Chce do niej kupić felgi aluminiowe na zime z poprzedniego modelu (foto poniżej)
Proszę o info jaki dobrać rozmiar opon do tych felg... Myslałem nad 196/65

Dzięki za odpowiedź!
www.mazdaspeed.pl
kprzemo24 napisał(a):A jaki masz rozmiar opon?
powinny być 205/60 r16kprzemo24 napisał(a):Chce do niej kupić felgi aluminiowe na zime z poprzedniego modelu (foto poniżej)
Proszę o info jaki dobrać rozmiar opon do tych felg... Myslałem nad 196/65
kogut1235 napisał(a):Ten pogląd to już niekoniecznie aktualny jestpo pierwsze felgi aluminiowe już od długiegooo czasu są odporne na warunki drogowe występujące zimią , druga sprawa to że węższa opona nie zawsze jest lepsza na śniegu z tego powodu że w większych rozmiarach można kupić opony premium (nie chodzi mi o markę) tylko o model. Był kiedyś taki artykuł w prasie motoryzacyjnej gdzie właśnie sprawdzali czy węższa opona jest rzeczywiście lepsza. Generalnie w tych samych autach opona premium mimo że szersza sprawowała się lepiej . Węższa wygrywała też ale jak była założona w aucie np kompaktowym sprzed lat , auto lżejsze więc lepiej sobie radziło na śniegu.
kogut1235 napisał(a):b2 napisał(a):na zimę najlepiej stalowe felgi i mniejszy rozmiar opony np. 195/65R16.
Ten pogląd to już niekoniecznie aktualny jestpo pierwsze felgi aluminiowe już od długiegooo czasu są odporne na warunki drogowe występujące zimią , druga sprawa to że węższa opona nie zawsze jest lepsza na śniegu z tego powodu że w większych rozmiarach można kupić opony premium (nie chodzi mi o markę) tylko o model. Był kiedyś taki artykuł w prasie motoryzacyjnej gdzie właśnie sprawdzali czy węższa opona jest rzeczywiście lepsza. Generalnie w tych samych autach opona premium mimo że szersza sprawowała się lepiej . Węższa wygrywała też ale jak była założona w aucie np kompaktowym sprzed lat , auto lżejsze więc lepiej sobie radziło na śniegu.
larret napisał(a):okładnie. 17'' z szerszą oponą zwyczajnie dzięki większej powierzchni pozwala na lepszą kontorlę. Ale w zamian większa powierzchnia oznacza więcej oporów, które silnik musi pokonać = (nieznacznie zazwyczaj) większe użycie paliwa.
b2 napisał(a):
tak, tak, to chyba continental usiłował wmówić ludziom, że szersza (droższa) opona klasy premium na zimę jest lepsza, niż wąska. Dla mnie bardziej istotne od marketingowego bełkotu są proste prawa fizyki – węższa opona ma mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią, a tym samym większy nacisk na cm2, większa praca bieżnika (tarcie). I subiektywna ocena tego zachowania samego auta na różnym rozmiarze zimówki. Dlatego na zimę mam felgi 16 (alu) na wysokim profilu. dziur się mniej boję, niż na letniej 18'', a auto jedzie, a nie sunie jak na płozach.
Janusz626 napisał(a):Ale o co wam chodzi.... o szerokość bieżnika czy średnice obręczy.... ? zasadnicza różnica w Waszych porównaniach.
Tak nie do końca to prawda. Kierowcy rajdowi sięgają po cieńsze opony jeżeli będą jeździć po śniegu. Sam okres zimowy nie ma tu znaczenia. A co do dywagacji kolegów wcześniej na temat szersza czy cieńsza – ciągle podnosicie argument, ze koniecznie musi być cieńsza opona bo w śniegu jest lepsza i lepiej "ciągnie". Generalnie zgadza się. Tylko zastanówcie się ile czasu podczas zimy jeździcie w śniegu? Śmiem twierdzić że jest to może z 10 % całego okresu. Na pewno nie więcej. Na dodatek jeździcie spokojnie i ostrożnie a nie sportowo. Pozostały okres zimy jeździmy na odśnieżonych drogach albo suchych albo tylko mokrych. Na tego typu nawierzchni cienki opony spowodują poślizg przy ruszaniu i hamowaniu, gorszą przyczepność na zakrętach. Wydaje mi się więc że w związku z tym lepiej założyć normalne opony zgodne z zaleceniami producenta i czuć się bezpiecznie w 90% sytuacji kosztem tych ewentualnych paru procent sytuacji gdzie może przydałaby się węższa opona. Wybór należy do Was.CudownyBocianek napisał(a):Tak się właśnie zastanawiam dlaczego kierowcy startujący w rajdach w okresie zimowym mają właśnie "cieńsze" opony?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6