Od momentu kiedy zrobiło się trochę cieplej i częściej jeżdżę z opuszczonymi szybami. Do moich uszu dobiega dzwięk podobny jak ten który wydobywa się z wydechu gdy stygnie- takie metaliczne krótkie pyknięcie, tylko że głośniejszy. Mazda wydaje podobne pyknięcia z okolic silnika/ podwozia podczas dynamiczniejszego ruszania czy też podczas redukcji biegów połączonej z hamowaniem silnikiem – najczęściej z 3na2. Mechanik na przeglądzie powiedział żeby sie na razie nie martwić i że zaczniemy szukać jak będą to głośniejsze dzwięki.
Co sądzicie o tym przypadku, pada któraś z poduszek, sprzęgło czy gdzieś się coś poluzowało?
Pzdr.
stuki pyknięcia podczas zmiany biegów/obciążenia silnika
Strona 1 z 1
1. poduszki silnika/skrzyni
2. przeguby
3. sworznie lub inne elementy zawieszenia przedniego
4. łożyska/mocowania amortyzatora
5. dwumas
6. łączniki stabilizatora – o dziwo też potrafią wydawać dziwne dźwięki
7. gumy stabilizatora – mały koszt, kijowy dostęp
8. przekładnia kierownicza
9. zawieszenie układu wydechowego (mało prawdopodobne ale też się zdarza i łatwo sprawdzić)
Ja bym zaczął od sprawdzania okolic stabilizatora, następnie mocowania amortyzatorów – najlepiej jechać na szarpaki. Na kanale od razu można sprawdzić czy któryś przegub nie puka, to samo z zawieszeniem silnika.
Komplet poduch silnika Yamato to około 500zł za wszystkie 3, więc nie tak źle.
Jaki masz tam przebieg?
Czy sprzęgło, koło dwumasowe było robione?
2. przeguby
3. sworznie lub inne elementy zawieszenia przedniego
4. łożyska/mocowania amortyzatora
5. dwumas
6. łączniki stabilizatora – o dziwo też potrafią wydawać dziwne dźwięki
7. gumy stabilizatora – mały koszt, kijowy dostęp
8. przekładnia kierownicza
9. zawieszenie układu wydechowego (mało prawdopodobne ale też się zdarza i łatwo sprawdzić)
Ja bym zaczął od sprawdzania okolic stabilizatora, następnie mocowania amortyzatorów – najlepiej jechać na szarpaki. Na kanale od razu można sprawdzić czy któryś przegub nie puka, to samo z zawieszeniem silnika.
Komplet poduch silnika Yamato to około 500zł za wszystkie 3, więc nie tak źle.
Jaki masz tam przebieg?
Czy sprzęgło, koło dwumasowe było robione?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
zas3k napisał(a):przebieg 146tys
sprzęgło raczej nie było robione, przynajmniej na wydrukach z DSR takiej informacji nie ma
To może być koło dwumasowe. Poszukaj jak się sprawdza, bo nie pamiętam dokładnie
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
thing napisał(a):Koło dwumasowe jest tylko w MPS i dieslach.
Ja byłem przekonany, że kolega jeździ turboklekotem. Pomyliłem wątki.
Sorka
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6