[AJ] Usterki i awarie silnika M6 3.0 V6

Postprzez Grucha » 18 sie 2009, 11:14

Grucha
 

Postprzez Tom » 18 sie 2009, 11:59

kristofc juz znalazlem :)

dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Damon » 21 sie 2009, 09:50

Witam

Pytanie jak w temacie.

Jakies namiary na polskich/europejskich psrzedawcow? Czy tez pozostaje mi sprowadzenie silnika ze Stanow?

Oraz gdzie (i czy w ogole warto) najlepiej kupowac czesci w Polsce? Jak na razie w wielu przypadkach kiedy porownywalem czesci u polskiego dealera z cenami w US ceny w US sa znacznie nizsze.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 09:39
Posty: 12

Postprzez Globy » 21 sie 2009, 10:05

Niestety bardzo trudno jest trafić używany silnik 3.0 do "szóstki". Może podejdzie wersja 200-konna z Tribute, ale to już rzeźba. Ostatnio były na wiosnę 2 sztuki po 5500 zł, wcześniej jedna w listopadzie (też miałem ten problem).

Ja zdecydowałem się na remont, aczkolwiek gdyby udało Ci się kupić silnik, to najprostsze wyjście. Koszt sprowadzenia ze Stanów przy dzisiejszym kursie to też ok. 6 tys. zł (są firmy, które ściągają na zamówienie sztuki z przebiegiem ok. 50 tys. mil).

Koszty remontu zależą od zakresu zużycia, polecam sklep z oryginalnymi częściami onlinemazdaparts.com. Nie ma w nim tylko tłoków, ale pasują od MPV (560 zł/sztuka za kompletny tłok z korbą, AZ Auto, czas oczekiwania 3-5 tygodni).

Bardzo proszę Moderatora o połączenie tematu z "Awaria silnika/GG AJ", dziękuję <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Damon » 22 sie 2009, 08:40

Globy napisał(a):Niestety bardzo trudno jest trafić używany silnik 3.0 do "szóstki". Może podejdzie wersja 200-konna z Tribute, ale to już rzeźba. Ostatnio były na wiosnę 2 sztuki po 5500 zł, wcześniej jedna w listopadzie (też miałem ten problem).



Innego silnika nie bede wkladac.

Globy napisał(a):
Ja zdecydowałem się na remont, aczkolwiek gdyby udało Ci się kupić silnik, to najprostsze wyjście. Koszt sprowadzenia ze Stanów przy dzisiejszym kursie to też ok. 6 tys. zł (są firmy, które ściągają na zamówienie sztuki z przebiegiem ok. 50 tys. mil).



Masz jakies namiary? Sam sledze aukcje na ebay'u plus innych miejscach (wrocilem po 8 latach pobytu w US) i w ostatecznosci sam go sobie sprowadze :/

Globy napisał(a):
Koszty remontu zależą od zakresu zużycia



Niedlugo zabiore samochod do lokalnego dilera – zobaczymy co znajdzie i na ile oszacuje naprawe. Juz sie boje (z ciekawosci zapytalem o koszt wymiany oleju + filter = ok. 300pln czyli ok. 100usd – TAM kosztowalo mnie to ok 25usd :/).

Globy napisał(a):
polecam sklep z oryginalnymi częściami onlinemazdaparts.com. Nie ma w nim tylko tłoków, ale pasują od MPV (560 zł/sztuka za kompletny tłok z korbą, AZ Auto, czas oczekiwania 3-5 tygodni).



Widze, ze pierwszy sklep miesci sie w Polnocnej Karolinie ... drugi w Warszawie ;) Sprawdze ten drugi (sa jakies inne sklepy w PL/Europie sprzedajace czesci do aut amerykanskich?) FYI: pewne czesci (zamienniki) mozna kupic poza siecia dealerska w USA po znacznie nizszych cenach (w sieciach sklepow Napa, Autozone itp.)

I na koniec dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam ;)
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 09:39
Posty: 12

Postprzez lukasgr » 22 sie 2009, 21:47

Koledzy możecie napisać co było przyczyną waszych awarii tych silników,i czy może były jakieś objawy przed awarią czy może tak po prostu któregoś niezbyt pięknego dnia ni z tego ni z owego sobie padły ? bo zaczynam się obawiać – słynny zaworek PCV, czy może coś zupełnie innego ?
Szczerze mówiąc czytając na forum US o awariach tego silnika myślałem że to raczej jakieś braki w obsłudze je sprawiały ale teraz zaczynam się zastanawiać czy to może po prostu kiepski motor :| i mój tez może sobie zaliczyć padake :| – nic przyjemnego szczególnie, że w przecież niestarym autku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Grucha » 23 sie 2009, 01:07

No musze przyznać ze dzisiaj moje V6 zrobilo kuku akumulator padł bez ostrzezenia dobrze ze 100 metrów od domu :D
Grucha
 

Postprzez neptun » 23 sie 2009, 10:43

Ja dodam do tego tematu od siebie tylko tyle, że też przymierzałem się do zakupu 6-tki z silnikiem V6. Ale po konsultacji telefonicznej z p.Wieśkiem z Dębicy, który stanowczo mi odradził zakupu właśnie tego modelu, z powodu dosyć częstych awarii tego motoru, kupiłem 2.3.
poprzednie pojazdy: VW T2 '84, Toyota Corolla '96, Toyota Corolla '02 (salonowa 7 lat bez najmniejszej usterki), jest w końcu M6 '07
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2009, 00:48
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.3 Top Sport A-spec 2007

Postprzez Grucha » 23 sie 2009, 10:46

Jakos to umotywował? czy tak po prostu?
Grucha
 

Postprzez neptun » 25 sie 2009, 09:03

Rozmawialiśmy dosyć krótko, a ja nie dopytywałem się szczegółów, ale taką otrzymałem radę. Być może ten silnik wymaga jakiejś szczególnej dbałości od użytkownika, bo widziałem na cars.com egzemplarze które miały przebieg rzędu 200k mil. Dmuchając na zimne kupiłem za radą p.Wieśka 2.3 bo jest mało awaryjny, a w razie czego z częściami też nie ma kłopotu u nas.
poprzednie pojazdy: VW T2 '84, Toyota Corolla '96, Toyota Corolla '02 (salonowa 7 lat bez najmniejszej usterki), jest w końcu M6 '07
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2009, 00:48
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.3 Top Sport A-spec 2007

Postprzez Arek_78 » 25 sie 2009, 10:01

Koledzy dajcie więcej szczegółów. Na razie poza kilkoma przypadkami nie stwierdzono większych kłopotów z tymi silnikami, a troche ich jeździ po świecie. Może po prostu padają bo auta są po kolizji. Nie ukrywajmy, że większość aut z USA było ze szkodą całkowitą. Teraz może wychodzą skutki. Moja też była rozbita ale na radzie silnik działa – jak będzie dalej to zobaczymy.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grucha » 25 sie 2009, 10:11

A moja nie była rozbita i silnik tez cyka :D na razie tylko aku padł odpukac
Grucha
 

Postprzez Damon » 26 sie 2009, 15:14

Moja historia jest taka (troche wstyd sie przyznac, ale co tam ;) ):

mieszkajac w US kupilem moja 6i roczna z przebiegiem 18 tys mil. Uzywalem jej nastepnie przez 4 lata (nastukalem kolejne 80 tys mil). Zmienialem olej co 3000 mil/1.5 miesiaca (duzo jezdzilem). Nie sprawdzalem poziomu oleju sam (kazdorazowo w punkcie wymiany informowano mnie o ew. ubytkach a raczej ich braku). Po moim wyjezdzie samochod stal ok 6 miesiecy prawie nie uzywany. Pozniej kolejne 2.5 miesiaca w kontenerze w czasie transportu. Po odebraniu auta raz mechanik zajrzal i stwierdzil ze olej jest ok i nie trzeba go wymieniac. Samochod byl nastepnie uzywany przez kilka roznych osob przez nastepne kilka miesiecy. Jedna z tych osob zauwazyla, ze samochod stracil troche na mocy (nikt w dalszym ciagu nie sprawdzal poziomu oleju). Az pewnego dnia sam sie nim przejechalem, sprawdzilem olej i sie przerazilem, bo prawie go nie bylo. Samochod jezdzi, silnik bardzo glosno pracuje i cos tam w nik puka, ale nasz sasiad mechanik, poza stwierdzeniem slabego cisnienia na 3 cylindrach nie byl w stanie nic wiecej powiedziec. Samochod zaparkowalem (czekam na kilka czesci z US) i niezwlocznie zabiore go do dealera po ich otrzymaniu. Zdam relacje jak tylko problem zostanie zdiagnozowany.

PS. Tak, to moja wina ;)
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 09:39
Posty: 12

Postprzez Krisek » 26 sie 2009, 22:32

Powiniens zmienic olej – po 6 miesiacu stania na juz troszke uzytym oleju powinna zostac wykonanna wymiana ... niechce mi sie rozpisywac czemu
Jezeli samochod stal nie jezdzony wymienial bym olej 150zl na Olej I Filtr to grosze ...

to nie bylo przyczyna uszkodzenia silnika ... ale na przyszlosc miej to na uwadze
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez lukasgr » 27 sie 2009, 01:21

Damon dzięki za opis , a wina chyba po stronie tych osób którym dawałeś auto :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Krisek » 27 sie 2009, 01:31

Mnie Globy albo Grzyby kiedys pytal zebym zapytal kolego z ASO z Mazdy tu w N.A. jak wygladaja awarie silnikow 3.0..... :D I Mowil ze niema jedyne jakie sa z aniedbania ... uzytkownikow
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Globy » 27 sie 2009, 14:42

Te silniki mają problem z zaworem PCV, który doprowadza do nagłej utraty oleju. Inna sprawa, że same z siebie lubią go wciągać przy "pałowaniu", a części jak na lekarstwo. Używane silniki są na motors.ebay.com.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Damon » 27 sie 2009, 16:43

Dziekuje za info o PCV. Z tego co wyczytalem na mazda6club wynika, ze chyba tylko poprzez codzienne sprawdzanie poziomu oleju mozna uniknac tego problemu. Echh ...czas chyba zaczac szukac silnika ...
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 09:39
Posty: 12

Postprzez Grucha » 27 sie 2009, 16:50

Bez przesady jak raz w tygodniu zajrzysz przy tankowaniu to wystarczy poza tym tą dolegliwością są dotknięte silniki poniżej 2005 roku
Grucha
 

Postprzez bulion » 17 wrz 2009, 14:47

Witam, czy ktoś z kolegów na forum już wymieniał zawór PCV w swojej M6? Jeśli tak to proszę o informację, w którym miejscu on się znajduje iile czasu to zajmuje? Z góry dziękuję.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 23:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6