Brak mocy /Rozwiązanie: brudny filtr paliwa
Dzis podczas powrotu z pracy przy probie wyprzedzania poczulem ze brakuje mocy .Do ok 110 idzie normalnie ale przy wcisnieciu gazu do oporu dławi się nie chce wogole przyspieszac-zuzycie chwilowe paliwa szaleje pokazujac dziwne odczyty a przy wcisnienciu gazu pokazuje kosmiczne zuzycie.Slysze tez dziwny dzwiek takie jakby piszczenie zasysanie/głuche piszczenie nierownomierne i niezalezne od obrotow. Dodam ze na biegu jalowym kiedy przygazowuje wszystko wydaje sie byc normalne-na obroty wchodzi prawidlowo poza tym dziwnym ,,piszczeniem,, ktore wczesniej objawialo sie nieregularnie a teraz jest prawie ciagle.Co robic bez serwisu chyba sie nie obejdzie...... Prosze o jakies sugestie
Oby nie turbina , Przed chwila sprawdzalem i tak turbina jest lekko przytluszczona-wizualnie ok.. Ma dobre ciagi na 1/2/3/ do ok 3500 obrotow wyzej zaczyna sie dlawic. a im wyzszy bieg dlawienie nastepuje predzej np. 4-ty bieg dlawienie juz przy 3100 obrotow. sugestie?????
od 2 do 3 tys silnik ciagnie normalnie ? w tym przedziale silnik daje najwyzszy moment, jezeli ciagnie prawidlowo, to nie moze byc turbo ( chyba ? ) mi to bardziej by wygladalo na brak cisnienia na listwie .. czytaj pompa wysokiego cisnienia / wtryskowa .. im wyzsze obroty tym wiecej tego paliwka musi podawac .. jakis dymek niepokojacy leci ?
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie
M6 09 2.0 143 KM DPF
M6 09 2.0 143 KM DPF
- Od: 9 lis 2009, 12:39
- Posty: 48
- Skąd: Poznań
- Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM
moze byc .. wyjmij i zobacz, moze mechanik Cie w bambuko zrobil i nie wymienil
zobacz tez filtr powierza, jakby nie dostawal powietrza to by dymil jak z murzynskiej chaty, ale roznie bywa .. w 2 min mozesz obczaic czy jest ok ..
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie
M6 09 2.0 143 KM DPF
M6 09 2.0 143 KM DPF
- Od: 9 lis 2009, 12:39
- Posty: 48
- Skąd: Poznań
- Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM
leszek-sroka, proszę o zapoznanie się z tematem:
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.
Następnie przeczytaj
Poradnik silników Diesla (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
Kody ABS/AIR Bag, Webasto, Ksenony | Spis treści
Temat najpierw do Diesla a potem do kosza.
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.
Następnie przeczytaj
Poradnik silników Diesla (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
Kody ABS/AIR Bag, Webasto, Ksenony | Spis treści
Temat najpierw do Diesla a potem do kosza.
Pozdor Myjk
Jaksa napisał(a):To go wymien.
Popieram, u mnie też różne cuda się działy z autem do puki nie wymieniłem tego zaworu SCV, a po wymianie madzia zaczęła żyć
leszek-sroka napisał(a):scv nie byl a przebieg 145 tys
budzikowo mam przejechane 117 tys/km więc już chyba czas i na Ciebie
Dzieki panowie za cenne rady zaczne od wymiany tego SCV I PRZY OKAZJI WYMIENIE FILTRY I DAM ZNAC O EFEKTACH. I na koniec jeszcze jedno pytanko czy jazda z ta przypadloscia moze spowodowac jakies inne problemy... jeszcze raz dzieki....
wg. mnie
to wynik zabrudzenia filtra paliwa w zbiorniku lub na przedniej scianie pod maska silnika!
i to od nich zacznij!
a SCV to po nich,bo m.in. ze wzgledu na koszta
pozdr.
Enduro
to wynik zabrudzenia filtra paliwa w zbiorniku lub na przedniej scianie pod maska silnika!
i to od nich zacznij!
a SCV to po nich,bo m.in. ze wzgledu na koszta
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wlasnie wrocilem z malej traski ok 200km i jestem mile zaskoczony po ok. 50 kilometrach problem zniknal sam Madzia ciagnie normalnie. Niewiem ale chyba cos bylo zatkane i samo sie przedkalo.Zakupilem juz filtr paliwa i powietrza zaraz to powymieniam i chcialbym za rada ENDURO sprawdzic jeszcze filtr w zbiornoku tylko czy napewno on tam jest bo to bedzie troche roboty. W benzynowej Madzi cos tam jest ale w dieslu nie jestem pewien i czy jest sens to robic.... pozdr...
leszek-sroka napisał(a):i chcialbym za rada ENDURO sprawdzic jeszcze filtr w zbiornoku tylko czy napewno on tam jest bo to bedzie troche roboty. W benzynowej Madzi cos tam jest ale w dieslu nie jestem pewien i czy jest sens to robic.... pozdr...
jest sens!
sam sie naocznie po demontazu przekonasz!
aby go wykrecic musisz odkrecic klapke pod tylnymi siedzeniami,
a potem musisz odkrecic pierscien dociskowy...
najlepiej, abys podczys tych prac mial jak najmniej paliwa w zbiornkiu.
wiem, bo sam juz chyba z 4 razy go wyjmowalem w swoich autach!
P.S.
uwazaj na ostre kanty blach

ja do dzisiaj mam po kontacie z nimi blizne..
no ale to takie meskie!
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Filtr paliwa wymienilem . Masakra -byl zabity na maksa chociaz wymieniany był 5-tys temu.Znam juz chyba przyczyne (podam dla przestrogi) otoż ok roku temu kupilem pewna ilosc ropki z,, pewnego zródła i SHEL marki,, po okazyjnej cenie które to uzywałłłłem do dziś co prawda sporadycznie ale troche tego przemieliłem.Takze pozostały zapasik zbyje komus tez po okazyjnej cenie i dam sobie spokój z pozornymi oszczednosciami.... po odkreceniu filtra zbiornika dam znac pozniej bo zalalem na stacji i jest pełny musze troche wypalic...Pozdrooo
leszek-sroka napisał(a):Filtr paliwa wymienilem . Masakra -byl zabity na maksa chociaz wymieniany był 5-tys temu.po odkreceniu filtra zbiornika dam znac pozniej bo zalalem na stacji i jest pełny musze troche wypalic...Pozdrooo
tam tez moze byc raczej dosc szaro lub czarno,
ja jestem przekonany o tym..
lej dobrego ON-a i co jakis czas dopal jakims dodatkiem np. Forte...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Robercie czy uważasz, że wymiany filtra w baku powinno dokonywać się co kilkadziesiąt tys.km? może dzięki temu SCV dłużej by pożyło? nie chcę snuć nowych teorii, nigdy nie wyjmowałem filtra w CiTD i nie wiem jak on wygląda po 150tys.km (domyślam się tylko) stąd moje pytanie....
leszek-sroka potraktowałbym jeszcze układ wtryskowy znanym i uznanym produktem marki Forte.
leszek-sroka potraktowałbym jeszcze układ wtryskowy znanym i uznanym produktem marki Forte.
Riki napisał(a):Robercie czy uważasz, że wymiany filtra w baku powinno dokonywać się co kilkadziesiąt tys.km? może dzięki temu SCV dłużej by pożyło? nie chcę snuć nowych teorii, nigdy nie wyjmowałem filtra w CiTD i nie wiem jak on wygląda po 150tys.km (domyślam się tylko) stąd moje pytanie....
leszek-sroka potraktowałbym jeszcze układ wtryskowy znanym i uznanym produktem marki Forte.
trudno mi jednoznaczenie stwierdzic, choc przyznym ze we weszystkich moich M6 CiTD, pom. 50-80 tys. km czyscilem sitko w zbiorniku
i zawsze bylo tam szaro/czarno...
ale nigdy nie wymienialem SCV-a, choc mam dwie sztuki w rezerwie!
a mialem w autach te, o tych felernych numerach...
jestem zdania, ze kazde czszczenie ma sens
i powinna byc to jedna z pierwszych czynosci przy problemach z dieslem,
bo to specyficzna jednostka napedowa, dosc czula i wymagajaca, wszystko musi byc prawie na 100%, bo jak nie to:
nie pali, nie chodzi, kopci...itp
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No -- dzis wyczyscilem filtr w zbiorniku ,nawet nie przypuszczalem ze moze byc az tak zle. Dno tej plastikowej puszki gdzie umieszczone jest to sitko bylo calkiem przykryte takim czarnym galaretowatym mulem dopiero po wybraniu tego mulu dowiedzialem sie ze ono tam jest.Madzia odzyskala wigor no i koszt calej operacji to ok. godzinki pracy. Troche problemu jest z ta wielka nakretka ale jakos sobie poradzilem .I TU WAŻNE W ZBIORNIKU NIE MOZE BYC WIECEJ JAK 1/2 PALIWA A MOZE I MNIEJ GDYZ NAKRETKA Z CALYM MODULEM UMIESZCZONA JEST PONIZEJ POZIOMU PALIWA I MOZNA ZAPASKUDZIC ROPA CALE WNETRZE i tu dziekuje ,,Enduro,,Zrobilem fotke tego syfu ale nie umie jej wkleic. Dzieki panowie za rady i Pozdro.....
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6