Antena elektryczna – naprawa.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Waclaw_Szubert » 27 kwi 2005, 22:39

b2 napisał(a):potem odbijała do góry

dokladnie tak jest.
Chyba da rade to ominac ale trzeba zmieniac zasilanie radia ??
pozdrawiam
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez TRIBUTE » 28 kwi 2005, 00:08

Może złonczyć kabel zasilania radia razem z pamięcią (memory), tylko cały czas będzie zasilanie. <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez b2 » 28 kwi 2005, 00:20

ja tak mam, ale to chyba nic nie robiło. (poza niezależnością radia od kluczyka ;))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez TRIBUTE » 28 kwi 2005, 08:48

Jak podłącze do pamięci (memory) radia to chyba będzie ok, ale może jest jakiś przewód inny który przy rozruchu nie traci napięcia . <faja>
Gdzie taki kabel można znaleść koło radia .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez geriavid » 13 maja 2005, 21:59

Witam,
Używam z powodzeniem od prawie 2 lat uniwersalnej anteny automatycznej Calearo.
Łatwe dopasowanie i montaż, cena ok.200 PLN, miejsce zakupu firma AresElektro pl.Kasztelański
Warszawa . Do wyboru kolor srebrny lub czarny.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez rimanc » 1 lip 2009, 08:23

navroth napisał(a):pewnie urwales ten pasek zebaty wewnatrz,
bat z paskiem kosztuje 180zl

jakos daloby sie to naprawic, musisz rozkrecic i zobaczyc gdzie sie urwal ten pasek, moze tylko spadl z mocowania albo cos ?


W jaki sposób przymocowany jest ten pasek? Czy jest na stałe, czy jest na np. wcisk. Niestety wypada mi on z bata i nie wiem jak go przymocować. Silniczek jest przeciążeniowy i jak nie ma oporu chamującej anteny to pasek po prostu wyjeżdża z zębatki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2009, 07:22
Posty: 4
Auto: 626 GF 2000 r. LIFTING

Postprzez Viking » 4 lip 2009, 22:09

Mi sie auto niemal przez el.antene nie spalilo <wow> Jakies spiecie sie w niej zrobilo i nagle poczulem smrod spalenizny z bagaznika.Otworzylem, a tam kable sie juz smarzyly jak krakowska na grillu :P <boje się> Ugasilem butelka wody, obcielem pozniej te kable i odizolowalem.I od tej pory jezdze bez anteny.Po miescie i bez niej kilka stacji lapie.
Początkujący
 
Od: 26 sty 2009, 17:52
Posty: 10
Skąd: Wroclaw

Postprzez rimanc » 6 lip 2009, 07:04

Viking napisał(a):I od tej pory jezdze bez anteny

Wszystko ok, ale jak coś jest to ma działać. Jak silnik ci się popsuje to też go odłączysz <lol>. Proszę o przykładowe sposoby naprawy, a nie nienaprawy. Bez radia też można jeżdzić, ale lepiej z.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2009, 07:22
Posty: 4
Auto: 626 GF 2000 r. LIFTING

Postprzez MazDarek » 7 lip 2009, 10:44

rimanc napisał(a):Proszę o przykładowe sposoby naprawy

W dziale elektronika jest cały temat o tym –> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18734
Dyskusję proszę kontynuować właśnie tam.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez pyzax » 28 wrz 2009, 21:59

Podłączę się pod temat w jaki sposób sprawdzić czy mam elektryczną antenę w moim samochodzie jest to 626 1998 1840 GF Hatchback? Antena jest wysuwam i chowam ją ręcznie nie słychać żadnego silniczka ani nic. Jak to sprawdzic?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2008, 12:59
Posty: 11
Skąd: Reszel
Auto: 626 GF

Postprzez Riki » 28 wrz 2009, 23:06

Radex84 napisał(a):idź do wróżki Temidy, niech powróży Ci z fusów. 15 lub wiecej fusów = elektryczna natena, 14 lub mnie fusów ręczna antena


żenada....... :|


pyzax w Twoim modelu nie występowała antena elektryczna, masz antenę w słupku przednim (od kierowcy) prawda? jeśli tak to na 101% nie jest elektryczna.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pyzax » 29 wrz 2009, 21:42

Dzięki Riki za konkretną odpowiedź. Rzeczywiście jest w słupku od strony kierowcy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2008, 12:59
Posty: 11
Skąd: Reszel
Auto: 626 GF

Postprzez M-48 » 17 lut 2010, 20:27

Witam!Musialem wymienic fabryczna antene bo zerwala sie tasma zebata.Kupilem inna ma tak samo 3 przewody(czerwony,czarny,zielony)podlaczylem prawidlowo i nie dziala.Dopiero jak polacze czerwony z zielonym to wysuwa,sprawdzalem probowka na kostce i mam brak napiecia na przewodzie wysuwajacym antene,gdzie szukac problemu moze ktos wie?
Początkujący
 
Od: 17 lut 2010, 20:07
Posty: 5
Skąd: Maciek GLiwice
Auto: Madzia 6 kombi 2005 diesel 136KM

Postprzez grzelu » 18 lut 2010, 11:51

A radio włączone? :–)
Miałem podobny problem – okazało się, że w kostce łączącej przewody nie było jednego przewodu – kostka była zakręcona na izolacji kabelka. Więc najpierw sprawdź dwa razy wszystkie połączenia i pewnie problem sam się rozwiąże.
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2007, 18:04
Posty: 18
Skąd: prawie Warszawa, Chotomów
Auto: była 626 DiTD '98 GF
jest 6 2.0 benzyna+LPG 2004 GG
najnowszy nabytek 323f 1,6 benzyna+LPG

Postprzez Waluś » 18 lut 2010, 16:36

w antenie zawsze są 3 kable. masa, napięcie i sygnałowy z radia.
Napięcie powinno być już po przekręceniu kluczyka, potem po odpaleniu radia powinien być wysłany sygnał do rozłożenia bądź złożenia anteny
jeśli masz nie fabryczne radio poszukaj kabla sygnałowego (nie wszystkie mają) zwykle jest to kabel niebieski na kostce iso, ale na kostce mazdy to już musisz sam poszukać :)

jeśli masz wszystko podłączone jak należy i dalej nie działa, to przełóż sterownik z oryginalnej. Ni powinno to sprawić kłopotu
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez M-48 » 19 lut 2010, 15:21

Dzieki za info,ale niestety ta antena nie bedzie dzialac na fabrycznym radiu poniewaz antena fabryczna ma zupelnie inna konstrukcje jak te dostepne w handlu.Musialem zastosowac osobny przelacznik do wysuwania i wsuwania anteny i teraz dziala wszystko ok.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2010, 20:07
Posty: 5
Skąd: Maciek GLiwice
Auto: Madzia 6 kombi 2005 diesel 136KM

Postprzez Waluś » 19 lut 2010, 18:00

możesz spróbować jeszcze przełożyć bat razem z paskiem. Paski są chyba identyczne
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez mariusz323wgr » 4 kwi 2011, 23:30

Mam problem z anteną, więc to raczej dobry wątek ...
Do tej pory wszystko było OK, obecnie przy końcu wysuwania się anteny słyszę dziwne dźwięki, jak nienaoliwiony zamek czy coś podobnego.
Co najlepiej zrobić żeby wysuwała się bez szmerów? Czym moge ją ew. nasmarować?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez Radex » 5 kwi 2011, 09:35

mariusz323wgr napisał(a):Mam problem z anteną, więc to raczej dobry wątek ...
Do tej pory wszystko było OK, obecnie przy końcu wysuwania się anteny słyszę dziwne dźwięki, jak nienaoliwiony zamek czy coś podobnego.
Co najlepiej zrobić żeby wysuwała się bez szmerów? Czym moge ją ew. nasmarować?

możesz, rozkręć i obadaj w środku co sie dzieje kiedy slychac te dzwieki.
na poczatku mozesz sprobowac wyczyscic sam bat, moze to on gdzie sie blokuje od brudu. umyj, psiknij jakims wd40, schowaj bat i zobacz czy problem bedzie dalej wystepowal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez SeBoLeX » 16 kwi 2011, 21:45

U mnie również pojawił się problem antenki elektrycznej. Na początku bez problemu się wysuwała, ale było słychac, że opornie jej to idzie, jakby nienaoliwiona. Teraz już się nie wysuwa, słychac tylko głośno pracujący mechanizm i koniec :/
Jako, że sam się nie znam na grzebaniu przy autach, to do jakiego specjalisty się z tym wybrac?

PS. Pojawił się też problem z jednym, z tylnych zamków. Przy załączeniu blokady zamków ten jeden strasznie głośno brzęczy, pół osiedla go chyba słyszy. Do kogo się z tym udac w celu naprawy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2010, 14:53
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 (GF) 2.0 DiTD 2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6