Ubytek oleju zmiana oleju ?

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2021, 20:36

Płomień napisał(a):Jak odrobinę przelejesz ponad maks to nic się nie stanie. Byle byś nie wlał pół litra ponad stan <rotfl>


Jak otworem od miarki nie wylatuje to znaczy ze jeszcze nie jest za dużo :P

Więcej oleju to lepsze smarowanie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kornel628 » 4 wrz 2021, 12:40

Zalane
Jak to zalewalem 250ml był strach, tym bardziej że zapach tego to jak woda z gipsem :D

No dobra wyszło 1mm nad max, jest ok.
Efekt hmm już jakiś był po 10km tzw. na zimnym troszkę gladziudko ruszał i to się utrzymuje, pewnie dlatego że ceratec zawiera podobno mos2
I tak jest napisane na butelce polepszone smarowanie. Ale wiadomo podobno mos2 się zużywa, na jaki czas starcza tego nie wiem.

Na razie zrobiłem 220km od 2000obr lepiej się zbiera na LPG prawie tak samo jak na benzynie wcześniej tak nie było, muł jak nie wiem zawsze w tyle zostawałem, a jeszcze z klimą <cisza>

Dźwięk silnika hmm nie mam pojęcia czy jest ciszej spalanie również, napisze jak po 1500km czy coś się zmieniło.
Wszędzie szukam testu rozebranego silnika przed i po.

Dla przypomnienia mazda 6gh 1.8 LPG niby 230tys ale pewnie ma 330tys.

Czy efekt placebo? Nieee bo już kiedyś do mercedesa dodawałem ceramizer i inne pierdoły i nic nie byłem w stanie zaważyć, padala uszczelka pod głowicą XD
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2020, 22:48
Posty: 80 (0/1)
Auto: Mazda 3 gen1 BK 1.6 lpg

Postprzez zadra » 7 wrz 2021, 11:48

Kornel628 napisał(a):napisze jak po 1500km

Będę czekał.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kornel628 » 7 wrz 2021, 21:18

700km coś tam ciszej jest ale nie jestem pewien, mocy przybyło ale i spalanie z 10 dobiło do 11.5 gdzie zawsze było 10-10.2-9.8 LPG wcześniej tak samo zielone i ruszanie prawie do oporu gaz, ale jak mówiłem mocy nie było, z 80km :D
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2020, 22:48
Posty: 80 (0/1)
Auto: Mazda 3 gen1 BK 1.6 lpg

Postprzez Kornel628 » 3 paź 2021, 12:45

Już się tak nie zbiera wszystko wróciło do normy wynik 2500km za 80zl butelkę nie warto. spalanie oleju 0.5l na 2000km. Doszedł ciągły błąd P2187
I klekot ze skrzyni po nagrzaniu :/
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2020, 22:48
Posty: 80 (0/1)
Auto: Mazda 3 gen1 BK 1.6 lpg

Postprzez zadra » 5 paź 2021, 21:18

Kornel628 napisał(a):Już się tak nie zbiera wszystko wróciło do normy wynik 2500km za 80zl butelkę nie warto. spalanie oleju 0.5l na 2000km. Doszedł ciągły błąd P2187
I klekot ze skrzyni po nagrzaniu :/


Wybacz,ale nie rozumiem tego wpisu pomijając fakt, że spalił 0,5l oleju na przebiegu 2000km – dla mnie dobry wynik w porównaniu do tego jak rozpocząłeś temat.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kornel628 » 10 paź 2021, 22:21

Taki był początek tematu, ale później było inaczej (inny styl jazdy ,,obroty,,)
Jazda 1.9-2.4 obr ubytku nie ma poza wspomnianym 0.5l na 2kkm
Jazda 3-4tys ubytek 0.5l na 400km :D
I tak jest cały czas.

Miałem nie podkręcane węże od wtrysków LPG i gaz uciekał :/ więc nie mogę powiedzieć czy coś magiczny środek pomógł.
Spalanie bez zmian, jak dla mnie coś nie tak z pierścieniami olejowymi
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2020, 22:48
Posty: 80 (0/1)
Auto: Mazda 3 gen1 BK 1.6 lpg

Postprzez zadra » 11 paź 2021, 03:34

dla mnie – niekoniecznie.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kornel628 » 11 paź 2021, 13:18

To już nie mam pojęcia co to moze być, co sugerujesz?
No tak najważniejszego testu nie zrobiłem jazdy na samej benzynie :D
Magiczny środek moze coś tam dał, ale nie mam pojęcia co po za zmniejszeniem stanu konta,

Olej mazdy może jest jakoś podrabiany z alle...
I zastosować elfa?
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2020, 22:48
Posty: 80 (0/1)
Auto: Mazda 3 gen1 BK 1.6 lpg

Postprzez zadra » 11 paź 2021, 19:04

Ja sprawdziłbym dodatkowo odpowietrzenie skrzyni korbowej i skłaniałbym się ku wymianie prowadnic i uszczelnień zaworowych , czyli szukałbym problemu w głowicy.
Jeśli byłoby związane tylko z pierścieniami to nie byłoby takiej różnicy w spalaniu oleju przy niskich i wysokich obrotach.

Tak, czy siak – bez ingerencji nic nie wskórasz – może bezpieczniej dla silnika jest jeździć delikatnie ..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kornel628 » 25 paź 2021, 15:02

Ustabilizowało się, uzupełnianie co 500-530km 300ml praktyczna buteczka po tym ceratecu :D
Ubytek 0.6 na 1000km jest dla mnie akceptowalne

Pytanie o olej te drogie oleje motul, Valvoline itp.
Czy jakoś specjalnie się różnią od mazda..elf?

Mocniejsze właściwości czyszczące itp?

Jaki najtańszy nadający się na dolewki 5w30?
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2020, 22:48
Posty: 80 (0/1)
Auto: Mazda 3 gen1 BK 1.6 lpg

Postprzez zadra » 25 paź 2021, 15:06

może specol gold? czytałem, że nie jest najgorszy ale sam nie testowałem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kornel628 » 25 paź 2021, 15:55

No nie wpadł bym na to rewelacyjne opinie ma i testy i najważniejsze POLSKI, tylko jakieś normy musi mieć a5 C3 itd ? Bo tej firmy są różne rodzaje. Na dolewki się nada.

Jak już pisałem kolega ma 5 2.0
Połyka mu olej zawsze kupuję 2 banki 5l najtańszego oleju z marketu itp.
Pytam się czemu takie badziewie zalewa, a nie mazda 5w30 odpowiedział że testował już drogie oleje i tak samo przepala :D przebieg 550tys.
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2020, 22:48
Posty: 80 (0/1)
Auto: Mazda 3 gen1 BK 1.6 lpg

Postprzez Płomień » 26 paź 2021, 09:05

Specol ma bdb parametry i normy, ale dziwnym trafem mój poprzedni, zarżnięty kael brał go więcej niż dobrych, markowych olei. Też miałem chwilę zachwytu, że polski olej taki dobry a przy tym tani.

Nie wiem czy już to pisałem w tym wątku, ale odniosłem wrażenie, że im tańszy olej, tym więcej go silnik brał.
Ze znanych mi informacji o markach:
Motul to w większości płacenie za markę, chyba że kupujesz sportowe, np 300V.
LM to producent dodatków do oleju, mają średniawą bazę, i dużo dobrych (swoich) dodatków.

Ja obecnie leje Totala (który produkuje m.in. Dexelię Mazdowską) i dosypuję MoS2 kupiony osobno. Jest dobra baza, jest dodatek przeciwcierny, od wymiany do wymiany nie dolewam, o panewkę się nie boję <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez zadra » 26 paź 2021, 16:08

Płomień napisał(a):Ja obecnie leje Totala

Myślałem, że jestem jednym z nielicznych lejących Totala.
Leję Totala, bo wg mnie jest bardzo mała szansa,że kupię podrobionego a i cenowo jest naprawdę cacy.
Ja niestety dolewam, ale ilość niewielka, bo jak napisać o "pożeraniu" ok 1l oleju na 12...15tys km?
Jak stosujesz, gdzie kupujesz MOS2? Kiedyś myślałem o molibdenie, ale nie znałem pewnego źródła gdzie mógłbym kupić.
Coś zauważyłeś, coś się zmieniło – poprawiło/
Zadowolony jesteś?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kornel628 » 27 paź 2021, 11:34

Jaka nazwa tego total-a bo jest b dużo 5w30
No tak jak ma przepalać więcej tańszego to na to samo wyjdzie
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2020, 22:48
Posty: 80 (0/1)
Auto: Mazda 3 gen1 BK 1.6 lpg

Postprzez Płomień » 27 paź 2021, 12:16

zadra napisał(a):Jak stosujesz, gdzie kupujesz MOS2? Kiedyś myślałem o molibdenie, ale nie znałem pewnego źródła gdzie mógłbym kupić.
Coś zauważyłeś, coś się zmieniło – poprawiło/
Zadowolony jesteś?


Kupiłem puszkę pół kilo proszku na popularnym portalu aukcyjnym. Sam bym tego nie zużył chyba przez 5 lat, więc wspieram znajomych magicznym pyłem. 4g/litr do oleju silnikowego, 8g/litr do przekładniówki. Nie używać do hydrauliki, tzn wspomagania i automatów.

W KLu nie odczułem praktycznie żadnej zmiany, poza tym że łatwiej sprawdzić poziom oleju, bo ma szaro-grafitowy kolor.
Skrzynia zasypana MoS2 mniej jęczy na wstecznym, i mam wrażenie że spalanie z trasy spadło o jakieś dziesiąte części litra.
W Hyundaiu i10 żony, z malutkim, 1.1l silniczkiem czuć różnicę – sprawia wrażenie jakby żwawiej się wkręcał na obroty, był cichszy, a średnie spalanie spadło o wartość błędu pomiarowego – 0,2l na sto. Nie mówię że to przez użycie MoS2, ale jakoś się dziwnie zgrało w czasie.

Przegub po dodaniu MoS2 do smaru potrafił przeżyć dobre pół roku pomimo walniętej osłony.

MoS2 dodaję głównie z uwagi na mój agresywny styl jazdy. Mieszkam w górach i nie lubię hamować przed zakrętami, a wszyscy dobrze wiemy że K-seria nie lubi ostrych zakrętów w prawo. Wystarczy zapytać bywalców Toru Poznań, który zatarł panewkę szóstego gara w niejednym Mazdowym sercu [*].

Finalnie, jestem zadowolony. W i10 czuć zmianę, a w Xedosie mam komfort psychiczny. Kosztowo taniej niż kupować gotowe dodatki, albo gotowy olej z MoS2.

Kornel628 napisał(a):Jaka nazwa tego total-a bo jest b dużo 5w30
No tak jak ma przepalać więcej tańszego to na to samo wyjdzie

Wyjdzie na to samo kosztowo, ale tani trzeba częściej sprawdzać i dolewać, + niebieska chmura wstydu za autem będzie większa.
Total Quartz Ineo 5w40
Jak nie mogę dostać Totala to leję Millersa, ale prawda jest taka że zmieniam olej co 10k km więc u mnie da radę wszystko co nie jest tanim marketowym szitem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Mr_Bartek » 27 paź 2021, 13:30

Możesz przybliżyć sposób stosowania MoS2? Od razu mieszasz z olejem czy dolewasz dopiero jakiś czas po wymianie? Jaka granulacja? Co wymianę dodajesz? Może głupie pytania ale czytam te aukcje na Allegro i sam już nie wiem.

https://allegro.pl/oferta/dwusiarczek-m ... 1203222773
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Płomień » 27 paź 2021, 14:11

Troche mi zabiłeś ćwieka tą aukcją, nie wiem po kiego chwalą się gradacją poniżej 1μm

Prawda jest taka, że większość filtrów oleju ma duży problem z wyłapywaniem cząstek poniżej 10μm, a super specjalistyczne filtry do super nowoczesnych aut filtrują do 5μm. Czyli na filtrze się nie zatrzyma, i go nie zatka.

A teraz pytanie – jak działa MoS2?

Bardzo prosto. Są to drobne, bardzo kruche kryształki, o twardości 1.3 w skali Mohsa, czyli coś pomiędzy talkiem a gipsem. Osiadają na powierzchniach, i w momencie kiedy film olejowy z jakiegoś powodu zostanie przerwany rozdzielają warstwy metal-metal i rozcierają się na drobniejsze kryształki. Będzie działało, dopóki nie rozetrą się na pył który nie będzie w stanie rozdzielić powierzchni metalowych.

IMO kupowanie 0,85μm jest bez sensu, bo taki materiał już na wstępie jest rozdrobniony i "zużyty" względem np. 3μm. Z drugiej strony nie mam bladego pojęcia jaka gradacja będzie nadal pełniła swoją funkcję.

Dosypuję przy każdej wymianie oleju. Zlewam i wywalam stary olej, mieszam w kubeczku proszek i 200-300ml nowego oleju, wlewam do silnika. Potem przemywam kubeczek olejem kilka razy, i jak jest już czysty to wlewam resztę oleju.

Ja kupowałem gradację 2,5-3μm, używam filtrów Mann lub Filtrona. Nigdy nie zauważyłem problemów. Za chwilę będę robił wymianę oleju, jak macie pytania albo chcecie jakieś fotki to dajcie znać <spoko>

Edit: może służyć jako tzw suchy smar. Można z niego zrobić pastę i używać zamiast miedziowego do gwintów żeby się nie zapiekały. Można dodawać go do smarów do zacisków hamulcowych, tzn prowadnic. Można go mieszać ze smarami syntetycznymi, i używać do tworzyw sztucznych. Środek wszelakiego stosowania niczym klej do szyb poliuretanowy. Sypałbym go do owsianki gdybym jadał śniadania <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez zadra » 27 paź 2021, 21:40

Płomień napisał(a):Za chwilę będę robił wymianę oleju, jak macie pytania albo chcecie jakieś fotki to dajcie znać


Fotek nigdy za wiele.. :)
daję tylko znać... <oczy>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6