Brak hamowania na mokrym, problem z ABS/ESP?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jdr » 27 lis 2015, 10:48

Witam,

Podczas hamowania na mokrej nawierzchni jak tylko się włączy ABS samochód praktycznie przestaje hamować. Na suchej jest OK. Ten sam efekt na trzech różnych kompletach opon.

Zarówno podczas działania ABS jak i ESP (np przy gwałtownym ruszaniu z miejsca na mokrej nawierzchni) bardzo wyraźnie słychać dziwny metaliczny dźwięk.

Podczas jazdy ciągle świeci się żółta kontrolka ślizgającego się samochodu. Czasem gaśnie, ale wystarczy skręcić kierownicą i zapala się ponownie. W jakimś serwisie zdiagnozowali brak odczytu z czujnika położenia kierownicy, zgodnie z sugestiami z forum przelutowałem w nim wszystkie styki ale nie pomogło.

Proszę o sugestie co z tym zrobić i najlepiej gdzie we Wrocławiu?

pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 27 lis 2015, 10:40
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2003 1.8

Postprzez Geniek » 27 lis 2015, 15:19

To może sam czujnik skrętu kierownicy jest uszkodzony? Miałem podobny przypadek. Ja swój czujnik wymieniłem na używany kupiony na popularnym portalu aukcyjnym. Nie jest to jakiś duży koszt. Bo jak ten stary przelutowałeś to przy okazji musiałeś go rozpinać i spinać ponownie to raczej nie jest wina braku styku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez dobrzyn22 » 29 lis 2015, 14:26

jdr napisał(a):Zarówno podczas działania ABS jak i ESP (np przy gwałtownym ruszaniu z miejsca na mokrej nawierzchni) bardzo wyraźnie słychać dziwny metaliczny dźwięk.

to jest akurat normalny objaw
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5247 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jdr » 30 lis 2015, 22:45

Poważnie? W żadnym innym aucie tego nie miałem.
Tym bardziej sprawa dziwna – jak wyjaśnić bardzo kiepską przyczepność na mokrej nawierzchni podczas gdy jak jest sucho to hamuje OK? (jeżdże na codzień różnymi autami i tylko mazda się tak masakrycznie ślizga)

Zamówiłem czujnik położenia kierownicy na allegro, zobaczymy czy coś pomoże.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2015, 10:40
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2003 1.8

Postprzez brodaM6 » 1 gru 2015, 06:31

Może opony czas zmienić ,poza twoja chba żadna sie tak nie ślizga
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 1 gru 2015, 06:56

jdr napisał(a): jak wyjaśnić bardzo kiepską przyczepność na mokrej nawierzchni


u mnie było podobnie – sprawdzenie zbieżności kół zlikwidowało problem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5247 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 1 gru 2015, 07:35

jdr napisał(a): jak wyjaśnić bardzo kiepską przyczepność na mokrej nawierzchni


Wystarcz kiepskie opony,stan zawieszenia tez cos wnoszą ,ale nie tyle co kiepska opona
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez jdr » 1 gru 2015, 22:16

Zarówno zawieszenie, zbieżność jak i opony zweryfikowane.

Dzisiaj wymieniłem czujnik położenia kierownicy i wyglada na to ze problem ze świecącą się kontrolką ESP zniknął.

Próbowałem także na wszystkie sposoby ten ABS dziś wieczorem (na suchej nawierzchni) i wszystko jest OK zarówno przy deptaniu hamulca w podłogę jak i trzymaniu go na granicy poślizgu – samochód hamuje poprawnie w obydwu przypadkach.

W piątek wymiana opon, następnie planuje wizytę w warsztacie celem weryfikacji hamulców (ostatnio czasami podczas hamowania z prawej strony – nie jestem pewien czy przód czy tył słychać wyraźnie odgłos tarcia).

Może w międzyczasie coś się wyjaśni...
Początkujący
 
Od: 27 lis 2015, 10:40
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2003 1.8

Postprzez DeviS » 2 gru 2015, 00:51

U mnie też się strasznie ślizgał ale to była wina opon (jakieś chińskie i chyba z plastiku), jak popadał deszcz musiałem bardzo uważać bo droga hamowania strasznie się wydłużała, na suchym asfalcie podczas hamowania było ok. Zmieniłem na zimowe (Michelin) i już nie boje się jeździć jak pada deszcz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez brodaM6 » 2 gru 2015, 06:36

Może klocki sie skończyły
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez jdr » 4 gru 2015, 14:49

Od czasu wymiany czujnika położenia kierownicy z kontrolką spokój.

Dziś zmieniałem opony na zimowe i wygląda na to że wszystkie 4 pary klocków będą do wymiany – zmienię w przyszłym tygodniu i zobaczymy efekty.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2015, 10:40
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2003 1.8

Postprzez Geniek » 5 gru 2015, 21:21

jdr napisał(a):Od czasu wymiany czujnika położenia kierownicy z kontrolką spokój.

<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6