Zatarta turbina – naprawa

Postprzez Hubix » 28 gru 2011, 11:06

Winyl masz jakiś wydech w tym aucie ? :D

TU3JP fabrycznie tak nie brzmiały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 22 sty 2012, 01:04

ZOOM-ZOOM napisał(a):...przyczyną jej uszkodzenia nie było zatarcie tylko ułamana łopatka wirnika (wada materiałowa) od strony kolektora wydechowego. Ułamana powyginała łopatki wirnika i wykrzywiła się (nie wiem czy to dobrze określę) śruba na której są zamontowane wirniki co spowodowało przepuszczanie oleju. A już myślałem że wytrzymam bez awarii do końca gwarancji... co za pech... <glupek2>

przyczyną może być wada materiału choć ja widziałem już kilkadzieście turbin do citd z dokładnie takimi uszkodzeniami i mam na ten temat inne zdanie, tzn.
albo skamieniały nagar, nagromadzony w kolektorach , na zaworach lub nieidealnie obrobiona mechanicznie głowica, mogło spowodować oderwanie się jakiegoś elementu, który przy sporych obrotach wirnika turbiny nieszczy go w ułamku sekundy.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez art1 » 20 paź 2013, 21:22

Szanowni,
mam następujący problem: Mazda 6 diesel 2.0 rocznik 2008 w trakcie jazdy straciła moc i zaczęła wyć przy każdym naciśnięciu gazu. W serwisie słyszę że to prawdopodobnie turbina. Do wymiany lub regeneracji. Nowa to majątek a regeneracja około polowa tego majątku. Czy może być jednak inna przyczyna albo ile waszym zdaniem kosztuje regeneracja turbiny? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
art1
 

Postprzez misiu724 » 21 paź 2013, 16:44

Miałem to samo turbina poszła w ... :( ja za regeneracje zapłaciłem 1600 zł ale innym razem do tego zakładu nie pojadę bo miało być 2 tyg, a trwało to miesiąc. W serwisie mazdy chcieli mi zregenerować za 2300 i miałbym auto w 2 dni zrobione :D
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 19:25
Posty: 28
Skąd: Rokitno,Śląskie
Auto: Mazda 6
hatchback
2.0 140km diesel
2009

Postprzez jimw » 7 lis 2013, 09:32

Witam serdecznie Forumowiczów i podpinam się do tematu.

Od wakacji posiadam Mazdę 6 (2.0 MZR-CD, GH, RF-7J, rocznik 2008, przebieg 107 kkm).

Od dwóch tygodni (gdy temperatura spadła do niższych wartości) przy zimnym silniku słyszę dźwięki turbiny – leciutki gwizd przy wzroście i spadku obrotów (gwizd jakby jechała karetka pogotowia). Wcześniej takie objawy nie występowały.

Samochód jeździ głównie po trasach i na rozgrzanym silniku powyższe objawy nie występują. Nie ma problemu z przyspieszaniem – moc jest.

W związku z tym mam pytanie, czy ktoś z Forumowiczów miał podobne objawy? Czy mogę jeździć samochodem czy natychmiastowo diagnozować przyczyny?

Pozdrawiam
Jacek
Mazda 6 (2.0 MZR-CD, GH, RF-7J, rocznik 2008, przebieg 108 kkm)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lis 2013, 09:21
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD, GH, RF-7J, rocznik 2008, przebieg 108 kkm

Postprzez Enduro » 7 lis 2013, 11:57

jimw napisał(a):... leciutki gwizd przy wzroście i spadku obrotów (gwizd jakby jechała karetka pogotowia). ..

prawdopodobnie to poczatki jej konca.
warto psrawdzic luzy osiowe jak i boczne na osce, jesli sa wyczuwalne to wymiane nalezy zaplanowac.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6