Nowy akumulator znowu rozładowany, auto nie odpala

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Blokersik » 11 sty 2009, 19:14

Witam !! To moj pierwszy temat wiec prosze o wyrozumialosc :) Mam problem tylko nie wiem co jest jego przyczyna, nic na ten temat nie znalazlem bo sprawa jest dziwna. Zaczelo sie od tego ze moja Szosteczka nie odpalala jak postala okolo 24 godzin. Pomyslalem akumulator.... Zajechalem do sklepu sprawdzili mi moj akumulator okazalo sie ze nie trzyma. Sprawdzili mi pobor to przy zgaszeniu auta bylo okolo 4 Amper a po chwili spadlo na 0,1 ampera. Niby wszytsko wporzadku tylko wadliwy akumulator. Zakupilem nowy "Sznajdera". Smigal elegancko przez okolo 3 tygodnie, wytrzymal nawet teraz te najwieksze mrozy po -26 stopni. Dzisiaj nagle gdy zrobilo sie troszke cieplej zachodze ok godz 15 i autko nie odpalilo ( stalo noc i od rana do godziny 15 nie odpalane ) . Ten sam problem co przed wymiana akumulatora. Czy ktos mi moze pomoc gdzie mam szukac problemu?? moze ktos sie z czyms takim spotkal ??? Dziwna rzecza jaka zauwazylem jest to ze m in centralny zamek czasami jak zamykam, zamyka sie tak jakby dwa razy po jednym nacisnieciu przycisku ( nic nie bylo grzebane orginalny centralny bez alarmu ) a druga zastanawiajaca rzecza sa pogrzewane fotele, jak bylo zimno to czy byl przelacznik podgrzewania foteli wlaczany czy wylaczony fotel kierowcy i tak sie grzal no i po chwili przestawal. No ale ktoregos razu siedzialme dluzej w aucie przy zgaszonym zaplonie to nic nie bylo czuc zeby fotel sie grzal a wiec chyba to nie to jest tego przyczyna. Prosze o jakies rady
Początkujący
 
Od: 11 sty 2009, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM 03'

Postprzez Enduro » 11 sty 2009, 19:31

to prawidłowo, że fotel grzeje i jak się nagrzeje to się wyłącza
bo ma on sensor, który kontroluje temp.
a jesli bateria jest nowa i dobra,
to sprawdz styki przy rozruszniku
zdarza się, że one nie mają styku
i wtedy auto nie pali....
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Blokersik » 11 sty 2009, 19:47

Ale czy jest to normalne ze jezeli przycisk jest na OFF a fotel sie grzeje ??? A co do rozrusznika to on zaczyna krecic ale nie ma wystarczajacej mocy z akumulatora i zakreci dwa razy i po chwili jest tylko takie " trrrrrrrrr " :) nie wiem jak to inaczej opisac :) i autko nie zapali. a podlacze kable rozruchowe potrzymam z 20 min i odpala. Wiec wedlug mnie cos musi ciagnac ten prad tylko jakos tak dziwnie bo 3 tygodnie w najwiekszych mrozach bylo Ok a tu nagle po jednej w miare cieplej nocy znowu kicha.
Początkujący
 
Od: 11 sty 2009, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM 03'

Postprzez Enduro » 11 sty 2009, 19:56

Blokersik napisał(a):Ale czy jest to normalne ze jezeli przycisk jest na OFF a fotel sie grzeje ??? A co do rozrusznika to on zaczyna krecic ale nie ma wystarczajacej mocy z akumulatora i zakreci dwa razy i po chwili jest tylko takie " trrrrrrrrr " :) nie wiem jak to inaczej opisac :) i autko nie zapali. a podlacze kable rozruchowe potrzymam z 20 min i odpala. Wiec wedlug mnie cos musi ciagnac ten prad tylko jakos tak dziwnie bo 3 tygodnie w najwiekszych mrozach bylo Ok a tu nagle po jednej w miare cieplej nocy znowu kicha.

albo ta nowa to stara batreria
albo styki rozrusznika są zaoksydowane
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Blokersik » 11 sty 2009, 20:11

Jutro zajade do tych od akumulatora niech sprawdzaja a jak nie to wizyta u elektryka :(
Początkujący
 
Od: 11 sty 2009, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM 03'

Postprzez Karwoś » 11 sty 2009, 20:16

Trzeba sprawdzić pobór mocy w "stanie spoczynku" .
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Blokersik » 11 sty 2009, 20:21

Blokersik napisał(a):Sprawdzili mi pobor to przy zgaszeniu auta bylo okolo 4 Amper a po chwili spadlo na 0,1 ampera.

Przy sprawdzaniu niby bylo OK
Początkujący
 
Od: 11 sty 2009, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM 03'

Postprzez magicadm » 11 sty 2009, 23:39

Blokersik napisał(a):Jutro zajade do tych od akumulatora niech sprawdzaja a jak nie to wizyta u elektryka :(

Naładować baterię i nie zakładać klem. Jak po kilku nocach normalnie odpali – szukać błędu w instalacji.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Blokersik » 30 sty 2009, 20:26

Minelo ponad 2 tygodnie i autko znowu nie odpalilo z rana.
Akumulator jest napewno dobry, ladowanie tez jest OK.

Postanowilem jechac podlaczyc madzie pod komputer. I co sie okazalo 2 bledy. Tylko prosze kogos o analize i pomoc jak to zreperowac.

1. B2547 Modul podgrzewacza cieczy chlodzacej zasilanego paliwem. Usterka dotyczaca zaplonu dodatkowej nagrzewnicy przed jej uruchomieniem
2.B2735 Lampa wyladowcza duzej intensywnosci z lewej strony. Usterka obwodu wyjsciowego ECU (sterownika) do silnika krokowego reflektora

Czy to moze byc powodem rozladowywania akumulatora ?? Pomocy
Początkujący
 
Od: 11 sty 2009, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM 03'

Postprzez Enduro » 30 sty 2009, 20:36

czyli
-webasto
-i xenon
nie pracują poprawnie
ale tu mocno wątpie, aby to byla przyczyna nieodpalania!

i popatrz na szczelność ukladu paliwowego
-filter i jego obudowa!
E.
Ostatnio edytowano 30 sty 2009, 23:29 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 30 sty 2009, 22:41

Blokersik napisał(a):B2735 Lampa wyladowcza duzej intensywnosci z lewej strony. Usterka obwodu wyjsciowego ECU (sterownika) do silnika krokowego reflektora


Enduro napisał(a): xenon
Ten niby bład wystepuje praktycznie w kazdej GG ktora posiada xenony – brak poziomowania , moze byc to spowodowane słabym napieciem w instalacji .
Blokersik napisał(a):Usterka dotyczaca zaplonu dodatkowej nagrzewnicy przed jej uruchomieniem
Webasto ponawia odpalanie 3x nastepnie blokuje sie , trzeba odblokowac IDS'em gdy to nie pomaga szukac przyczyny w samym urządzeniu lub jego zasilaniu ( jak wspomniał kolega )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 31 sty 2009, 18:57

Blokersik napisał(a):Czy to moze byc powodem rozladowywania akumulatora Pomocy

A mierzyłeś prąd spoczynkowy?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Blokersik » 31 sty 2009, 19:04

Dzisiaj postanowilem poszukac tego uciekajacego pradu. Cos znalazlem tylko potrzebuje waszej pomocy. Zauwazylem ze pod fotelem kierowcy ktos cos grzbal. Znajduje sie tam piec kostek w tym jedna byla luzna. Po uzyciu neonowki okazalo sie ze ktos podlaczyl pod grzanie fotela stale zasilanie( kostka z kablem szarym i fioletowym ) bez wzgledu na WLACZNIK. Luzna kostka byla kostka ktora powinna odpowiadac za grzanie bo reagowala na wlaczenie lub wylaczenie przycisku od grzania foteli. Co za tym idzie dalej mam luzna kostke ale teraz sprawne grzanie foteli :) Czy posiada ktos moze jakis schemat instalacji jak to powinno tam pod tym fotelem wygladac ??

A druga sprawa czy u was fotel elektrycznie sterowany chodzi rowniez po wyciagnieciu kluczyka czy tylko po zaplonie ????
Początkujący
 
Od: 11 sty 2009, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM 03'

Postprzez Blokersik » 31 sty 2009, 19:13

magicadm napisał(a):A mierzyłeś prąd spoczynkowy?

Mierzylem na dwa sposoby i dwa razy inaczej pokazalo.
1. sciagalem calkiem kleme minusowa i jedna koncowke miernika do klemy a druga do slupka akumulatora. Wskazanie duze bo okolo 3,6 Ampera spadalo bardzo powoli a gdy puscilem i przytknelem spowrotem wskakiwalo na 3,6 A Tylko wszystko przez chwile wariowalo bo wskazowki od licznika na maxa sie przesunely i zmieniarka zaczela sie ustawiac od nowa
2. drugim sposobem nie gubilo mi wszytsko mocy bo najpierw przytknalem kocowki miernika a dopiero pozniej podnosilem kleme razem z kocowka ( tak ze nic mi sie nie pokasowalo ) Wskazanie 0,04 A ( tylko juz po zabawie z fotelem opisywanej wyzej

A tak w nawiasie to 0,04 A jest duzym obciazeniem ???
Początkujący
 
Od: 11 sty 2009, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM 03'

Postprzez realski » 31 sty 2009, 19:15

chodzi po 15stce
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Enduro » 31 sty 2009, 19:29

Blokersik napisał(a):A tak w nawiasie to 0,04 A jest duzym obciazeniem ???

to b. niewiele!
i to nateżęnie prądu jest do zasilania
zegarka, pamięci i lampki imobilajzera
no i może alarmu, jesli takowy masz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Blokersik » 31 sty 2009, 19:33

Enduro napisał(a):to b. niewiele!

bardzo mnie to cieszy moze wkocu bedzie spokoj z tym akumulatorem

A nie orjentujesz sie kolego co i jak z tymi kostkami pod fotelem ??

I jak chodzi ci fotel po kluczyku dopiero czy bez kluczyka tez ??
Początkujący
 
Od: 11 sty 2009, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM 03'

Postprzez Enduro » 31 sty 2009, 19:50

Blokersik napisał(a):I jak chodzi ci fotel po kluczyku dopiero czy bez kluczyka tez ??

wszystko po kluczyku....
a kostki w japońcach,
bez względu na marke
pasują w tylko jedno miejsce i nie da rady ich przez przeoczenie zamienić,
a nie chcę wierzyć, że ktoś tam jakieś kosmiczne przeróbki robił...
popatrz pod fotel,
porównaj i powinnes znależć..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Blokersik » 31 sty 2009, 19:58

Enduro napisał(a):wszystko po kluczyku....

No to u mnie fotel chodzi przed kluczykiem tzn ze juz jest cos nie tak

Enduro napisał(a):a kostki w japońcach,
bez względu na marke
pasują w tylko jedno miejsce i nie da rady ich przez przeoczenie zamienić


Mialem pod fotel kierowcy podlaczone kostke ze stalym zasilaniem kiedy gdzies jechalem to fotel za kazdym razm mi sie nagrzewal. Zamienilem kostke bez zadnych przerobek i normanie moge sobie podgrzewanie fotela wlanczac i wylanczac
Początkujący
 
Od: 11 sty 2009, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM 03'

Postprzez Enduro » 31 sty 2009, 21:15

Blokersik napisał(a):
Enduro napisał(a):wszystko po kluczyku....

No to u mnie fotel chodzi przed kluczykiem tzn ze juz jest cos nie tak
Zamienilem kostke bez zadnych przerobek i normanie moge sobie podgrzewanie fotela wlanczac i wylanczac

jednak popelnilem gaffe,
fotel chodzi jednak "przed kluczykiem"
ale podgrzewanie zdecydowanie po...
a chodzi tu o to, aby moza bylo wsiąśc do auta
bez kluczyka, jak fotel jest na maxa do przodu przesunięty przez jakiegoś krótkonogiego....
i o to aby wyeliminowac grzanie foteli na postoju,
bez kontroli kierowcy, bo potem trzeba by auto na pych brać!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6