ABS oraz TCS(ABS jedna a TCS dwie), kontrolka od ręcznego jest posłuszna i zaświeca się tylko wtedy kiedy powinna.
Poza tym podczas gdy świecą się kontrolki system ABS nie działa(sprawdzałem jak jeszcze leżał śnieg). Jeżeli chodzi o zegary to szwankuje tylko prędkościomierz. Wszystkie inne działają bez zarzutu.
I podkreślę, świecące kontrolki nie kumulują się w czasie z nie działającym prędkościomierzem. Raz nie działa jedno raz drugie. Czasem jednocześnie, a czasem wszystko jest ok. Jak w czeskim filmie . Nikt nic nie wie. Pozdrawiam
- Od: 10 paź 2006, 09:40
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 1998
Witam,
Mam podobny problem tzn: przestał działać prędkościomierz, obrotomierz, licznik kilometrów (pokazuje same kreski zamiast cyfr), wskaźnik temperatury i poziomu paliwa, pali się tylko kotrolka rezerwy paliwa.
Jest tak już od kilku dni, zawsze rano tak samo, później w ciągu dnia jak zapalę samochód zwykle już jest wszystko w porządku. Może gdzieś dostała się woda? Pamiętam kilka dni temu jechałem w deszczu i kilka razy przejeżdżałem po głębszych kałużach.
Sprawdziłem bezpieczniki i wygląda na to, że wszystkie są OK. Poruszałem i podociskałem wtyczki pod kierownicą. Co jeszcze sprawdzić?
W innych wątkach ale dotyczących 323 lub GE, znalazłem info, że to może być spowodowane awarią komputera. Jestem w stanie to sprawdzić? Gdzie on się znajduje w 626GF?
Mam podobny problem tzn: przestał działać prędkościomierz, obrotomierz, licznik kilometrów (pokazuje same kreski zamiast cyfr), wskaźnik temperatury i poziomu paliwa, pali się tylko kotrolka rezerwy paliwa.
Jest tak już od kilku dni, zawsze rano tak samo, później w ciągu dnia jak zapalę samochód zwykle już jest wszystko w porządku. Może gdzieś dostała się woda? Pamiętam kilka dni temu jechałem w deszczu i kilka razy przejeżdżałem po głębszych kałużach.
Sprawdziłem bezpieczniki i wygląda na to, że wszystkie są OK. Poruszałem i podociskałem wtyczki pod kierownicą. Co jeszcze sprawdzić?
W innych wątkach ale dotyczących 323 lub GE, znalazłem info, że to może być spowodowane awarią komputera. Jestem w stanie to sprawdzić? Gdzie on się znajduje w 626GF?
pozdrowienia
ternyk
ternyk
- Od: 5 paź 2007, 14:26
- Posty: 52
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GF DiTD '99
Witam,
Miałem podobny problem w zeszłym roku. W mojej GF-ce pod pompą ABS-u znajduje się płaski moduł który odpowiada za ABS, TCS, prędkościomierz, licznik kilometrów i Bóg wie za co jeszcze. Najpewniej u ciebie dostała się tam woda. U mnie skończyło się to wymianą na używkę i działa jak na razie.
Miałem podobny problem w zeszłym roku. W mojej GF-ce pod pompą ABS-u znajduje się płaski moduł który odpowiada za ABS, TCS, prędkościomierz, licznik kilometrów i Bóg wie za co jeszcze. Najpewniej u ciebie dostała się tam woda. U mnie skończyło się to wymianą na używkę i działa jak na razie.
Dzięki za info. A gdzie znajduje się pompa ABS? Można prosić o szybkie wytłumaczenie?
U mnie z ABS chyba wszystko w porządku bo kontrolka ABS gaśnie po uruchomieniu silnika i ABS działa (poczułem jak mocniej zahamowałem).
pozdrowienia
ternyk
ternyk
- Od: 5 paź 2007, 14:26
- Posty: 52
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GF DiTD '99
W mojej Maździe znajduje się to w komorze silnika po stronie kierowcy a wygląda tak:
http://imageshack.us/photo/my-images/8/ ... z1261.jpg/
Fotka znaleziona w sieci.
Próbowałeś odczytać błędy?
http://imageshack.us/photo/my-images/8/ ... z1261.jpg/
Fotka znaleziona w sieci.
Próbowałeś odczytać błędy?
Jeśli mogę się podpiąć pod temat:
Od kilku dni mam tak, że gdy uruchamiam silnik, nie gaśnie mi kontrolka ABS i hamulców. Gdy przejadę jakiś kilometr – dwa, wyłączę i ponownie włączę silnik, kontrolki gasną.
Ostatnio regenerowałem zaciski tylne i odpowietrzałem instalację.
Czujnik ABS do wymiany?
Od kilku dni mam tak, że gdy uruchamiam silnik, nie gaśnie mi kontrolka ABS i hamulców. Gdy przejadę jakiś kilometr – dwa, wyłączę i ponownie włączę silnik, kontrolki gasną.
Ostatnio regenerowałem zaciski tylne i odpowietrzałem instalację.
Czujnik ABS do wymiany?
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
- Od: 12 sty 2011, 01:38
- Posty: 10
- Skąd: Lębork
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD '00
VanTomas napisał(a):.........
Czujnik ABS do wymiany?
Duże prawdopodobieństwo. Pomierz oporności czujników i będziesz wiedział. Co i jak pomierzyć jest opisane na forum.
viewtopic.php?f=125&t=125033
Poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku jest na maxa ?
Zgodnie z instrukcjami sprawdziłem najpierw błędy migowe i wyszło 13 – prawy tylny.
Po rozkręceniu kawałka kanapy i wpięciu się w złącze, czujnik pokazywał oporność 4kOhm, która ciągle powoli rosła.
Zamawiam czujnik.
Dzięki.
Po rozkręceniu kawałka kanapy i wpięciu się w złącze, czujnik pokazywał oporność 4kOhm, która ciągle powoli rosła.
Zamawiam czujnik.
Dzięki.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
- Od: 12 sty 2011, 01:38
- Posty: 10
- Skąd: Lębork
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD '00
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6