Tylna klapa ciężko się zamyka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez raven211 » 23 gru 2009, 12:03

Witam.
Mam 6 z 2006 5 drzwi, 121 kucyków 2.0 moje pytanko jest co zrobic z [jaki?] klapą bo zanim prawidłowo się zamknie to muszę trzasnąć nią 2- 3 razy czy to normalne (ten typ tak po prostu ma ) czy cos mozna przesmarować zeby było lepiej. Ja próbowałem troszkę prysnąć WD do zamka tylniej kalpy ale jakiejs rewelacji nie ma, jest odrobiną lepiej.Jak się z tym uporac
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 15:03
Posty: 32

Postprzez Grzyby » 23 gru 2009, 12:08

Auto bite?
Trzeba się pobawić regulacją (na śrubach). Smarowanie niewiele pomoże (jeśli w ogóle).

P.S. WD40 nie jest smarem. Używając go najprawdopodobniej skutecznie pozbyłeś się smaru jaki był w zamku.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez raven211 » 23 gru 2009, 12:31

raczej nie bite, ale nie kupione z salonu takze pewności nie ma
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 15:03
Posty: 32

Postprzez Globy » 23 gru 2009, 12:57

Nie wiem, jak to jest w 6 w wersji liftback, ale po demontażu okolicznej tapicerki możesz poluzować śruby zamka i wtedy zamknąć klapę – wszystko się samo ustawi, a Ty tylko dokręcisz. Gdyby nie wypaliło, to warto samemu pokombinować, żeby zamek ładnie chwytał i przestawiać go na boki i góra-dół aż do zadowalającego efektu <usmiech> Pewnie tapicerka jest na klipsach.

PS. Popraw proszę temat na zgodny z FAQ forum. Nie zapomnij o dopisaniu modelu, rocznika i typu karoserii (co w tym przypadku jest istotną informacją), by inni Forumowicze mogli łatwiej zidentyfikować Twój problem <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krzych » 30 gru 2009, 01:48

Grzyby napisał(a):P.S. WD40 nie jest smarem. Używając go najprawdopodobniej skutecznie pozbyłeś się smaru jaki był w zamku.

Pierwsza opisana cecha na "puszce" WD40 jest wytluszczone smaruje. Sam zerkniesz czy wkleic fote? :P

PS. Sam z bardzo pozytywnym skutkiem udroznilem w Polo zamek klapy na kilka lat bez zadnych problemow dodatkowych, a przy okazji dzieki penetrujacym wlasciwosciom pozbylem sie syfu ze srodka ktory do zamkow tylnej klapy bardzo lubi sie dostawac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MasterB » 30 gru 2009, 09:33

krzych powodzenia w używaniu WD40 do smarowania... Ale może nie polecaj go w tym celu innym, nieświadomym użytkownikom.
WD40 do usunięcia syfu i wilgoci, później olej/smar do smarowania.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez kobyll » 30 gru 2009, 12:33

Odnośnie smarowania polecam :
1. oczyścić np WD40 albo tylko szmatką...
2. LIQUI MOLY SILICON SPRAY 3310

Zamek możesz ustawić sobie na zatrzasku dolnym (tym bolcu nad zderzakiem), jest chyba przykręcony na dwie śruby TORX, spróbuj podłożyć podkładki pod to, albo przesuwać raz w jedna stronę, raz w druga...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez krzych » 31 gru 2009, 00:21

MasterB napisał(a):Ale może nie polecaj go w tym celu innym, nieświadomym użytkownikom.

Nikomu go nie polecam. Zaznaczam tylko, ze owszem, na opakowaniu jest wyrazne wskazanie smarne (a moim zdaniem, zadanie powinno byc kojarzone z oliwieniem, jako bardziej plynna forma niwelowania tarcia). I tak jak mowie, w tym akurat przypadku dziala bardzo dobrze. Smarowac piast w kolach bym raczej tym nie smarowal jesli Ci o to chodzi :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 31 gru 2009, 16:56

raven211, proszę o zapoznanie się z tematem:

Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.

Zwracając szczególną uwagę na temat, przeciwnym razie wątek wyląduje w koszu.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez raven211 » 2 sty 2010, 22:27

oki
juz poprawione, wystarczyłu wyregulowac ten metalowy zaczep w okolizy zderzaka , zamyka sie jak trzeba, 3 minuty roboty i gra
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 15:03
Posty: 32

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6