Mazda 6 , 2.2 DIESEL-Dym z pod korka wlewu oleju-wideo
Mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich. Na początek chciałem zapytać czy warto kupić auto w którym leci dym spod korka? Upatrzyłem fajny egzemplarz mazdy sport estate 2.2 185 konnej z 2010 roku, sprawdziłem i auto działa niby dobrze, wyposażenie też ma fajne. TYlko pytanie, jakimi naprawami może grozić lecący dym spod korka? Sam naprawiam swoje auta więc myślę, że jeśli to tylko podkładki o których tu od kilku dni czytam to chyba sobie z nimi poradzę. Muszę tylko doszukać jak się do nich dostać 
- Od: 11 paź 2015, 22:29
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 Estate 2.2 Sport (185) 2010
CNCRob napisał(a):Mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich. Na początek chciałem zapytać czy warto kupić auto w którym leci dym spod korka? Upatrzyłem fajny egzemplarz mazdy sport estate 2.2 185 konnej z 2010 roku, sprawdziłem i auto działa niby dobrze, wyposażenie też ma fajne. TYlko pytanie, jakimi naprawami może grozić lecący dym spod korka? Sam naprawiam swoje auta więc myślę, że jeśli to tylko podkładki o których tu od kilku dni czytam to chyba sobie z nimi poradzę. Muszę tylko doszukać jak się do nich dostać
Z 2.2 leci po odkręceniu korka, problem będzie jeśli czujesz spaliny
Możesz jaśniej sprecyzować czym się może ten problem objawić w przyszłości? Są z tego co wiem dwie drogi którymi on może się przedostać, pierścienie na tłokach, ale wtedy chyba też mamy niebieski dym z rury wydechowej w większości przypadków i spalanie oleju a druga droga to te podkładki o których dopiero tu się dowiedziałem. Ta druga usterka to chyba wymiana podkładek plus czyszczenie smoka w misce i chyba powinno być ok? Czy coś przeoczyłem? Czy łatwo tu zdjąć miskę? Dopiero pozbyłem się Insignii bo zatarł się silnik, jak w niej zdejmowałem miskę to trzeba było odkręcić i zdjąć skrzynie biegów aby dostać się do dwóch śrub miski olejowej.
- Od: 11 paź 2015, 22:29
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 Estate 2.2 Sport (185) 2010
Wymiana podkładek plus czyszczenie smoka ok, ale pod warunkiem że silnik już nie dostał w pupę i nie jest zalepiony. Tu chyba jest problem.
Ja w swoim przezornie wymieniłem podkładki po zakupie, w misce natomiast było czysto.
Dym z wydechu przy dpf? wydaje mi się że go nie zobaczysz
Ja w swoim przezornie wymieniłem podkładki po zakupie, w misce natomiast było czysto.
Dym z wydechu przy dpf? wydaje mi się że go nie zobaczysz
Prędzej się rozciągnie a nie wytrze. Cncrob jaki masz przebieg?
A co to guma balonowa czy stal?! Nie rozciągnie się a ulegnie wydłużeniu właśnie poprzez wytarcie się na sworzniach i tulejkach. via załącznik..Sebal napisał(a):Prędzej się rozciągnie a nie wytrze.
CNCRob napisał(a):Da się sprawdzić stan łancucha oglądając go? Czy słuchając jego pracy? Czy dostęp do niego jest łatwy aby go zobaczyć?
Da się podłączając pod IDSa, sprawdzić CC-DIFP-WOA, jeżeli jest 10,45 lub więcej to łańcuch do wymiany. Rozciągnięty łańcuch hałasuje na rozgrzanym silniku.
Spokojnie koledzy
Z potocznego punktu widzenia rozciągnie się a z technicznego punktu widzenia wytrze się i poprzez powstały nadmierny luz pomiędzy elementami składowymi zmieni swoją długość (wydłuży się) przez co nie będzie się poprawnie zazębiał z kołami zębatymi wycierając je i chałasując przy tym charakterystycznym grzechotaniem. Wymiana pomiędzy 3-4k pln. Więcej o tym na forum. Amen.
P.S.
A tak się zachowuje łańcuch w motocylku podczas przyspieszania
http://www.wykop.pl/link/1735288/widok-na-lancuch-podczas-przyspieszenia-motocykla-dragster/
Z potocznego punktu widzenia rozciągnie się a z technicznego punktu widzenia wytrze się i poprzez powstały nadmierny luz pomiędzy elementami składowymi zmieni swoją długość (wydłuży się) przez co nie będzie się poprawnie zazębiał z kołami zębatymi wycierając je i chałasując przy tym charakterystycznym grzechotaniem. Wymiana pomiędzy 3-4k pln. Więcej o tym na forum. Amen.
P.S.
A tak się zachowuje łańcuch w motocylku podczas przyspieszania
http://www.wykop.pl/link/1735288/widok-na-lancuch-podczas-przyspieszenia-motocykla-dragster/
szczotkadokibla napisał(a):U mnie jest identycznie. Mechanik w ASO stwierdził, że wszystko jest ok. Ten silnik podobno tak ma. Chyba nastraszyliście niepotrzebnie kolegę.
po czesci musze to potwiedzic, nie wiem czymu ale ponoc w tej jednostce tak jest..
wiem tez od kolegi, ktory jest fachowcem z prawdziwego zdarzenia, ze tak w tym silniku jest.
przyznam, ze nurtuje mnie dlaczego..
na logike musi to byc powiazane z nieszczelnoscia komory spalania..
tyle, ze wtedy przy zbyt niskiej kompresji silnik by nie chodzil.
musze z ciekawosci sprawdzic kompresje u siebie (mam prawdziwe 70tys km.)
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
CNCRob bardzo to ciekawe, ze chca wymienic na wlasny koszt (a 100 funtow to nie kosztuje). Albo to auto lapie sie jeszcze na akcje serwisowa w ASO i wtedy bedzie zrobione za free albo za wszelka cene chca sie pozbyc lub nic nie zrobia a powiedza, ze wymienili (tak wcisneli znajomemu paszteta CC). Znajomy po zakupie pojechal do ASO i panowie uswiadomili go, ze nic w rozrzadzie nie bylo ruszane. Wymienil na wlasny koszt w ASO. Z opinia i rachunkiem wrocil do komisu. Postraszyl prawnikiem i przeprosili i zwrocili mu za wymiane rozrzadu. Powodzenia.
upraszam zalozyciela tematu CNCRob lub moderatora o zmiane/korekte tytulu:
na "DIESEL"!
bo mnie chyba szlag trafi
pozdr.
E
na "DIESEL"!
bo mnie chyba szlag trafi
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):korekte tytulu
dzięki


wielkie dzieki!
pozd.E
pozd.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam mam pytanie co do tych spalin spod korka wlewu oleju. W moim przypadku czuć spaliny na 100% nie ma jakiegoś ogromnego kopcenia ale spaliny czuć. Co powinienem w tym przypadku zrobić wymienić te podkładki czy raczej to zostawić jak jest, bo trochę poczytałem i jedni piszą że to normalne a inni że jak spaliny czuć to nie za dobrze.Auto ma na liczniku 52 tys mil. Dzięki z góru za odpowiedź.
-
kaczor
wymien podkladki a potem sprawdz co czujesz spod korka.
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki Enduro ale mam małą obawę co do ich wymiany bo jeden kolega z tego forum juz wymienił te podkładki i tylko się pogorszyło.Czy może dojść do poważnych usterek silnika jęsli ich nie wymienie?
-
kaczor
kaczor napisał(a):1... jeden kolega z tego forum juz wymienił te podkładki i tylko się pogorszyło.
2. Czy może dojść do poważnych usterek silnika jęsli ich nie wymienie?
1. bzdura
2. tak. w 100% ze tak
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6