Zamek klapy bagażnika GF – jak zdemontować.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez DieselFan » 11 lip 2009, 20:20

może kiedyś zrobię zdjęcie całego ustrojstwa i wstawię
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Veetec » 14 gru 2009, 22:37

sebastian223 napisał(a):Nic prostszego.
Gdy otworzysz klape bagażnika, to spójrz w dół, w tym progu plastikowym znajduje się właśnie zamek który można wyregulować. Jest on przymocowany 2 śrubkami (8mm albo 9mm) nie pamiętam dokładnie. Wystarczy je poluzować i następnie zamek przesunąć o ok 2 mm w dół. Jesli stwierdzisz że nadal stuka to o kolejne 2 mm itd. Metodą prób i błędów. Nie powinno też za ciężko się zamykać. Zrób to dokładnie.
Mi operacja zajęła 6 minut :) ale w aucie cisza jak makiem zasiał :D

P.S.
Często takie stuki dochodza w GF-kach z osłony tłumika końcowego (nad tłumikiem), także wcale nie musi stukać Ci klapa bagażnika :) A osłonę (jeśli to ona stuka) wystarczy tylko leciutko odgiąć np śrubokrętem w odpowiednim mscu.

pozdro

Napisz jak Ci poszło, i jeśli możesz to powiedz czy masz jakąś zaślepkę u siebie na ten zamek w progu, bo u mnie jakaś taka dziura, jakby czegos brakowało...


Mam GF (hatchback po lifcie) i u mnie ten rygiel (czyli ta część zamka, ktora jest w dolnym progu bagaznika) przesuwa sie ale tylko w prawo i lewo a nie góra/dół. No moze da się to lekko przesunac gora/dół ale nie wiecej niz 2 mm i nie wyglada mi to na margines do regulacji a raczej na standardowy luz miedzy srednica otworu a srednica sruby.
Natomiast nieco wieksza mozliwosc przesuwania góra/dół jest w zamku, ktory jest w klapie.

A generalnie tez narzekam na stuki z bagaznika. Wypatorszylem wszystko i jezdzilem juz w bagazniku (przy zlozonych tylnych sidzeniach) i albo to stuka klapa albo cos pod tapicerka – raczej bliżej prawego swiatła – albo pod plastikami na klapie albo pod boczkami bagaznika. W kazdym razie wciaz nie moge tego namierzyc i szlag mnie juz trafia ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez sebastian223 » 15 gru 2009, 11:46

Veetec a osłone ostatniego tłumika sprawdzałeś ? (nad tłumikiem jest blacha)

Co do regulacji dolnego rygla to u mnie pomogło. Zakres regulacji nie jest duży bo ok 5 mm ale to wystarczy w zupełności.


Prosty test na sprawdzenie czy to klapa stuka:
Przy zamkniętej klapie bagażnika naciskaj mocno z góry na klape, to sprawej strony to z lewej. Dociskaj energicznie lub popukaj. Jeśli bedzie luz na klapie to będziesz słyszał dobijanie klapy. Jeśli będzie cisza tzn że problem tkwi gdzie indziej. U mnie to była właśnie osłona tłumika która wygięła się leciutka być może pod wpływem ciepła.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Veetec » 16 gru 2009, 11:19

sebastian223 napisał(a):Veetec a osłone ostatniego tłumika sprawdzałeś ? (nad tłumikiem jest blacha)

Co do regulacji dolnego rygla to u mnie pomogło. Zakres regulacji nie jest duży bo ok 5 mm ale to wystarczy w zupełności.


Prosty test na sprawdzenie czy to klapa stuka:
Przy zamkniętej klapie bagażnika naciskaj mocno z góry na klape, to sprawej strony to z lewej. Dociskaj energicznie lub popukaj. Jeśli bedzie luz na klapie to będziesz słyszał dobijanie klapy. Jeśli będzie cisza tzn że problem tkwi gdzie indziej. U mnie to była właśnie osłona tłumika która wygięła się leciutka być może pod wpływem ciepła.


Juz zrobione.
Bylem z tym u blacharza bo samemu po ciemku i na mrozie nie chcialo mi sie dlubac. Powiedzialem mu, ze to klapa no i on zaczal oczywiscie od ... :) energicznego dociskania i pukania ale nic to nie dawalo i skłaniał sie do szukania innych przyczyn. Ja sie uparlem, zeby jednak pokombinował z klapą i okazało ze mialem racje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez izydor » 16 gru 2009, 13:34

Witam serdecznie.
Od niedawna posiadam mazde 626 96r prawdopodobnie z firmowym centralnym zamkiem bez pilota.
Problem polega na tym ze po zamknieciu drzwi jestem wstanie odblokowac je wszystkie jedynie po przez nacisniecie zamka tylnej klapy.
Czasem otwieraja sie odrazu, a czasem trzeba kilkakrotnie ten zamek wcisnac.
Co panowie na to??usmiech
I panie:)
izydor
 

Postprzez lechutek » 21 lis 2011, 11:50

Mam mazdę 626 2000 sedan którą oddałem do naprawy. Mechanik zadzwonił że kalpa się nie otwiera. Po odzyskaniu autka okazało się że jak w poprzednich postach mam złamany cyngielek od wkładki. Wczesniej wszystko działało. Oczywiście szukanie na allegro nic nie dało więc w desperacji postanowiłem skleić to cudo. Powyginałem z blaszki obejmy które przykleiłem również do obudowy – może będzie lepiej trzymać. Ale to co mnie zdziwiło to fakt że można przekręcić mechanizm przy wciśniętym kluczyku co powoduje wyłamanie tego cyngielka. Tak więc jak ktoś nie wie i wciśnie kluczyk a potem przekręca to efektem jest rozwalenie wkładki (podejrzewam że tak zrobił mój mechanik, któremu zostawiłem autko)
Początkujący
 
Od: 31 paź 2011, 11:32
Posty: 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron