Klekotanie w silniku

Postprzez kenix » 24 gru 2011, 14:32

Witam,

Wesołych Świąt wszystkim życzę! Potrzebuję opinii w następującej sprawie. Dziś rano (temp. zew. 2 C) po odpaleniu auta usłyszałem dziwne klekotanie w silniku. Dochodzi z miejsca gdzie znajdują się zawory (generalnie w tym obszarze, nie chciałbym sugerować wspominając zawory potencjalnej usterki czy problemu). Co do "klekotania": przy pracy silnika bez gazu jest to niska częstotliwość powiedziałbym z 6-8Hz maksimum (6-8 uderzeń na sekundę) Po dodaniu gazu stukot zanika. Czy ktoś wie co może być problemem ww. nienormalnego zachowania silnika? Auto ma 2 lata, 50k przebiegu, regularnie serwisowane w ASO, nie jest dożynane na drodze i generalnie podczas jazdy. I nagle w święta taka niespodzianka :(

EDIT:
pasek klinowy jest na pewno w porządku i na pewno nie jest źródłem tego dźwięku
Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 13:34
Posty: 4
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 2009

Postprzez polak900 » 24 gru 2011, 15:08

czy zauważyłeś jakieś inne objawy
samochód dobrze przyspiesza, nie szarpie przy dodawaniu gazu?
jeżeli nic z tych rzeczy, to bym się nie przejmował
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Globy » 24 gru 2011, 16:48

Jak po rozgrzaniu? Oleju pełno? Bardziej klekotanie, czy może grzechotanie? Ogólnie się nie martw, zima... W "trójkach" był chyba problem z klapami w dolocie, ale muszę zgłębić w wolnej chwili różnice w budowie silników między M3 a M6 <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Wojtek » 24 gru 2011, 18:03

kenix napisał(a):Dziś rano (temp. zew. 2 C) po odpaleniu auta usłyszałem dziwne klekotanie w silniku. Dochodzi z miejsca gdzie znajdują się zawory (generalnie w tym obszarze, nie chciałbym sugerować wspominając zawory potencjalnej usterki czy problemu).

pytanie:
bardziej stukanie, czy cos podobnego do... jakby... ocierania? (ale nie do konca jest to celne okreslenie)
...i pewnie znika po 3-5minutek po odpaleniu...
innych objawow brak...

ps. Globy... witamy ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kenix » 24 gru 2011, 19:38

ciężko powiedzieć czy to stukot czy grzechot Bardziej w kierunku grzechotu aczkolwiek to zupełnie subiektywna ocena. Żadna kontrolka nie sygnalizuje problemu wymagającego uwagi serwisu. Jutro przegonie go 40 minut i zobaczę czy przy rozgrzanym porządnie silniku ten dźwięk zniknie. W każdym razie dziś po jeździe około 20 minutowej ten dźwięk nie zniknął (temperatura silnika była już w zakresie normalnej pracy czyli w połowie podziałki ok. 100 C o ile się nie mylę).
Nie wiem, może to wałek rozrządu coś nawala albo zawór trzeszczy jak jest popychany. To nie ma sensu w ogóle. Jak samochód z dnia na dzień stojąc na podjeździe mógł się zepsuć? Wigilia z wielkim znakiem zapytania o co chodzi..
Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 13:34
Posty: 4
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 2009

Postprzez Globy » 24 gru 2011, 19:55

Wojtek napisał(a):ps. Globy... witamy

Ahoj :D

Zacząłbym od sprawdzenia poziomu oleju, ewentualnie wymiany poprzedzonej płukanką; jeśli jednak auto ma gwarancję, to niech martwi się serwis. Powodzenia!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez kenix » 24 gru 2011, 21:56

ma gwarancję. Jutro rano sprawdzę poziom oleju, a we wtorek serwis. Co zrobić..
Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 13:34
Posty: 4
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 2009

Postprzez Wojtek » 24 gru 2011, 22:00

kenix napisał(a):ma gwarancję. Jutro rano sprawdzę poziom oleju, a we wtorek serwis. Co zrobić..

czekamy na wiesci...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kenix » 25 gru 2011, 12:43

poziom oleju w normie. Po odpaleniu samochodu (cała noc na podjeździe, 2 – 3 stopnie temp zew.) dźwięk klekotania zaniknął. Nie ma. Możliwe, że zawór się jeden zawiesił? Bo nie potrafię tego wytłumaczyć jak to się stało, że w przeciągu 24h coś zaczęło źle chodzić i samoczynnie się naprawiło? Przegoniłem dziś na A4 samochód: przyspieszenie idealne, bez zrywów, nie ma spadku mocy na żadnym biegu – kręciłem jak to japońskie samochody lubią co najmniej do 6.5 – 6.8k obr. na min. (bieg 3,4,5).
Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 13:34
Posty: 4
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 2009

Postprzez Wojtek » 25 gru 2011, 14:46

kenix napisał(a):dźwięk klekotania zaniknął.

no to obserwuj dalej... moze sie wszystko poukladalo?

ps. czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika?
dziekuje
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez coroner81 » 14 lut 2014, 22:23

U mnie takie stukanie powodowala przepalona swieca......po wymianie stukanie ustalo......
Początkujący
 
Od: 25 lis 2013, 23:22
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.5 Benzynka Kombi

Postprzez tyran2691 » 25 mar 2015, 02:01

Witam
Kupiłem miesiąc temu Mazdę 6 z silnikiem 2.0CiTD 136KM i od samego początku klekotała, wcześniej stała pół roku nie jeżdżona i myślałem, że to może być przyczyną jednak klekot nie ustał :( . Nie posiadam do niej książki serwisowej więc nie wiem co kiedy było wymieniane. U mechanika sprawdzałem podkładki pod wtryskami, smoka olejowego i wszystko jest ok, wymieniłem oraz olej na nowy i dalej brak rezultatów. Jedyną rzecz jaką zauważył mechanik to to że jedna z łopatek tych, które znajdują się na popychaczu przesunęła się bardziej w stronę jednej ze sprężyn i przez co łopatka od zaworów zamiast pukać w tą ceramiczną część to puka obok w metal tylko co może być przyczyną takiego wygięcia? Czy to jedna ze sprężyn daje większy opór przez co łopatka się wgiełą czy po prostu jest wadliwa? Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Jeżeli popełniłem błąd w nazewnictwie danych części to z góry przepraszam, bo nie wiem konkretnie co jak się nazywa. :)
Początkujący
 
Od: 25 mar 2015, 01:48
Posty: 4
Auto: Mazda 6; 2.0CiTD 143KM

Postprzez polak900 » 2 kwi 2015, 23:20

przenieś temat do innego działu a konkretnie wersji D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6