Skoki obrotow w zakresie 2000-3000RPM
Strona 1 z 1
Witam wszystkich posiadaczy Mazd.
Jestem wlascicielem Mazdy 6 z 2008 roku z silnikiem 1.8 w wersji TS.
Od 2 tygodni mam problem z samochodem... a mianowicie, auto zaczelo mi szarpac w zakresie obrotow 2500-3000. Nie zdarza sie to zawsze, ale niestety coraz czesciej. Przy okazji zauwazylem spadek mocy w aucie i zwiekszone spalanie rzeczywiste mimo, ze komputer pokazuje spalanie wciaz na tym samym poziomie. Wyglada to jakby sie cos przytykalo, bo ostatnio jak znow zaczal robic kangura to wcisnalem sprzeglo i zakrecilem go do 4500RPM i jakby problem zniknal na jakis czas.
Blad silnika sie nie zapalil jak dotad ani razu, wiec nie moge sprawdzic co wykazuje.
Czy ktos z was mial podobny problem? I co moze byc jego przyczyna?
Rozwazam pare opcji a mianowicie: swiece (chociaz byly wymieniane na serwisie w pazdzierniku (tak samo jak filter powietrza), przeplywomierz a moze zawor EGR (chociaz gdy podjechalem do sklepu spytac sie o cene nowego EGR-u, to koles powiedzial ze w moim aucie go nie ma!?).
Z gory dzieki za porady.
Jestem wlascicielem Mazdy 6 z 2008 roku z silnikiem 1.8 w wersji TS.
Od 2 tygodni mam problem z samochodem... a mianowicie, auto zaczelo mi szarpac w zakresie obrotow 2500-3000. Nie zdarza sie to zawsze, ale niestety coraz czesciej. Przy okazji zauwazylem spadek mocy w aucie i zwiekszone spalanie rzeczywiste mimo, ze komputer pokazuje spalanie wciaz na tym samym poziomie. Wyglada to jakby sie cos przytykalo, bo ostatnio jak znow zaczal robic kangura to wcisnalem sprzeglo i zakrecilem go do 4500RPM i jakby problem zniknal na jakis czas.
Blad silnika sie nie zapalil jak dotad ani razu, wiec nie moge sprawdzic co wykazuje.
Czy ktos z was mial podobny problem? I co moze byc jego przyczyna?
Rozwazam pare opcji a mianowicie: swiece (chociaz byly wymieniane na serwisie w pazdzierniku (tak samo jak filter powietrza), przeplywomierz a moze zawor EGR (chociaz gdy podjechalem do sklepu spytac sie o cene nowego EGR-u, to koles powiedzial ze w moim aucie go nie ma!?).
Z gory dzieki za porady.
Ostatnio edytowano 22 sty 2012, 19:38 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze uzywac znakow interpunkcyjnych w swojej wypowiedzi... troszke poprawilem
Powód: prosze uzywac znakow interpunkcyjnych w swojej wypowiedzi... troszke poprawilem
- Od: 11 gru 2010, 00:24
- Posty: 13
- Skąd: Kalisz/Worcester
- Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=100790
Poczytaj ten temat i jak stwierdzisz, że takie objawy są i u Ciebie to napisz w tym linkowanym. U mnie po wymianie filtra powietrza (tak mi się wydaje, że od tamtego momentu) sprawa ucichła. Jeżdżę na Knechcie LX 936.
Poczytaj ten temat i jak stwierdzisz, że takie objawy są i u Ciebie to napisz w tym linkowanym. U mnie po wymianie filtra powietrza (tak mi się wydaje, że od tamtego momentu) sprawa ucichła. Jeżdżę na Knechcie LX 936.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Jak to się objawia? Jedziesz sobie np. na pełnym gazie masz 3000rpm, nagle auto się przydławia, ustaje na ułamek przyśpieszenie i w tym momencie skaczą obroty od 3500? Przydławienie ustępuje i auto jedzie dalej do 3500 w górę?
Jeździsz na klimatyzacji? Zauważyłeś zmianę częstotliwości tej przypadłości w związku z pracą lub nie klimy?
Jeździsz na klimatyzacji? Zauważyłeś zmianę częstotliwości tej przypadłości w związku z pracą lub nie klimy?
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Raczej wyglada to tak, ze jade sobie na pelnym gazie, mam 3000RPM i nagle obroty spadaja do 2500 na pol sekundy i spowrotem do 3000 i tak pare razy. Auto traci wtedy moc kompletnie i nie chce przyspieszac tak, jakby sie cos przytykalo ![smutny :(](./images/smilies/smutny.GIF)
Co do klimatyzacji to ostatnio jej nie uzywam wogole.
Co do klimatyzacji to ostatnio jej nie uzywam wogole.
- Od: 11 gru 2010, 00:24
- Posty: 13
- Skąd: Kalisz/Worcester
- Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.
T-killa napisał(a):chociaz gdy podjechalem do sklepu spytac sie o cene nowego EGR-u, to koles powiedzial ze w moim aucie go nie ma!?
Jak jest w 1.8 nie wiem, ale ja u siebie w 2.0 EGR mam.
O cene nowego sie nie lepiej nie pytac, bo mozna dostac zawalu
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
EGR wystepuje w 1.8 (czesc 20-300)
T-killa, staraj się edytować posty, żeby nie pisać jednego pod drugim ![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
Wracając do tematu, 60tys. km to nie jest jakoś dużo, żeby można było spodziewać się jakiejś grubszej usterki, ale różnie to przecież bywa. Być może coś się przytkało w układzie paliwowym. Jeśli mieszkasz w UK, nie będziesz miał problemu, żeby kupić dodatek Millersa http://zmienolej.pl/oferta.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=87&category_id=3. Czyści układ paliwowy, spróbowałbym![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
Wracając do tematu, 60tys. km to nie jest jakoś dużo, żeby można było spodziewać się jakiejś grubszej usterki, ale różnie to przecież bywa. Być może coś się przytkało w układzie paliwowym. Jeśli mieszkasz w UK, nie będziesz miał problemu, żeby kupić dodatek Millersa http://zmienolej.pl/oferta.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=87&category_id=3. Czyści układ paliwowy, spróbowałbym
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Tomek6 napisał(a):T-killa, staraj się edytować posty, żeby nie pisać jednego pod drugim
to juz poprawilem
Tomek6 napisał(a):Wracając do tematu, 60tys. km to nie jest jakoś dużo, żeby można było spodziewać się jakiejś grubszej usterki, ale różnie to przecież bywa. Być może coś się przytkało w układzie paliwowym.
warto to sprawdzic... mozna tez STP lub Redex czy cos w tym stylu...
albo podjechac na komputer – IDS'a
Tomek6 napisał(a):jeśli mieszkasz w UK...
to sie dziwie, ze jeszcze sie nie spotkalismy...
![diabelek <diabełek>](./images/smilies/diabelek.gif)
Skoda Rapid
, Mii FR-line 1.0 ![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/87062/icon3.png)
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/90197/icon3.png)
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/87062/icon3.png)
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
T-killa napisał(a):Raczej wyglada to tak, ze jade sobie na pelnym gazie, mam 3000RPM i nagle obroty spadaja do 2500 na pol sekundy i spowrotem do 3000 i tak pare razy. Auto traci wtedy moc kompletnie i nie chce przyspieszac tak, jakby sie cos przytykalo
Jeżeli mogę coś zasugerować, to wygląda na "wypadanie zapłonu".
Przyczyny możliwe:
-świece o niewłaściwej ciepłocie(sprawdzić czy serwis założył właściwe)
-uszkodzona świeca(np:mikropęknięcie izolatora)
-przebicie w samej cewce
Wszystkie te uszkodzenia powinien pokazać podłączony komputer, przy czym Check nie musi sygnalizować jeżeli "wypadanie" jest sporadyczne.
![Obrazek](http://s2.ifotos.pl/img/stopkapng_qwhnrra.png)
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Wojtek napisał(a):mozna tez STP
Można i STP, ale szczerze to wydaje mi się trochę słabe. Bardziej profilaktycznie
A tak w ogóle to trop Pawka jest również bardzo prawdopodobny, chociaż ja początkowo nawet nie pomyślałem o zapłonie. Objawy faktycznie tak zalatują.
Tak czy inaczej trzeba sprawdzić to auto bliżej.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Pawko_6 napisał(a):Wszystkie te uszkodzenia powinien pokazać podłączony komputer, przy czym Check nie musi sygnalizować jeżeli "wypadanie" jest sporadyczne.
ale komputer je zapamieta
Tomek6 napisał(a):Tak czy inaczej trzeba sprawdzić to auto bliżej
dokladnie i to na IDS'a... no moze nie tylko
Skoda Rapid
, Mii FR-line 1.0 ![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/87062/icon3.png)
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/90197/icon3.png)
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/87062/icon3.png)
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Być może coś się przytkało w układzie paliwowym. Jeśli mieszkasz w UK, nie będziesz miał problemu, żeby kupić dodatek Millersa http://zmienolej.pl/oferta.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=87&category_id=3. Czyści układ paliwowy, spróbowałbym
[/quote]
Dzieki Tomek. Sprobuje tak zrobic. No i pomysle o wymianie swiec na jakies lepsze. Masz moze jakies typy?
Dzieki Tomek. Sprobuje tak zrobic. No i pomysle o wymianie swiec na jakies lepsze. Masz moze jakies typy?
Ostatnio edytowano 24 sty 2012, 00:29 przez T-killa, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 gru 2010, 00:24
- Posty: 13
- Skąd: Kalisz/Worcester
- Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.
T-killa napisał(a):No i pomysle o wymianie swiec na jakies lepsze. Masz moze jakies typy?
Zalej tego Millersa, zobaczymy czy ustąpi problem jak trochę przejedziesz na tym baku, bo to niewiele kosztuje a jest taką najprostszą rzeczą. Jeśli nie to trzeba to auto diagnozować. Gdyby padło na świece to tylko takie jakie przewiduje producent
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Tomek6 napisał(a):Zalej tego Millersa, zobaczymy czy ustąpi problem jak trochę przejedziesz na tym baku, bo to niewiele kosztuje a jest taką najprostszą rzeczą. Jeśli nie to trzeba to auto diagnozować.
Ok. To zaczne od przeczyszczania ukladu paliwowego. Mam nadzieje ze pomoze a jak nie, to wtedy pomysle o diagnostyce.
- Od: 11 gru 2010, 00:24
- Posty: 13
- Skąd: Kalisz/Worcester
- Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6