Skoki obrotow w zakresie 2000-3000RPM

Postprzez T-killa » 22 sty 2012, 17:36

Witam wszystkich posiadaczy Mazd.
Jestem wlascicielem Mazdy 6 z 2008 roku z silnikiem 1.8 w wersji TS.
Od 2 tygodni mam problem z samochodem... a mianowicie, auto zaczelo mi szarpac w zakresie obrotow 2500-3000. Nie zdarza sie to zawsze, ale niestety coraz czesciej. Przy okazji zauwazylem spadek mocy w aucie i zwiekszone spalanie rzeczywiste mimo, ze komputer pokazuje spalanie wciaz na tym samym poziomie. Wyglada to jakby sie cos przytykalo, bo ostatnio jak znow zaczal robic kangura to wcisnalem sprzeglo i zakrecilem go do 4500RPM i jakby problem zniknal na jakis czas.
Blad silnika sie nie zapalil jak dotad ani razu, wiec nie moge sprawdzic co wykazuje.
Czy ktos z was mial podobny problem? I co moze byc jego przyczyna?
Rozwazam pare opcji a mianowicie: swiece (chociaz byly wymieniane na serwisie w pazdzierniku (tak samo jak filter powietrza), przeplywomierz a moze zawor EGR (chociaz gdy podjechalem do sklepu spytac sie o cene nowego EGR-u, to koles powiedzial ze w moim aucie go nie ma!?).
Z gory dzieki za porady.
Ostatnio edytowano 22 sty 2012, 19:38 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze uzywac znakow interpunkcyjnych w swojej wypowiedzi... troszke poprawilem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 00:24
Posty: 13
Skąd: Kalisz/Worcester
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.

Postprzez Tomek6 » 22 sty 2012, 19:22

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=100790

Poczytaj ten temat i jak stwierdzisz, że takie objawy są i u Ciebie to napisz w tym linkowanym. U mnie po wymianie filtra powietrza (tak mi się wydaje, że od tamtego momentu) sprawa ucichła. Jeżdżę na Knechcie LX 936.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez T-killa » 22 sty 2012, 20:22

Dzieki za porade!
Tyle ze u mnie widoczne sa jeszcze skoki obrotow o ok 500RPM w momencie dlawienia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 00:24
Posty: 13
Skąd: Kalisz/Worcester
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.

Postprzez Tomek6 » 22 sty 2012, 21:25

Jak to się objawia? Jedziesz sobie np. na pełnym gazie masz 3000rpm, nagle auto się przydławia, ustaje na ułamek przyśpieszenie i w tym momencie skaczą obroty od 3500? Przydławienie ustępuje i auto jedzie dalej do 3500 w górę? :|

Jeździsz na klimatyzacji? Zauważyłeś zmianę częstotliwości tej przypadłości w związku z pracą lub nie klimy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez T-killa » 23 sty 2012, 09:20

Raczej wyglada to tak, ze jade sobie na pelnym gazie, mam 3000RPM i nagle obroty spadaja do 2500 na pol sekundy i spowrotem do 3000 i tak pare razy. Auto traci wtedy moc kompletnie i nie chce przyspieszac tak, jakby sie cos przytykalo :(
Co do klimatyzacji to ostatnio jej nie uzywam wogole.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 00:24
Posty: 13
Skąd: Kalisz/Worcester
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.

Postprzez zielony110 » 23 sty 2012, 09:42

T-killa napisał(a):chociaz gdy podjechalem do sklepu spytac sie o cene nowego EGR-u, to koles powiedzial ze w moim aucie go nie ma!?

Jak jest w 1.8 nie wiem, ale ja u siebie w 2.0 EGR mam.
O cene nowego sie nie lepiej nie pytac, bo mozna dostac zawalu <lol>

EGR wystepuje w 1.8 (czesc 20-300)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Tomek6 » 23 sty 2012, 13:55

T-killa, jaki masz przebieg?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez T-killa » 23 sty 2012, 19:55

60 tys km.

zielony110 – dzieki za cynk. Widac, ze musze zmienic sklep hehe.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 00:24
Posty: 13
Skąd: Kalisz/Worcester
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.

PostTen post został usunięty przez Gość 23 sty 2012, 21:26.
Powód: post pod postem

Postprzez Tomek6 » 23 sty 2012, 21:25

T-killa, staraj się edytować posty, żeby nie pisać jednego pod drugim ;)
Wracając do tematu, 60tys. km to nie jest jakoś dużo, żeby można było spodziewać się jakiejś grubszej usterki, ale różnie to przecież bywa. Być może coś się przytkało w układzie paliwowym. Jeśli mieszkasz w UK, nie będziesz miał problemu, żeby kupić dodatek Millersa http://zmienolej.pl/oferta.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=87&category_id=3. Czyści układ paliwowy, spróbowałbym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Wojtek » 23 sty 2012, 21:39

Tomek6 napisał(a):T-killa, staraj się edytować posty, żeby nie pisać jednego pod drugim

to juz poprawilem ;)

Tomek6 napisał(a):Wracając do tematu, 60tys. km to nie jest jakoś dużo, żeby można było spodziewać się jakiejś grubszej usterki, ale różnie to przecież bywa. Być może coś się przytkało w układzie paliwowym.

warto to sprawdzic... mozna tez STP lub Redex czy cos w tym stylu...
albo podjechac na komputer – IDS'a

Tomek6 napisał(a):jeśli mieszkasz w UK...

to sie dziwie, ze jeszcze sie nie spotkalismy... <diabełek>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pawko_6 » 23 sty 2012, 21:50

T-killa napisał(a):Raczej wyglada to tak, ze jade sobie na pelnym gazie, mam 3000RPM i nagle obroty spadaja do 2500 na pol sekundy i spowrotem do 3000 i tak pare razy. Auto traci wtedy moc kompletnie i nie chce przyspieszac tak, jakby sie cos przytykalo

Jeżeli mogę coś zasugerować, to wygląda na "wypadanie zapłonu".
Przyczyny możliwe:
-świece o niewłaściwej ciepłocie(sprawdzić czy serwis założył właściwe)
-uszkodzona świeca(np:mikropęknięcie izolatora)
-przebicie w samej cewce
Wszystkie te uszkodzenia powinien pokazać podłączony komputer, przy czym Check nie musi sygnalizować jeżeli "wypadanie" jest sporadyczne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Tomek6 » 23 sty 2012, 22:02

Wojtek napisał(a):mozna tez STP


Można i STP, ale szczerze to wydaje mi się trochę słabe. Bardziej profilaktycznie ;) Dlatego jak już miałoby się coś przytkać to z grubej rury pożałować na Millersa, zresztą nie jest jakiś strasznie drogi.

A tak w ogóle to trop Pawka jest również bardzo prawdopodobny, chociaż ja początkowo nawet nie pomyślałem o zapłonie. Objawy faktycznie tak zalatują.

Tak czy inaczej trzeba sprawdzić to auto bliżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Wojtek » 23 sty 2012, 22:09

Pawko_6 napisał(a):Wszystkie te uszkodzenia powinien pokazać podłączony komputer, przy czym Check nie musi sygnalizować jeżeli "wypadanie" jest sporadyczne.

ale komputer je zapamieta ;)

Tomek6 napisał(a):Tak czy inaczej trzeba sprawdzić to auto bliżej

dokladnie i to na IDS'a... no moze nie tylko ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez T-killa » 24 sty 2012, 00:09

Być może coś się przytkało w układzie paliwowym. Jeśli mieszkasz w UK, nie będziesz miał problemu, żeby kupić dodatek Millersa http://zmienolej.pl/oferta.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=87&category_id=3. Czyści układ paliwowy, spróbowałbym ;)[/quote]

Dzieki Tomek. Sprobuje tak zrobic. No i pomysle o wymianie swiec na jakies lepsze. Masz moze jakies typy?
Ostatnio edytowano 24 sty 2012, 00:29 przez T-killa, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 00:24
Posty: 13
Skąd: Kalisz/Worcester
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.

Postprzez Tomek6 » 24 sty 2012, 00:20

T-killa napisał(a):No i pomysle o wymianie swiec na jakies lepsze. Masz moze jakies typy?


Zalej tego Millersa, zobaczymy czy ustąpi problem jak trochę przejedziesz na tym baku, bo to niewiele kosztuje a jest taką najprostszą rzeczą. Jeśli nie to trzeba to auto diagnozować. Gdyby padło na świece to tylko takie jakie przewiduje producent ;) Nie wiem szczerze co Mazda wkręca do nowych aut, bo ja swoich nie ruszałem, ale poza Mazdą miałem styczność z NGK, jak najbardziej pozytywnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez T-killa » 24 sty 2012, 00:32

Tomek6 napisał(a):Zalej tego Millersa, zobaczymy czy ustąpi problem jak trochę przejedziesz na tym baku, bo to niewiele kosztuje a jest taką najprostszą rzeczą. Jeśli nie to trzeba to auto diagnozować.


Ok. To zaczne od przeczyszczania ukladu paliwowego. Mam nadzieje ze pomoze a jak nie, to wtedy pomysle o diagnostyce.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 00:24
Posty: 13
Skąd: Kalisz/Worcester
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6