Głośna ale równa praca silnika (auto chodzi jak traktor) czy to mogą być wtryskiwacze ?

Postprzez MZR-CD 2,2 180 KM » 31 maja 2014, 03:12

Witam, w mojej mazdzie 2,2 MZR-CD 2010 72 tys. km od pewnego czasu słysze głośniejsza prace silnika, taki turkot jak traktor, szczególnie wtedy, kiedy jade na wysokim biegu i auto wchodzi na obroty słychac taki turkot. Byłem z tym w ASO powiedzili mi ze podkładki pod wtryskiwaczami sa do wymiany i ze po tej wymianie wszystko powinno byc juz ok. ( mechanik okreslił to jako duzy przedmuch pod wtryskiwaczami oraz, ze dodatkowo uszczelnienia wymaga pokrywa zaworów ?) Co Wy na to, czy mieliscie tez takie przypadki ze swoimi mazdami, czy faktycznie za ten dziwny turkot odpowiadaja wtryskiwacze czy moze przyczyny warto szukac gdzie indziej.

P.S.dodam tylko ,ze podczas diagnostyki, po podłączeniu auta do komputera nie wyszły zadne błedy a naciag łańcucha rozrządu jest w tolerancji 8,47

Bede wdzieczny za pomoc
Początkujący
 
Od: 27 maja 2014, 20:08
Posty: 4
Auto: Mazda 6 sport 2,2 MZR-CD 180 KM 2010

Postprzez dobrzyn22 » 31 maja 2014, 06:20

przenoszę do odpowiedniego działu.

PS. proponuję zerknąć tu:

viewtopic.php?t=65171
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Sebal » 8 cze 2014, 00:05

MZR-CD 2,2 180 KM napisał(a):naciag łańcucha rozrządu jest w tolerancji 8,47
no to niewiele już mu brakuje bo graniczna wartość jest koło 9,5
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Enduro » 21 sty 2015, 21:36

MZR-CD 2,2 180 KM napisał(a):... naciag łańcucha rozrządu jest w tolerancji 8,47

.

to swiadczy o sporym prawie granicznie dopuszczalnym rozciagnieciu, <glupek2> co powoduje przestawie czasow rozrzadu i to raczej napewno powoduje nieidealny proces spalania mieszanki=czyli stuki...

lancuch do wymiany!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez twr » 21 sty 2015, 21:55

hmm, ja mam 8,94 i u Jaksy powiedziano mi że to jest ok

Sent from my GT-N7000 using Forum Fiend v1.3.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2014, 18:43
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163 KM kombi, 2011

Postprzez Enduro » 21 sty 2015, 22:29

uprzednio mazda zalecala abs. wymiane przy mniejszej wartosci,no ale ze wzgledow ekon. zmienila/rozszerzyla ten zakres.
koszta akcji sewisowej byly bardzo duze!

jestem pewien ze przy znacznym przestawieniu czasow, silnik nie chodzi dobrze.
oczywiscie stuki moga byc z innej przyczyny
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez twr » 21 sty 2015, 22:41

być może, jedyne co mi się udało znaleźć na forach, w tym forscana i jakimś włoskim, że graniczna wartością jest 10.5, przy której pojawiają się błędy i miga dpf

Sent from my GT-N7000 using Forum Fiend v1.3.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2014, 18:43
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163 KM kombi, 2011

Postprzez CudownyBocianek » 21 sty 2015, 22:55

Też mi się o uszy obiło, że wartość przy której powinno się wymienić łańcuch to 10.5
Podczas ostatniej wizyty w ASO wartość w moim aucie była niewiele ponad 8. Łańcuch słyszę tak u siebie jak i w innych M6GH, które spotykam wszędzie i stąd wiem czy ma 2.0 czy 2.2 pod maską ;P .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Enduro » 21 sty 2015, 22:58

twr napisał(a):...udało znaleźć na forach, w tym forscana i jakimś włoskim, że graniczna wartością jest 10.5, przy której pojawiają się błędy i miga dpf

to jest tzw. graniczna wartosc po korekcie mazdy..
przedtem bylo mniej . ile dokladnie nie wiem...
nie kombinuj, pomysl o nowym lancuchu <glupek2>
na pewno bedzie taniej,duzo taniej jakby ten stary mial przeskoczyc, zerwac sie i jak auto stanie gdzies w czarnej D. <dupa>
w szczerym polu, w ciemnosciach i do tego z tesciami na tylnej kanapie <nie powiem> <spoko>
polecam!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Lucasbadboy » 4 lut 2015, 21:12

witam
Jako ze mialem tez male zamieszanie z lancuchem to sie informowalem i potwierdzam ze 10,5 to gorna granica po ktorej zaswieca sie kontrolka dpf wiec spokojnie mozna jezdzic <faja>
Pozdrooo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2014, 21:25
Posty: 10
Skąd: ŚLĄSK/WŁOCHY
Auto: Mazda 6 2.2 185km sport

Postprzez twr » 12 lut 2015, 14:28

no właśnie gdzie jest dolna zalecana... bo po tej dyskusji z Enduro to zacząłem słyszeć łańcuch :o Może nie przeskoczy, ale pewnie zębatki się wycierają mimo nie osiągnięcia max. granicy. Myślę że ja przy następnej wymianie oleju przemyślę poważnie czy nie wymienić (zobaczę jeszcze co u Jaksy powiedzą :)
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2014, 18:43
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163 KM kombi, 2011

Postprzez Enduro » 12 lut 2015, 16:41

twr napisał(a):no właśnie gdzie jest dolna zalecana... bo po tej dyskusji z Enduro to zacząłem słyszeć łańcuch :o Może nie przeskoczy, ale pewnie zębatki się wycierają mimo nie osiągnięcia max. granicy. Myślę że ja przy następnej wymianie oleju przemyślę poważnie czy nie wymienić (zobaczę jeszcze co u Jaksy powiedzą :)
wg. mnie to awaryjna granica jest uprzednia wartosc mazdy, przy ktorej wymieniali lancuch, i bylo to chyba 7-7,5..
kolega ma absolutnie racje, ze wyciagniety lancuch nie pasuje idealnie na tryby i je przez to wyciera.. <glupek2>
co powoduje zabrudzenie opilkami metalu oleju silnikowego <glupek2>
P.S.
ten sam problem wystepuje juz w modelu GJ !!!
pozdr i ubolweam, ze kolega przeze mnie slyszy teraz lancuch <nie powiem> .
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6